Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

04.05.2020 r. - 08.05.2020 r. - Kto ty jesteś? Polak mały.

PONIEDZIAŁEK - 04.05.2020 r. - Symbole narodowe

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Biały orzeł”. Dzieci przemieszczają się po pokoju. Na hasło rodzica: „Biały orzeł” kładą się na plecach na podłodze, dywanie i wymachują równocześnie nogami i rękami w linii poziomej. Natomiast gdy rodzic klaśnie raz w dłonie, dzieci wstają i ponownie swobodnie się poruszają.

3.Wysłuchanie hymnu narodowego , wyjaśnienie dzieciom, dlaczego należy zachować powagę podczas słuchania hymnu. Jeżeli dzieci nie znają tytułu polskiego  hymnu narodowego (Mazurek Dąbrowskiego), trzeba im go podać. Zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi dzieci inspirowanych pytaniem : W jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy? ( mecze piłki nożnej, uroczystości państwowe, święta narodowe itp.)

POLSKIE SYMBOLE NARODOWE

Mazurek Dąbrowskiego - hymn państwowy - https://www.youtube.com/watch?v=MyLFTSUWRy8

Godło - orzeł biały na czerwonym tle - /uploads/5ea5739d428dc/newses/399/content//76269e13158fef0560a7e556ad8bfb63_std_crd_615.jpg

Flaga - prostokątny płat tkaniny o barwach: białej i czerwonej - /uploads/5ea5739d428dc/newses/399/content//indeks.jpg

"Mazurek Dąbrowskiego" - hymn Polski - słowa
I.
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Ref.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
II.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Ref.
Marsz, marsz…
III.
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Ref.
Marsz, marsz…
IV.
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Ref.
Marsz, marsz…

4. Wyjaśnienie dzieciom, że niedawno obchodziliśmy Święta Narodowe, objaśnienie ich znaczenia dla Polaków.

1 maja - Święto Pracy, na całym świeci obchodzimy święto ludzi pracy

2 maja - Święto Flagi, poszanowanie symboli narodowych

3 maja – Święto Konstytucji,  dokument, który zawiera prawa i obowiązki obywateli

5. Praca plastyczna, „Drzewo młodego Polaka”, na kartonie A3 lub większym wykonaj pień drzewa, (narysuj, wyklej kulkami bibuły, skrawkami papieru, plasteliną lub dowolną wybraną techniką), następnie białą i czerwoną farbą pomaluj swoje dłonie i odciśnij je tak, by uformować koronę drzew ( zaczynając od lewej strony przypominając biało-czerwoną flagę)

6. KARTA PRACY , dzieci 4-letnie KP 3 str.65, dzieci 5 –letnie KP.4 str. 14 i 16

Dodatkowe karty pracy  do wydrukowania  dla dzieci chętnych.

/uploads/5ea5739d428dc/newses/399/content//godlo-polski-do-wyklejania-malowania.jpg

/uploads/5ea5739d428dc/newses/399/content//bf0f471f1264d14bea0306c65a002297.jpg

/uploads/5ea5739d428dc/newses/399/content//puzzle-do-czytania-godło-czb.jpg

W wolnej chwili obejrzyjcie film -"Polak mały" - film o polskich symbolach narodowych: https://youtu.be/FJ83BRqFPBA


WTOREK - 05.05.2020r. - Podróże po Polsce

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. Oglądanie książek, albumów, atlasów, czasopism i pocztówek o tematyce związanej z Polską. Dzieci zapoznają się z mapą Polski, wskazują morze i góry, odnajdują stolicę Polski oraz swoje miasto. Rodzic podaje i wskazuje państwa sąsiadujące z Polską.

