Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

1.06.2020 r. - 5.06.2020 r. - Dzień Dziecka

PIERWSZY CZERWCA DZIEŃ RADOSNY,
KWITNĄ KWIATY, TO ZNAK WIOSNY,
W DNIU TAK PIĘKNYM  I  WSPANIAŁYM,
ŻYCZYMY WAM SERCEM CAŁYM
ZDROWIA SZCZĘŚCIA, POMYŚLNOŚCI,
ABY WSZYSTKIE FAJNE DNI W ŻÓŁWIM TEMPIE UPŁYWAŁY,
KOLOROWYCH  SNÓW, UŚMIECHU OD UCHA DO UCHA,
PIĘKNYCH BAJEK, NA DOBRANOC
CO DZIEŃ NOWYCH PRZYGÓD, TAK ŻYCZENIA WAM SKŁADAJĄ
– PANI DYREKTOR ORAZ
PANIE: MAŁGOSIA  I  AGNIESZKA


Dzień Dziecka

DRODZY RODZICE, W TYM  TYGODNIU  TEMATEM  WIODĄCYM  SĄ  DZIECI,  KTÓRE POZNAJĄ SWOJE PRAWA I DOWIEDZĄ SIĘ, ŻE CHOĆ DZIECI NA ŚWIECIE MOGĄ RÓŻNIĆ SIĘ WYGLĄDEM, TO MAJĄ PODOBNE POTRZEBY I MARZENIA .

PONIEDZIAŁEK   1.VI.2020 r. -  „Dzieci też swoje prawa mają!”

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. WYSŁUCHANIE WIERSZA Jarosława Poloczka „MAM PRAWO DO …”

MAM PRAWO  DO -   życia, do bycia, do chcenia.
MAM PRAWO  DO -  miłości , radości i tworzenia
MAM PRAWO  DO – nauki, wiedzy i wiary
MAM PRAWO  DO – do marzeń, do snu i zabawy.
MAM PRAWO  DO – chleba, ubrania i pokoju
MAM PRAWO  DO – gniewu, i złego nastroju.

To wszystko jest takie poważne, dorosłe,
Powiem to jak dziecko zwyczajnie, najprościej.
Chcę się bawić w piaskownicy,
Dom zbudować dla dżdżownicy,
Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.
Latem lizać zimne lody,
Stać na deszczu dla ochłody
Chcę, na łące zrywać kwiaty
I przytulać się do taty,
Zimą toczyć śnieżne kule.
Chcę by mi czytano bajkę,
O kocie co pali fajkę.
Chcę też domek mieć na drzewie
I co, jeszcze chcę mieć, nie wiem.
Ale jedno wiem na pewno, to chce „życie” mieć:
Bez wojen, bez głodu i bicia
Bez strachu, smutku i łez.

3. KONWENCJA PRAW DZIECKA Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza, dziecko odpowiada na pytanie: „Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo?”. Dziecko podaje swoje pomysły, nie oceniamy wypowiedzi dziecka. Rodzic wyjaśnia, że jest organizacja, która dba o to, by dzieci miały swoje prawa –  ta organizacją jest UNICEF. Ludzie pracujący, w tej organizacji spisali wszystkie prawa dziecka i stworzyli KONWENCJĘ PRAW DZIECKA. Jeśli jakiemuś dziecku dzieje się krzywda, to może zgłosić taki fakt do RZECZNIKA PRAW DZIECKA, pomaga on tym dzieciom, które czują się krzywdzone.

Omówienie kilku praw dziecka, wybranych przez dziecko lub podanych przez rodzica np.

- Prawo do miłości i zrozumienia, dzieci potrzebują dużo miłości i zrozumienia i  dlatego powinny liczyć na troskę i uwagę swoich rodziców oraz innych dorosłych
- Prawo do edukacji, dzieci powinny pobierać bezpłatną edukację
- Prawo do ochrony, dzieci powinny być chronione, powinny czuć się bezpieczne
- Prawo do opieki, dzieci niepełnosprawne potrzebują szczególnej opieki, troski i wyjątkowego traktowania
- Prawo do zdrowia i dobrobytu, dzieci mają  prawo do tego, aby zdrowo się rozwijać, dobrze się żywić i mieć dach nad głową.


