Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

08.06.2020 r. - 12.06.2020 r. - Mieszkańcy łąki

Drogie dzieci. W tym tygodniu proponujemy Wam spotkanie na łące. Zapraszamy do zabawy w domu.

 

PONIEDZIAŁEK - 8.06.2020 r. - W świecie owadów


Owady

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. "W świecie owadów"
Prezentacja i omówienie  planszy z owadami.

Karta - owady: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//Owady.docx

3. Zabawa słowna "Co to za owad?", rozwiązywanie zagadek dotyczących owadów.

Zagadki o owadach:  https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

Lata nad łąką piękny jak kwiat,
swoim kolorem zachwyca,
i zapomina w mig cały świat,
że wcześniej była to gąsienica.         (motyl)

W kropki ma spódnice,
lubi zjadać mszyce.                           (biedronka)

Znacie takiego konika,
który zawsze w trawie cyka?             (konik polny)

Latem krążę, ile sił,
zbieram z kwiatów złoty pył.             (pszczoła)

Bzyka koło ucha,
nie osa, nie mucha,
kiedy Cię ukłuje,
bąbel wyskakuje.                             (komar)

Nad stawem, nad łąką
sporo ich się zbiera,
każda jest podobna
do helikoptera.                               (ważka)

4. Praca plastyczna "Kolorowe motyle".
Konstruowanie z rolek po papierze toaletowym i papieru kolorowego.

Motyl z rolki:https://www.youtube.com/watch?v=BEcpoC2Va2A

5. Zabawa oddechowa "Motylki"
Przenoszenie za pomocą rurki do napojów małych papierowych motyli z blatu stołu na szablon kwiatka wyciętego z papieru.

Kwiatek i motyle do wycięcia: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//Kwiatek i motyle.docx

6. KARTY PRACY:

Trampolina pięciolatka, część 4, karta pracy 41
Trampolina do szkoły, część 4, karta pracy 50,

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
2. Zabawa ruchowa "Owady".
Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki, na hasło wypowiedziane przez osobę prowadzącą, na przykład, motylki - dziecko naśladuje fruwającego motyla, konik polny - wykonuje podskoki, pszczółki - naśladuje fruwającą pszczołę i dźwięk, jaki wydaje (bzzz, bzzz).

W WOLNYM CZASIE PROPONUJEMY OBEJRZEĆ PONIŻSZE FILMIKI:

"W świecie owadów": https://www.youtube.com/watch?v=oSY8nO478YY

"Opowieści z życia owadów": https://www.youtube.com/watch?v=lmmoyGKtkE0


 

WTOREK  - 9.06.2020 r. - "Łąka i jej mieszkańcy"


Łąka

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. "Mały entomolog"
- Rodzic wyjaśnia dziecku znaczenie słowa entomolog (naukowiec zajmujący się badaniami owadów).

- Rozmowa przy ilustracjach na temat życia na łące.  Wyjaśniamy dziecku, że na łące żyją nie tylko owady, ale również inne zwierzęta, np. kret, bocian, mysz polna, żaby, ślimaki, itp. Dziecko nazywa zwierzęta, jakie można spotkać w  tym środowisku.


Mieszkańcy łąki - obrazek do pobrania: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//87728df74ad0c6ae5136f5e1b6f74fd0.jpg

Zwierzęta, które możemy spotkać na łące: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//MIESZKAŃCY ŁĄKI.docx

- Burza mózgów: "Entomolog to... " - wyjaśnianie pojęcia przez dziecko własnymi słowami.

3. Praca plastyczna "Łąka".
Dziecko maluje zieloną farbą trawę, palcem maczanym w kolorowej farbie "stempluje" kwiaty, natomiast metodą origami (z pomocą rodzica, według jego instrukcji) wykonuje owady i nakleja na przygotowane tło. I tak powstanie piękna kolorowa łąka.