3. Podróż po Polsce zabawa ruchowo-naśladowcza

 3a.Rodzic, snuje dziecku opowieść np.: zapraszam Ciebie na wędrówkę po Polsce. Nasza ojczyzna to piękny kraj o różnorodnym krajobrazie. Mamy wysokie góry, czyste jeziora, piaszczyste plaże nad morzem, nowoczesne miasta i piękne zabytki w miastach o długiej  historii. Dziś zwiedzimy różne ciekawe miejsca. Zapraszam do samolotu:

3b. Zabawa „Samolot”. Na hasło: Piloci do samolotów! dziecko kuca i kręci rękami młynki (rozruch silnika). Na dźwięk grzechotki lub innego dziecięcego instrumentu lub klaśnięcie dłoni  przez rodzica, dziecko wstaje z rozpostartymi szeroko rękami i biega swobodnie po pokoju (samolot leci). Na hasło: Lądujemy!  ponownie kuca. Ten zestaw ruchów będzie się powtarzał pomiędzy kolejnymi przystankami wycieczki po Polsce.

3c. „Góry”. Dzieci po wylądowaniu naśladują wędrówkę w górę i w dół po górach. Rytm nadaje rodzic ( długi i przeciągły)- oznacza wspinaczkę pod górę, rytm ( krótki i szybki)–  zbieganie z górki na pazurki.

 3d. „Stolica Warszawa” rodzic informuje dziecko, że po stolicy będą poruszać się metrem, a metro to nic innego jak miejski pociąg jeżdżący pod ziemią, dziecko porusza się w rytmie a na przerwę  w grze –  zatrzymuje się na stacji, dziecko odpowiada na zagadki podane przez rodzica ( na każdej stacji metra, tylko jedna zagadka ) np.:
- Jak nazywa się stolica Polski?
- Podaj miejsce, które kojarzy się z Warszawą?
- Jaki herb ma Warszawa?
- Podziel na sylaby wyraz Warszawa? Jaką głoskę słyszysz na początku, jaką na końcu wyrazu? itp.

3e. „Jeziora mazurskie” rodzic  ogłasza: Jesteśmy na Mazurach i płyniemy żaglówką. Ja jestem jej kapitanem, a Ty moją załogą. Słuchaj moich poleceń. Rodzic umawia się z dzieckiem, gdzie w pokoju będą znajdować się: dziób (przód), rufa (tył) i obie burty (boki) ich żaglówki. Następnie rodzic wydaje dziecku polecenia, np. Na dziób!, Na rufę!, Na prawą/lewą burtę!, a załoga biegnie w ustalone miejsce. Rodzic  wydaje polecenia kilka razy.

3f. „Kraków” Rodzic. oznajmia, że przybyli do Krakowa, gdzie w jamie mieszkał niegdyś smok, znany dzieciom z legendy  o smoku wawelskim. Dziecko zamieniają się w smoka i kroczy ciężko, kłapiąc paszczą utworzoną z wyciągniętych rąk i zagiętych palców-zębisk. Rodzic podaje rytm kroków wyklaskując rytm.

3g. „Morze”. Rodzic oznajmia: Jesteśmy nad polskim morzem. Przylecieliśmy odpocząć i zrelaksować się. Dziecko  kładzie się „na piasku”, żeby się poopalać. Rodzic przypomina, że aby dobrze odpocząć, trzeba leżeć w ciszy, słuchając jedynie odgłosów otoczenia,  rodzic może też pomóc dziecku się wyciszyć poprzez tworzenie  w ich wyobraźni odpowiedniej scenerii, np. mówiąc przyciszonym głosem: Słoneczko pięknie grzeje. Czuję, jak ogrzewa moją buzię, brzuch, jedną rękę, drugą rękę, obie nogi. Jest ciepło, cicho i leniwie. W tej ciszy słychać tylko szum fal  i pokrzykiwanie mew. Jest mi tak dobrze, że prawie zasypiam…

4. Ćwiczenia oddechowe - dziecko kładzie się na plecach na dywanie lub macie, układa dłonie na brzuchu, wykonuje wdechy i wydechy, pilnując by nabierać powietrze przez nos a usta mieć otwarte przy wydechu, ćwiczenie ma za zadanie regulowanie oddechu.