Kodeks praw dziecka

Kodeks praw dziecka: http://sp3cieszyn.pl/STALE/uczniowie/KPD.htm

4. ZABAWA „ MOJA RĘKA’”, dziecko obrysowuje ołówkiem lub kredką swoją rękę, a potem wycina jej obrys ( rączek powinno być kilka). Dziecko na każdej rączce rysuje za pomocą symbolu  prawo ,które zapamiętało albo, które uważa za bardzo ważne dla niego, następnie rozmieszcza rączki w pomieszczeniu. Rodzic podaje tekst jednego prawa, dziecko  biegnie i szuka odpowiedniej rączki z symbolem prawa.

5. BURZA MÓZGÓW „ MAM PRAWO DO ..” zapisanie na kartonie skojarzeń dziecka dotyczących jego praw i wywieszenie w pokoju w formie plakatu, dziecko może ozdobić swój plakat według własnego pomysłu.

Quiz: rozpoznawanie praw dziecka: https://learningapps.org/display?v=peuzvrnet19


DODATKOWE ZAJĘCIA  W  WOLNYM  CZASIE

- Ćwiczenia oddechowe, dziecko wycina z kolorowego papieru małe kółka, rozkłada je na stole, za pomocą słomki, zasysa tak aby przenieś kółko na kartkę
- Zabawa rozwijająca percepcję słuchową „Co tak gra?”, dziecko ma zasłonięte oczy, natomiast rodzic wydaje dźwięki za pomocą przedmiotów z otoczenia dziecka np. uderzanie drewniana łyżką w garnek, zgniatanie gazety, szelest torby foliowej, przesypywanie grochu, odgłos radia, suszarki itp. zadaniem dziecka jest odgadnięcie czyje to odgłosy.

ZABAWY RUCHOWE

- „Szczurek”, rodzic trzyma koniec liny, sznurka lub skakanki nad dywanem ( zabawę można przeprowadzić w ogródku) i kręci nią, obracając się dookoła własnej osi. Dziecko stoi na obwodzie koła wyznaczonego przez linę i przeskakuje nad nią.

- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Letni wiatr”. Na hasło rodzica „Letni wiatr!” dziecko kręci się wokół własnej osi (powoli i ostrożnie), rozkładając szeroko ręce. Kiedy rodzic klaśnie w dłonie, dziecko zatrzymuje się. Na kolejną komendę słowną dziecko kręci się w drugą stronę.


 

 WTOREK - 2.VI. 2020 r. -  „ Dzieci całego świata”

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. WYSŁUCHANIE PIOSENKI PT. „ PODAJMY SOBIE RĘCE”

Piosenka "Podajmy sobie ręce": https://youtu.be/EkDzE_EHH_A

Tekst piosenki

I.
Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
a my tacy mali, mali jak kropelki.
Ref:
Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką, nad rzeczką i rzeką.
II.
Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.
Ref:
Podajmy sobie ręce w zabawie …….
III.
Chociaż nas czasem dzielą nieprzebyte góry,
nieskończone drogi, zachmurzone chmury.
Ref:
Podajmy sobie ręce w zabawie …….

3. ROZMOWA Z DZIECKIEM NA TEMAT TREŚCI PIOSENKI, NAUKA UTWORU NA  PAMIĘĆ

4. ILUSTRACJE PRZEDSTAWIAJĄCE DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA

Rozmowa z dzieckiem po obejrzeniu ilustracji,  swobodne wypowiedzi nt. różnic w wyglądzie, wyjaśnienie, że dzieci różnią się wyglądem, ponieważ na kontynentach  zamieszkują ludzie różnych ras.

   
Dzieci całego świata

Fotografie dzieci ze 100 krajów świata na Dzień Dziecka: https://images.app.goo.gl/a6mXkWn2tA21bF4X7

5. ZABAWA SŁOWNA „Moje ulubione kolory…” – dziecko podaje swoje ulubione kolory, opisuje z czym kojarzą się one . Dziecko zamyka oczy i próbuje słuchając muzyki wyobrazić sobie krainę pełną kolorów. Rodzic zapewnia dziecko, że w tej krainie wszystko jest możliwe, dziecko próbuje zapamiętać, jak wygląda ten świat.

Szczęśliwa Muzyka klasyczna dla dzieci: https://youtu.be/_13uTOdqN-E

6. PRACA PLASTYCZNA „Ja w swojej krainie wyobraźni” za pomocą kolorowych farb namaluj to co widziałeś mając zamknięte oczy.