Praca plastyczna Łąka

Motyl origami: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//Motyl origami.jpg

Biedronka origami: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//Biedronka origami.jpg

Pszczoła origami: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//Pszczoła origami.jpg

4. "Skąd się biorą motyle?"
Omówienie kolejnych etapów rozwoju motyla: jajo, gąsienica, poczwarka, motyl w oparciu o ilustracje.


Etapy rozwoju motyla

Obrazek do pobrania: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//unnamed1.jpg

Film "Etapy rozwoju motyla": https://www.youtube.com/watch?v=cW47pgAevKM

5. Ćwiczenia logopedyczne „Żabie miny” - ćwiczenia buzi i języka.
Rozszerzanie warg w uśmiechu i ściąganie ich, ściąganie ust w prawo, w lewo, wysuwanie języka do przodu i cofanie go, w pozycji prostej unoszenie języka do góry, na dół, na prawo, na lewo, oblizywanie warg. Ćwiczenia najlepiej wykonujcie przed lustrem.

6. KARTY PRACY:

Trampolina pięciolatka, część 4, karta pracy 40
Trampolina do szkoły, część 4, karta pracy 44 - 45

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

1. Zestaw zabaw ruchowych

2. Masażyk relaksacyjny "Spacer biedronki" .
Połóżcie się na brzuchu lub usiądźcie wygodnie. Rodzic czyta wierszyk i wykonuje masażyk na Waszych plecach, potem następuje zamiana.

Biedroneczka mała po trawce biegała - (delikatnie poruszamy palcami w różnych kierunkach)
Nóżkami tupała - (naprzemiennie uderzamy w plecy otwartymi dłońmi)
rączkami machała - (masujemy plecy obiema rękami)
Potem się ślizgała - (przesuwamy zewnętrzną stroną dłoni do góry)
do góry i w dół - (wewnętrzną w dół)
W kółko się kręciła - (rysujemy rękami koła w przeciwnych kierunkach)
i piłką bawiła - (delikatnie uderzamy pięściami)
Gdy deszcz zaczął padać - (stukamy palcami wskazującymi z góry na dół)
pod listkiem się skryła - (rysujemy obiema rękami kształt liścia)
i bardzo zmęczona spać się położyła - (kładziemy się obok i przytulamy do dziecka).



ŚRODA - 10.06.2020 r. - W świecie pszczół


Plaster miodu

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2."Skąd się bierze miód?" -
Układanie historyjki obrazkowej, omówienie kolejności zdarzeń (historyjka do pobrania z linku poniżej, rozcinamy na 5 części i dajemy dziecku do ułożenia, zwracamy uwagę na zachowanie zależności  między obrazkami)

Historyjka "Skąd się bierze miód?": /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//historyjka - skąd się bierze miód.docx

3. Proponujemy obejrzenie filmu pod tytułem "Skąd się bierze miód?"

Film "Jak powstaje miód": https://www.youtube.com/watch?v=ZK8dP_cS3jE

4. Osłuchanie z piosenką "Bal na łące".

Piosenka "Bal na łące": https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Tekst piosenki:

 "Bal na łące" słowa i muzyka. T. Wójcik
I
Kiedy świeci słoneczko,
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
II
Dylu – dylu już grają,
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę,
sapią przy tym troszeczkę.
III
A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.

Po wysłuchaniu piosenki prowadzimy z dzieckiem rozmowę na temat jej treści: przykładowe pytania, jakie możemy zadać dziecku

- Gdzie odbywał się bal?
- Jakie owady przyszły na bal?
- Czy oprócz owadów ktoś inny pojawił się na balu?
- Jaki taniec tańczyły myszki, a na jaki taniec czekały biedronki?

Następnie uczymy piosenki na pamięć (naukę rozkładamy na dwa dni, powtarzamy kilka razy dziennie, w miarę możliwości) i prosimy dziecko o zaśpiewanie piosenki.

5. „Pszczółeczki w paseczki” - dla tych, którzy lubią zajęcia plastyczno-techniczne, mamy garść inspiracji.