5. KARTA PRACY, dla dzieci 4- letnich KP nr 66, dzieci 5-letnie KP str.15

6. Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Jesteśmy Polakami i ja i ty i brat”, (do nauki na pamięć dla dzieci)

https://www.youtube.com/watch?v=Shwm0CJuhxs

7. ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

 

ŚRODA - 06.05.2020 r. - Magiczna cyfra 9

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. Zabawa muzyczno – ruchowa „Taniec połamaniec”

https://www.dropbox.com/sh/jgynh3hz357hmh6/AAB6NjLR50rhVzVLAo1ffQyqa/TANIEC%20POLAMANIEC%20.mp3?dl=0

3. „Wstążkowa dziewiątka” – chodzenie stopa za stopą po wstążce ułożonej na podłodze na kształt cyfry 9.

4. „Cyfra z fasolek” ( fasolkę można zastąpić makaronem, guzikami itp.) – dziecko układa z fasolek cyfrę 9.

5. Wykonanie ćwiczenia w KP4 dzieci 5 – letnie (ćw. 1, s. 17) – wyklejanie szablonu cyfry kawałkami bibuły, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu, rysowanie dziewięciu prostokątów, dzieci 4-letnie mogą utoczyć wałek z plasteliny jak przy cyfrze 8.

6. Zabawa doskonaląca umiejętność liczenia „Co jest w kubeczku?”. Rodzic układa na stole 9 kubeczków lub innych pojemników. Dziecko przelicza kubeczki, rodzic do każdego wrzuca po jednym elemencie, tak aby w każdym kubku był inny element. Dziecko przelicza elementy, rodzic  pyta, czy jest ich więcej czy mniej niż kubeczków, dochodzą do wniosku, że przedmiotów w kubeczków jest po tyle samo. Następnie rodzic prosi dziecko, aby opisało jaki element,  znajduje się np. w czwartym kubeczku od lewej strony, jaki element jest w trzecim kubku od prawej strony. Jeśli dziecko jest zainteresowane i zadanie nie sprawia dziecku problemów, rodzic  wydaje dziecku podobne polecenia utrudniając zadanie.

7. Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność liczenia „Nakarmimy ptaszki”. Rodzic rozkłada małe 3 - 4 talerze a obok każdego z nich kładzie fasolki, makaron, guziki itp. Dziecko  przemieszczają się po pokoju.  Gdy  rodzic klaśnie w ręce i powie: Ptaszki potrzebują 9 fasolek!, dzieci wybierają z koszyka 9 fasolek i układają je na talerzyku, zabawę powtórzyć można kilka razy podając inną liczbę elementów.

 

CZWARTEK - 07.05.2020 r. - Polskie legendy

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. Posłuchaj piosenki, spróbuj nauczyć się jej na pamięć

https://youtu.be/plug6OIrxRM

3. Rodzic prezentuje dziecku kontur mapy Polski wspólnie z dzieckiem  zaznaczają  na niej główne rzeki ( Wisła, Odra) i stolicę Polski. Wyjaśnia dzieciom, co to oznacza, że jakieś miasto jest stolicą.

/uploads/5ea5739d428dc/newses/399/content//M014_70_N.png

4. Wysłuchania opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Wystawa o legendach Warszawy”.

Dzieci znają Trampolinka, jest on bohaterem ich książek.