DODATKOWE  ZAJĘCIA  W  WOLNYM CZASIE

- „Tajemniczy zamek”, z klocków zbuduj zamek według własnego pomysłu, do zabawy zaproś rodziców i rodzeństwo

- Karty pracy:

/uploads/5ea5739d428dc/newses/421/content//Wszystkie dzieci są nasze.docx

/uploads/5ea5739d428dc/newses/421/content//Dzieci i ich domy.docx

/uploads/5ea5739d428dc/newses/421/content//Dziecko i zabawka związana z regionem.docx

7. ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH


 

ŚRODA  - 3.VI. 2020 r. - „ Dobra zabawa to ważna sprawa”

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. ZABAWA POWITALNA „PIŁKA”. Dziecko stoi na przeciw rodzica, który rzuca do niego piłkę i pyta „W co się lubisz bawić?”, dziecko odrzucając piłkę – odpowiada. Zabawa może być początkiem rozmowy  o swoich ulubionych zabawach. , rodzic może wskazywać na te, które pamięta ze swojego dzieciństwa, pogadankę można zakończyć wspólnym  rysowaniem propozycji zabaw na arkuszu papieru.

3.”MÓJ SPOSÓB NA NUDĘ” , rozmowa z dzieckiem , dywanik pomysłów. Rodzic zadaje dziecku pytanie : Co to jest nuda? Co można robić żeby się nie nudzić? Dziecko odpowiada a rodzic zapisuje pomysły na kolorowych paskach wyciętych z papieru. Paski można wykorzystać do stworzenia ALBUMU NA NUDĘ, w której będą pomysły dziecka na trudne np. deszczowe dni.

4. WYSŁUCHANIE WIERSZA pt. "Dyzio marzyciel" Julian Tuwim

Wiersz „Dyzio marzyciel”: https://youtu.be/DGuQC8FQK6s

5.Rozmowa z dzieckiem nt. wiersza, swobodne wypowiedzi  dziecka o chmurach. Temat może być kontynuowany podczas spaceru, doskonałym ćwiczeniem wyobraźni jest obserwacja nieba z pozycji horyzontalnej. Niebo można oglądać przez lunetę wcześniej wykonaną z rolki po papierze toaletowym.

6. RODZINNA OLIMPIADA
Wspólnie z rodziną zachęcamy do zorganizowania konkurencji sportowych, w miarę możliwości terenowych np. ogród, park, osiedlowe boisko.

Propozycje konkurencji:

- do wyznaczonego miejsca należy przejść stopa za stopą
- skok obunóż do wyznaczonego miejsca
- związywanie stóp apaszką i skakanie do mety
- przenoszenie na łyżce małej piłki

 
DODATKOWE  ZABAWY   W  WOLNYM   CZASIE

- Ćwiczenia ortofoniczne „ Raz i dwa, mówię ja” rodzic siada z dzieckiem na dywanie, dziecko mówi wyraz lub zdanie, a rodzic dokładnie je powtarza, po kilku próbach następuje zmiana, ,ćwiczenie powtarzamy  kilka razy, stopniując trudność  w zapamiętaniu tekstu.

- Zabawa paluszkowa „ Paluszki witamy, głośno przeliczamy”, dziecko zaciska dłonie w piąstki, a następnie prostuje kolejno palce obu rąk, jednocześnie głośno licząc od 1 do 5. Zabawę powtarzamy.


 

CZWARTEK  - 4.VI.2020 r. -  „Portret przyjaciela”

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2.SŁUCHANIE WIERSZA  „Czarodziejskie słowa”

Po obiedzie Grześ i Kasia razem się bawili
Ale jak to czasem bywa – wnet się pokłócili.
Tak się sprzeczali, aż z kuchni babci wyjrzała
I podniósłszy brwi do góry: - Co się stało? Zapytała
„Kasia mnie kopnęła w nogę!” , Bo ty mnie zdenerwowałeś!
„Przecież czary nie istnieją” – tak mi powiedziałeś!
Babciu, prawda że mam rację, że magia istnieje?
I że jak zaklęcie powiem, to na przykład wiatr zawieje?
Babcia w fotelu usiadła, na kolana wnuki wzięła,
Chwilę pomyślała i wyjaśniać tak zaczęła:
Takich  zaklęć nikt nie umie, z wyjątkiem pogody,
Lecz istnieją inne czary, które znają całe rody.
To magiczne słowa, które dobrze znacie
W pewnych sytuacjach też ich używacie.
Gdy ktoś da wam prezent lub gdy obiad zjecie,
Co wtedy na to, dzieciaki powiecie?
„Powiemy – dziękuję” – odrzekły wnuczęta,
A Kasia dodała, bardzo przejęta:
„I powiem – dzień dobry, na powitanie.”
„Ja – do widzenia, na pożegnanie!”
Potem  Kasia na nogę brata wskazała,
Pogłaskała go po głowie i „Przepraszam” – wyszeptała.
Taka to formułkę magiczna wybrała
I zaklęciem tym sprawiła, że znów zgoda panowała.
Babcia się uśmiechnie, w ręce głośno klaśnie:
„To miałam na myśli: to są czary właśnie!”