Pszczółki - prace plastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=gpNJJ1sa0Qo

W wolnym czasie wykonajcie jedną z prezentowanych na filmie  pszczółek.

6. Poznajemy pracę pszczelarza
Proponujemy wspólne obejrzenie filmiku o pracy pszczelarza i rozmowę z dzieckiem na ten temat: czym zajmuje się pszczelarz?, w jakim celu hoduje się pszczoły?. co nam dają pszczoły?, czy pszczoły są owadami pożytecznymi i dlaczego?.

Film "Praca pszczelarza": https://www.youtube.com/watch?v=wh_LAuio3z4

Film "Życie pszczelej rodziny": https://www.youtube.com/watch?v=p_UgKxHpodM

7. KARTY PRACY

Trampolina pięciolatka -  część 4, karta pracy 43
Trampolina do szkoły - część 4, karta pracy  47, 49


AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- Zabawa ruchowa „Taniec Mai”.
Jeśli lubicie tańczyć, zapraszamy do wspólnego tańca z Pszczółką Mają, naśladujcie gesty i ruchy Pszczółki Mai oraz jej przyjaciół i bawcie się wesoło. Zaproście do tańca całą rodzinę, będzie jeszcze weselej.

"Taniec pszczółki Mai":  https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Wesołej zabawy!


CZWARTEK - 11.06.2020 r. - Święto - Boże Ciało


 

PIĄTEK - 12. 06.2020 r. - Poznajemy cyfrę 10.


Cyfra 10

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. Zabawa matematyczna "Dziesięć kwiatków na łące".
- Poznanie obrazu graficznego liczby - cyfry 10  - prezentacja cyfry 10, wyjaśnienie pojęcia "liczba dwucyfrowa" - pytamy, czym różni się cyfra 10 od pozostałych cyfr - składa się z dwóch znaków: 1 i 0, dlatego nazywana jest liczbą dwucyfrową.


Obrazek do pobrania: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//cyfra 10.jpg

- "Spacer p 10"- na dywanie rozkładamy dwie wstążki (sznurki, skakanki, paski bibuły, to co jest dostępne w domu), jedną na kształt cyfry 1, a drugą na kształt 0. Dziecko chodzi po ułożonych cyfrach układając stopę za stopą, zaczynając od cyfry 1, a następnie 0.

- "Klockowe 10" - dziecko układa liczbę 10 z klocków.

- Ćwiczenie matematyczne "Ile jest kwiatków/owadów  na łące?" - rozkładamy obok siebie dwie zielone kartki (łąka), na każdej z nich układamy kwiatki w różnych kombinacjach i prosimy dziecko, aby dziecko wymyśliło historię do dwóch zbiorów, na przykład: 8 i 2 - Kasia poszła na łąkę. Znalazła tam 8 kwiatków czerwonych (maki) i 2 białe (rumianki). Ile kwiatków razem znalazła Kasia?; 5 i 5 Jaś podczas spaceru zobaczył 5 motyli i 5 pszczół. Ile owadów razem  zobaczył Jaś?.

3. Ćwiczenia utrwalające.
Przeliczanie w zakresie 10  i kolorowanie odpowiedniej liczby elementów.

Karta pracy: /uploads/5ea5739d428dc/newses/428/content//karta pracy z cyfrą 10.jpg

4. „Rysowane wierszyki – ślimak”.

Aby odpocząć od liczenia proponujemy Wam wierszyk, do którego z łatwością narysujecie ślimaka.  Udało się? Pochwalcie się zdjęciami Waszych ślimaków.

Rysowane wierszyki - ślimak:https://www.youtube.com/watch?v=vEiJP0v3xF4

5. „Żabi detektyw” – zabawa typu „prawda czy fałsz”.
Posłuchajcie zdań o mieszkańcach łąki, czytanych przez mamę lub tatę. Jeśli zdanie jest prawdziwe podskakujcie jak żabka, jeśli fałszywe wysuńcie język (jak żaba podczas łapania much).