         Przez kilka dni pani czytała przedszkolakom legendy o Warszawie. A potem dzieci robiły ilustracje do tych opowieści. Były takie piękne, że zachwycony Trampolinek zawołał: – Hej hop, może zrobimy wystawę, żeby inni mogli zobaczyć nasze obrazki?! I był to bardzo dobry pomysł. Z przedszkolnego magazynku przyniesiono kolorowe tablice, do których dzieci przyczepiły swoje prace. Wieczorem Trampolinek zawołał przyjaciół, żeby obejrzeli wystawę. – Łaa! – zaryczał Tygrysek. – Jesteśmy pierwszymi gośćmi i najważniejszymi! Trampolinek podskakiwał hej hop i wręczał każdemu chorągiewkę. Chorągiewka miała dwa pasy. Górny był żółty, a dolny – czerwony. – Dlaczego takie kolory? – zdziwił się Zajączek. – Bo takie kolory ma właśnie flaga Warszawy, hej hop! Na pierwszej tablicy zawieszono portrety Syreny. Wykonane kredkami albo mazakami, albo farbkami. I była tam Syrena pływająca w Wiśle, i na jej brzegu, i Syrena na pomniku, a nawet z dziećmi w przedszkolu. – Hau, hau, a dlaczego Syrena? – zapytał pluszowy Piesek. Lala Anielka, która bardzo uważnie słuchała, jak pani czytała legendy, powiedziała głośno i wyraźnie: – Wszyscy wiedzą, że Syrena jest w herbie Warszawy. I wszyscy ją bardzo kochają! Nagle usłyszeli piękny śpiew. Po całym przedszkolu niosła się piosenka:

Mam ja tarczę i mam miecz, by Warszawy zawsze strzec.

Kiedy melodia ucichła, Trampolinek zaprowadził zabawki do drugiej tablicy. Były na niej obrazki z legendy o złotej kaczce. A na nich szewczyk, który szukał skarbu, lochy zamczyska, stary żołnierz z medalami na mundurze, złota kaczka, piękna królewna i worek złotych monet. Wszystko wyglądało jak prawdziwe. Tygryskowi wydawało się nawet, że szewczyk do niego mrugnął. Wtem królewna na obrazku poruszyła się i wyszeptała:

Mam pieniędzy pełen trzos, możesz swój odmienić los. Lecz warunek jeden spełń, nigdy z nikim nie dziel się.

Potem rozległ się złośliwy chichot, a Trampolinek odpowiedział: – Nie potrzebujemy takiego skarbu, jeśli nie można się nim podzielić. Pobiegli do następnej tablicy i tylko z daleka dobiegł ich śmiech i kwakanie, kwa, kwa, kwa. Na tablicy nie było żadnego rysunku, bo wszystkie leżały na podłodze. – Hej hop, a czyja to sprawka? – zdziwił się Trampolinek. – Ja tego nie zrobiłem, hau, hau – zaszczekał pluszowy Piesek, któremu zdarzały się małe psoty. – Ale ja tak! – usłyszeli jakieś grube głosisko. – A teraz wypróbuję na was moje spojrzenie! Trampolinek od razu wiedział, że mają do czynienia z Bazyliszkiem. – Uciekajmy! – krzyczał Trampolinek. – I nie patrzcie mu w oczy! Przyjaciele ukryli się, gdzie kto mógł, a Bazyliszek biegał po korytarzach i szukał wyjścia z przedszkola. Wtedy Anielka otworzyła swoją torebeczkę, wyjęła z niej lusterko i stanęła przed Bazyliszkiem. – W tej chwili wracaj do obrazków, bo inaczej będzie źle! – rozkazała dzielna lala. Bazyliszek opuścił głowę i wskoczył do obrazków. Przyjaciele powiesili je na tablicy. – Dlaczego posłuchał Anielki? – zapytał Piesek. – Dlaczego hau, hau? – Bo wystraszył się, że zobaczy swoje spojrzenie i zamieni się w kamień – wytłumaczył Zajączek. Aha, pomyślał szczeniaczek i obiecał sobie, że następnym razem będzie uważniej słuchał, jak pani czyta lub opowiada.

Po przygodzie z Bazyliszkiem zabawki były bardzo zmęczone, więc postanowiły, że dokończą oglądnie wystawy następnego dnia. W chwilę potem już spały, ale przez sen słyszały, czyjeś głosy dochodzące z czwartej tablicy:

To my, Wars i Sawa! Od naszych imion jest nazwa Warszawa.