3. ROZMOWA W NAWIĄZANIU DO WIERSZA, PYTANIA POMOCNICZE:

- Dlaczego Grześ i Kasia pokłócili się?
- O jakich czarach mówiła babcia?
- Kiedy używamy czarodziejskich słów?
- Wyjaśnianie przysłowia „ Zgoda buduje – niezgoda rujnuje”

4. PRACA PLASTYCZNA „ PORTRET MOJEGO PRZYJACIELA”, rodzic rozmawia z dzieckiem o przyjaźni, na czym ona polega, kogo  nazywamy przyjacielem, czy jest ważna i dlaczego, jak należy o nią dbać jeżeli dziecko samo nie udziela odpowiedzi, rodzic tłumaczy co związane jest z przyjaźnią.

5. ZABAWA MATEMATYCZNA Z MIERZENIEM „To ja, a to ty” , rodzic pomaga dziecku z pomocą sznurka lub paska papieru zmierzyć wszystkich domowników, dzieci po pomiarze mają podać wynik- kto jest niższy, kto jest wyższy.

6. Rodzic prezentuje dziecku różne rodzaje miar np. linijka, miara krawiecka, metrówka,, miarka budowlana.

KARTY PRACY:

Dzieci 4-letnie KP nr  73, 74
Dzieci 5- letnie KP nr 34, 35

DODATKOWE ZAJĘCIA W WOLNYM CZASIE

- „Nasze zabawy”, rysowanie ulubionych zabaw z kolegami

- „Szeptane imiona”, dziecko podaje rodzicowi imiona kolegów, koleżanek z którymi lubi się bawić, następnie krótko opisuje ich wygląd i cechy zewnętrzne. Dziecko odwraca się do rodzica i w odległości 3-4 m rodzic szepcze imię dziecka wcześniej wymienionego, zadaniem jest wysłuchanie szeptu imienia i podanie go na głos.

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH


 

PIĄTEK -  5.VI.2020 r. -  „Gruby goryl”

1. ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

2. „WSTĄŻKOWE „G – dziecko chodzi po wstążce rozłożonej na podłodze w kształcie litery, stawiając stopę za stopą.

3. WYSŁUCHANIE WIERSZA PT. „ GRUBY GORYL”

Gruby goryl Gruby goryl Gustaw na gałęzi siedzi.
 – Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego cała zgraja wokół:
gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
– Gałąź krucha, a on wielki!
– Gigant! Pewnie strasznie ciężki!
 – już gderają gdzieś na mieście.
A on...? Zajada gruszki w cieście. 

Autor : Agnieszka Kolankowska

3. KRÓTKIE OMÓWIENIE WIERSZA . rodzic  zadaje dziecku pytania np.: Jak miał na imię goryl? O co się martwiły zwierzęta? Jak myślisz, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?

4.. „SŁÓWKA NA „G”” – dziecko wymieniają słowa na „G”. W razie potrzeby rodzic ponownie recytuje wierszyk.

5. UKŁADANIE LITERY „G” z różnych materiałów np. z guzików, z makaronu, z włóczki itp.

Karty pracy dla dzieci 5-letnich  KP nr 36, 37

Litera G, g do prezentacji:  /uploads/5ea5739d428dc/newses/421/content//f891020e81c17aec2c8667afe51f01fd.jpg

6. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 36) – wyklejanie szablonu litery kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.

DODATKOWE  ZAJĘCIA  W WOLNYM  CZASIE

-  Praca techniczna „ Pojazdy”. Dziecko na tekturze odrysowuje cztery koła od rolki po papierze toaletowym. Następnie wycina i okleja koła i rolkę według własnych pomysłów kolorowym papierem, bibułą i włóczką. Końcowy etap to przypięcie pineskami (z pomocą rodzica.) kół do rolki.