- Pszczoły zbierają nektar i robią z niego lizaki.
- Mrówki mają swoją królową.
- Ślimaki potrafią poruszać się bardzo szybko.
- Biedronki zjadają mszyce.
- Pająk ma kolorowe skrzydła.
- Ślimak zjada owoce i liście.
- Na łące rosną trawy i kwiaty.
- Mak ma żółty kolor.
- Pszczoły mają czerwone paski.
- Mała żaba to kijanka.

6. KARTY PRACY:

Trampolina pięciolatka - część 4, karty pracy 44, 45, 42
Trampolina do szkoły - część 4, karty pracy 38, 39 i 48

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- Zabawa tropiąca "Pszczoła".
Zapraszamy do zabawy domowników (w miarę możliwości). Ukrywamy w pokoju papierową pszczołę. Zadaniem uczestników jest odnalezienie ukrytego owada. Osoba, która jako pierwsza znalazła pszczołę teraz ją chowa. Zabawę powtarzamy kilka razy. Jeśli mamy ogród, zabawę możemy przeprowadzić właśnie w ogrodzie lub na działce.

Jak wiecie, dużymi krokami zbliża się do nas nowa pora roku, jaką jest lato. Dlatego proponujemy Wam w wolnym czasie wysłuchać i nauczyć się piosenki pod tytułem "Po łące biega lato", którą wspólnie z domownikami powitacie nową porę roku. Zapraszamy do wysłuchania piosenki.

Piosenka "Po łące biega lato": https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

Tekst piosenki:
I.
Po łące biega lato
uwija się jak bąk.
"Dzień dobry" mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
pokażą drogę nam.
II.
Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!
Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
III.
Gdy lato jest zmęczone,
w szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
bo łąka mu się śni.
Ref.
Kto chce się z latem spotkać…

Życzymy udanych zabaw!


ZESTAWY ĆWICZEŃ I ZABAW RUCHOWYCH

Zestaw ćwiczeń porannych

1. Zabawa orientacyjno- porządkowa "Samochody".
Bieg w jednym kierunku. Reagowanie na zmianę tempa podawanego przez prowadzącą, klaskanie w ręce: powoli, szybciej, szybko, wolniej, stop.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Kto silniejszy".
W parach (zapraszamy do zabawy kogoś z domowników), siad skrzyżny naprzeciwko siebie. Podanie sobie rąk. Kolana dotykają kolan współćwiczącego. Przeciąganie się raz w jedną, raz w drugą stronę.

3. Zabawa z elementem podskoku "Wróbelki".
Podskoki obunóż w miejscu i do przodu.

4. Zabawa orientacyjno- porządkowa "Wiatraczki".
Bieg w różnych kierunkach w tempie podanym przez osobę prowadzącą. Na sygnał- mocne klaśnięcie w dłonie, dziecko zatrzymuje się i wykonuje okrężne ruchy ramionami- skrzydła wiatraka.

5. Zabawa z elementem czworakowania "Pieski idą na spacer".
Czworakowanie w różnych kierunkach. Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.

6. Zabawa z elementem podskoku "Piłeczki".
Skoki obunóż, obracanie się w jedną i w drugą stronę.


Zestaw zabaw ruchowych

1. Zabawa ruchowaz mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”.
Dziecko z osobą prowadząca dobierają się w pary. Razem siadają po obu stronach wyznaczonej linii tyłem do siebie, opierając się o siebie plecami. Na sygnał każdy uczestnik, siedząc, odpycha się od podłogi rękoma i nogami, próbując przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.

2. „Wskocz w kałużę” Przybory: szarfy lub gazety.
Dziecko rozkładają szarfy-kałuże. Porusza się swobodnie, a gdy na jego drodze znajdzie się kałuża, wskakuje do niej obunóż. Potem wyskakuje z niej i dalej wędruje po pokoju.

3. „Słońce – deszcz” Przybory: bębenek..
Na słowa: Słońce świeci, wychodzi na spacer dziecko – dziecko biega i maszeruje w różnych kierunkach. Gdy osoba prowadząca mocno uderza w bębenek i woła: Burza, deszcz, parasol weź! – dziecko szybko zatrzymuje się, siada w siadzie skrzyżnym, a ręce unosi nad głowę, łącząc je tak, jakby rozkładało nad sobą parasol.

4. Zabawa bieżna „Po drugiej stronie”.
Dziecko wraz z domownikami stają na wyznaczonej linii startu. Naprzeciwko osoba prowadząca wyznacza linię mety. Zadaniem uczestników jest usiąść jak najszybciej, po drugiej stronie. Do 3 razy sztuka.

5. „Przepychanka”. Przybory: nie są wymagane..
Dziecko z osobą prowadzącą w parze. Razem siadają po obu stronach wyznaczonej linii tyłem do siebie, opierając się o siebie plecami. Na sygnał każdy uczestnik, siedząc, odpycha się od podłogi rękoma i nogami, próbując przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.

6. „Zwierzęta na spacer i do domków” Przybory: poduszka.
Dziecko naśladuje pieska i kotka. Rozłożona poduszka w dowolnym miejscu to domek dla zwierząt. Na słowa piesek na spacer – dziecko biega. Na słowa: piesek do domku – dziecko szybko biegnie do swojego -domu i siada obok niego w siadzie skrzyżnym naśladując szczekanie, aportowanie. Na słowa kotek na spacer – dziecko czworakują tyłem. Na słowa: kotek do domku – dziecko czworakuje przodem do swojego -domu i siada obok niego w siadzie skrzyżnym naśladując miauczenie, mycie się, picie mleka.

7. Zabawa kotów piłkami” Przybory: piłka..
Dziecko w pozycji na czworakach toczy piłkę głową po podłodze. Co kilka kroków kładzie się na plecach, rękoma i nogami turla piłeczkę, bawi się nią.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (w tym tygodniu realizujemy zestaw z poprzedniego tygodnia)

1. Zabawa bieżna "Zajączki w ogrodzie".
Dziecko - zajączek biega po ogrodzie (po pokoju, zabawy możemy przeprowadzić w ogrodzie, w miarę możliwości). Na hasło "Ogrodnik" chowa się- zatrzymuje i robi przysiad podparty, pochylając nisko głowę.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Przenosimy skrzynie z warzywami"
Dziecko stoi w rozkroku, wykonuje skłony w przód- podnoszenie ciężaru oraz skręty w prawo i w lewo- przenoszenie "skrzyni" na samochody.

3. Zabawa z elementem równowagi "Strach na wróble".
Dziecko- wróbelek biega w różnych kierunkach. Na hasło "Strach na wróble" zatrzymuje się i staje na jednej nodze.

4. Ćwiczenia z wykorzystaniem gąbki kąpielowej
- unieś gąbkę palcami stóp,  dziecko kładzie gąbkę na podłodze, próbuje ją chwycić palcami bosej stopy i unieść, potem następuje zmiana nogi
- podrzuć i złap,  dziecko stoi w lekkim rozkroku, na sygnał, podrzuca gąbkę jedną ręką  do góry a chwyta je oburącz
- z gąbka na głowie, dziecko stoi swobodnie, układa gąbkę na głowie i z rozłożonymi rękoma w bok, stara się przejść, tak by gąbka nie spadła.
- rzuć dalej , dziecko staje przed umowna linią, np. ułożony sznurek lub skakanka ,na sygnał rzuca gąbkę jedną ręką jak najdalej przed siebie, potem podbiega, podnosi gąbkę i wraca na miejsce, to samo ćwiczenie powtarza ale rzucając stojąc tyłem do linii.

Wszystkie ćwiczenia i zabawy wykonujemy na miarę możliwości, jakie mamy w domu. Możemy wykonać wszystkie lub wybrać te, które w warunkach domowych nie sprawią nam kłopotu. Zawsze pamiętajmy przede wszystkim o bezpieczeństwie.
Życzymy udanych zabaw!