A wy, jak myślicie, do której legendy będą pasowały rysunki zawieszone na ostatniej tablicy?

5.  Rodzic rozmawia z dzieckiem treści opowiadania,  kieruje do dziecka pytania: Jaka postać występuje w herbie Warszawy? Jaka legenda została przedstawiona na drugiej tablicy? Kogo spotkali przy następnej tablicy? Co zrobiła Anielka? Do jakiej legendy pasują rysunki z ostatniej tablicy?

6. Praca plastyczna „Warszawska Syrenka” , zadaniem dziecka jest wyklejenie syreny techniką dowolną np. wydzieranka przy użyciu kolorowego papieru i kleju, malowanie farbami, wylepianie plasteliną, stemplowanie korkiem, wacikiem według upodobań dzieci.

/uploads/5ea5739d428dc/newses/399/content//3521.jpg

7. ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

 

PIĄTEK - 08.05.2020 r. -  Polskie tańce

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. Zabawa paluszkowa „Małpki na drzewach”. Dziecko wyciąga rękę na wysokości oczu i naśladuje czynności rodzica:

Po drzewach małpki skakały i tak się zachowywały.
Pierwsza małpka taka mała. – ruszanie najmniejszym palcem
Druga wciąż się chichotała. – poruszanie palcem obok i naśladowanie śmiechu
Trzecia mocno ziewała. – zginanie palca środkowego i ziewanie
Czwarta małpka wciąż płakała. – poruszanie palcem wskazującym, udawanie płaczu
Piąta małpka tak cmokała. – pokazywanie kciuka i cmokanie.

Zabawa tropiąca, rozwijająca percepcję słuchową „Gdzie jest dzwonek?” - rodzic zakrywa dziecku oczy np. chustką  któremu zawiązuje chustką oczy, przemieszcza się w inne miejsce i rozpoczyna dzwonić dzwonkiem lub innym instrumentem muzycznym ,który  posiada dziecko. Zadaniem dziecka jest wskazanie, skąd dobiega dźwięk.

3. „Krakowiaczek jeden” zapoznanie z piosenką ludową. Jeśli dzieci znają tekst, śpiewają i poruszają się cwałem po kole z uniesioną ręką.

https://youtu.be/82EQeAVwSAo

Tekst piosenki

I.
Krakowiaczek jeden miał koników siedem,
pojechał na wojnę, został mu się jeden.
Siedem lat wojował, szabli nie wyjmował,
szabla zardzewiała, wojny nie widziała.
II.
Krakowianka jedna, miała chłopca z drewna,
A dziewczynkę z wosku, wszystko po krakowsku.
Buzi nie umyła, włosy rozwichrzyła,
A do tego jeszcze buciki zgubiła.

4. Praca plastyczno-techniczna „Krakowskie czapki”. Dzieci mają za zadanie przygotować czapkę lub wianek krakowski.

Dziewczynki – przygotować kilkucentymetrowy pasek wielkości głowy dziecka- utworzyć opaskę, z kolorowej bibuły wyciąć kółka, następnie  połączyć je ze sobą tak by powstały kwiaty. Przykleić je do opaski, tak by utworzył kolorowy wianek z kwiatów.

Chłopcy – przygotować  kilkucentymetrową opaskę j/w, wyciąć z kolorowego papieru różnej wielkości zaokrąglone paski, tak by stworzyć „pawie oczka”.

5. ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

6. Propozycje w wolnym czasie.

a) z patyczka do szaszłyka i białego i czerwonego kartonu wykonaj flagę,
b) z podobnych materiałów można wykonać biało-czerwony kwiat lub kotylion
c) rozwiązywanie zagadek :

- W górach mieszka wielki ptak, To Polski znak, zobaczysz go kiedyś może,
  To jest……( polski orzeł)

- W oczach się mieni, Biel się czerwieni,
  Powiewa w święto, Na polskiej ziemi  ( flaga)

- Biel na niej jest i czerwień,
  Powiewa pięknie, gdy wiatr się zerwie. ( flaga)

- Pytanie nietrudne, to każdy przyzna:
  Jak się nazywa, Twoja Ojczyzna? ( Polska)

 

ZESTAWY ĆWICZEŃ I ZABAW RUCHOWYCH

Zestaw ćwiczeń porannych

1. Zabawa orientacyjno- porządkowa"Marmurki"
Swobodny bieg w różnych kierunkach.
Na hasło "Marmurki" dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Drzewa na wietrze"
Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę. 
Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)

3. Zabawa z elementem podskoku "Skaczące piłki"
Podskoki obunóż w swobodnym tempie.

4. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Kto silniejszy"
W parach  z rodzeństwem lub rodzicem siad skrzyżny naprzeciwko siebie. 
Podanie sobie rąk. Kolana dotykają kolan kolegi. 
Przeciąganie się raz w jedną, raz w drugą stronę.

5. Zabawa z elementem podskoku "Wróbelki"
Podskoki obunóż w miejscu i do przodu.

6. Zabawa z elementem czworakowania "Pieski idą na spacer"
Czworakowanie w różnych kierunkach.
Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.

7. Zabawa z elementem podskoku "Piłeczki"
Skoki obunóż, obracanie się w jedną i w drugą stronę.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (w tym tygodniu realizujemy zestaw z poprzedniego tygodnia)

1. Zabawa ożywiająca „Kto pierwszy na zbiórce?”.
Dzieci rozbiegają się po wyznaczonym terenie i chwilę bawią się swobodnie. Na sygnał  (np. gwizdek) wszystkie szybko ustawiają się  przed osobą prowadzącą Następnie osoba prowadząca daje znak do dalszej zabawy. Sam zmienia miejsce, a tym samym miejsce ponownego ustawienia się  - za, przed, obok itp. Osoby prowadzącej

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych.
Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Na przemian unoszą nogę i dotykają jej przeciwną ręką. Starają się utrzymać równowagę. Ćwiczenie wykonują po 2–3 razy na zmianę. Następnie dzieci łączą nogi i wykonują 5 przysiadów.

3.Tor z zadaniami.

Osoba prowadząca rozstawia w rzędzie, w niewielkich odległościach od siebie 4 pachołki. Dzieci stoją przed pierwszym pachołkiem. Następnie wykonują kolejno zadania:

– bieg swobodny od pierwszego do drugiego pachołka

– skoki obunóż od drugiego do trzeciego pachołka

– bieg swobodny od trzeciego do czwartego pachołka.

Przy czwartym pachołku osoba prowadząca dodatkowo kładzie obręcz hula-hoop. Dzieci dobiegają do ostatniego pachołka, stają w obręczy i wykonują skok w przód najdalej jak potrafią.

4. Rzuty.
Osoba prowadząca dzieci ustawiają się na wyznaczonych liniach. Przed dzieckiem osoba prowadząca  kładzie obręcz hula-hoop w odległości dostosowanej do możliwości dzieci. Dodatkowo daje woreczek. Na sygnał kolejno dziecko stara się wrzucić woreczek do obręczy. Zabawę można powtórzyć 2–3 razy, aby udało się zdobyć co najmniej 1 punkt za celny rzut.

5. Ćwiczenie wyprostne, korekcja postawy.
Dzieci kładą woreczek na głowie i swobodnie spacerują. Uważają, by woreczek nie spadł na ziemię, utrzymują prawidłową skorygowaną postawę.

6. Marsz po okręgu, odłożenie woreczków do worka. D
Dzieci śpiewając znaną piosenkę, idąc po kole odkładają woreczek w wyznaczone miejsce.