- Sylabki zgadywanki”. Rodzic wypowiada sylabami wyrazy (np.: gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, wa-ga, go-ry-le). Dziecko podaje płynnie pełny wyraz.


 

ZESTAWY  ĆWICZEŃ I ZABAW RUCHOWYCH

Zestaw ćwiczeń porannych

1. Zabawa bieżna „ Konik”, dziecko biegnie truchtem, potem galopem w różnych kierunkach.

2. Ćwiczenia szyi: Koń kiwa głową, dziecko stoi w rozkroku i i wykonuje skłony do przodu i w tył

3. Ćwiczenia równoważne: Koń grzebie nogą, dziecko stojąc na jednej nodze, naśladuje jak koń druga nogą grzebie, przeciąganie wolnej stopy z przodu do tyłu.

4. Ćwiczenia zręcznościowe „Koń na biegunach”: dziecko w siadzie skrzyżnym, chwyta za stopy od zewnętrznej strony, plecy okrągłe jak bieguny konia, lekkie huśtanie się w tył na plecy i w przód i w tył do siadu.

5. Ćwiczenia relaksacyjne – wdech powietrzem nosem, wydech ustami.


Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
(w tym tygodniu realizujemy zestaw z poprzedniego tygodnia)

1. ZABAWA „Kolorowe koła”.
Dzieci i domownicy biegają po pokoju. Na hasło osoby prowadzącej: Kolorowe koła! szybko szukają osób z takim samym kolorem szarfy i siadają w małym kręgu. Wygrywa zespół, który jako pierwszy się odnajdzie i usiądzie w kole.

2. ZABAWA „Stacje”.
Dzieci i domownicy ustawione w dużym kole, szarfę trzymają w jednej ręce. Na sygnał biegną w wyznaczoną stronę. Na gwizdek zatrzymują się, dotykają szarfą podłogi raz z jednej, raz z drugiej strony i dalej biegną.
Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Złożoną na pół szarfę trzymają w obu dłoniach. Wykonują skłon tułowia ze skrętem do prawej i lewej nogi, na zmianę dotykając szarfą stopy.
Dzieci w ustawieniu jak poprzednio. Złożoną szarfę trzymają w wyciągniętych, wyprostowanych przed sobą rękach. Podskakują w miejscu, starając się dotknąć kolanami szarfy.

3. ZABAWA „Stacje ćwiczeń”.
Osoba prowadząca ustala z domownikami podzielonymi na zespoły, w jakiej kolejności będą ćwiczyć. Dokładnie omawia zadania, jakie należy wykonać przy każdej stacji, jeśli nie będzie takiej możliwości dzieci samodzielnie pokonują przygotowane stacje.

Stacja I – ćwiczenie na czworakach. (Pomoce: materiałowy tunel lub krzesełka).
Dzieci siadają w rzędzie przed tunelem w siadzie skrzyżnym. W pozycji na czworakach przechodzą przez niego kilka razy. Zadanie można urozmaicić – dzieci przechodzą przez tunel z zamkniętymi oczami, a potem przechodzą tyłem. Tunel materiałowy można zastąpić przejściem pod krzesełkami.

Stacja II – ćwiczenie równowagi, doskonalenie umiejętności rzutów do celu.
Dzieci i domownicy ustawiają się w rzędzie za rozłożoną liną. Na jej początku leżą 2 woreczki, a na końcu w niewielkiej odległości obręcz. wszyscy biorą do każdej ręki woreczek, rozkładają ręce w bok i przechodzą po linie. Utrzymują postawę wyprostowaną. Gdy dojdą do końca liny, rzucają woreczkiem prawą i lewą ręką, starając się trafić do obręczy. Następnie zabierają woreczki, wracają do zespołu i przekazują je kolejnej osobie. Sami przechodzą na koniec swojego rzędu.

Stacja III – ćwiczenie utrzymania prawidłowej postawy, ćwiczenie równowagi i wzmacniające mięśnie wysklepiające stóp. (Pomoce: zestawy przyborów równoważnych, balansujących: jeże, galaretki-krążki, półkule, dywaniki z kolcami osoba prowadząca układa przybory jeden za drugim). Dzieci i domownicy ustawiają się w rzędzie za ułożonymi przyborami. Kolejno przechodzą po przygotowanym torze przeszkód. Starają się utrzymać równowagę.

5. ZABAWA uspakajająca.
Marsz po okręgu koła. Wspięcie na palce – wdech nosem, opad na pięty – długi wydech ustami.

ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY!