Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

14.04.2020- 17.04.2020- Dbam o zdrowie

WTOREK 14.04.2020

1. ”Gimnastyka dla języka” – do tej zabawy potrzebne jest lusterko , aby dziecko widziało swoje odbicie podczas wykonywania ćwiczeń. Zadaniem dziecka jest wykonanie językiem ćwiczeń opisanych w wierszu.

„Język sportowiec” – I. Jackowska

(…) Biega, skacze i figluje,
czasem sobie podskakuje.
Dotknie tutaj, dotknie tam,
bardzo sprawny język mam.

Już do nosa unieść umiem
i wahadło naśladuję.
Zrobię rurkę i łyżeczkę,
napracuję się troszeczkę.
Mój języczek zmienia kształty,
Czasem trochę jest uparty.
Jest szeroki, wąski, długi,
Lubi tańczyć ługi-bugi. (…)

2. Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „ Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele”- bajka wierszowana polska

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał żółtą chustką (z monogramem i wypustką), co ją dostał od swej babci.
No i kichał:- A-psik! A-psik!
Bo ta zima, nie przesadzam, nos, mój panie, wszędzie wsadza. Choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Tu nadmucha, tam przymrozi, straszy, grypą grozi, wciąż się bierze na sposoby, by podrzucić nam choroby.
— Elemelku — sroka skrzeczy. — nie zaniedbuj takich rzeczy! Bo czasami z przeziębienia puchnie gardło, głos się zmienia, coraz grubszy jest i z czasem możesz nawet ćwierkać basem. Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale.
Doradzała wiewióreczka:
— Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj dziesięć kropli rosy i popijaj to nie rzadziej niż dwanaście razy na dzień.
Ale zając już ją gani:
— Nic niewarte, moja pani! Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku: majeranek i rumianek, dobrze z pieprzem wymieszane, pij maliny, sok z jeżyny, weź pięć proszków aspiryny.
— Lepiej będzie — rzecze sowa — inny środek zastosować. Terpentyną plecy natrzyj, będziesz zdrowy jak się patrzy. Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, choć już stare; dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka.
Wzdycha biedny Elemelek. Czy to aby nie za wiele?
Ciepłym się owinął szalem, nie wychodzi z domu wcale i próbuje tylko czasem, czy nie ćwierka jeszcze basem. Wbił jajeczka do kubeczka, dodał cukru, dolał mleczka i popija to nie rzadziej niż dwanaście razy na dzień.
Ma robotę Elemelek: tutaj kubek, tam rondelek, terpentyną piórka natarł, ale wciąż ma jeszcze katar - choć nieduży, lecz uparty. Pokasłuje też. Nie żarty!
I w chusteczkę, tę od babci, kichnie czasem:
-Apsik! Apsik!
Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej.
— Dosyć się już wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Gimnastykę zrobię zaraz, dobrze rozgrzać się postaram: skrzydła w bok — i mach! ogonem, dwa podskoki w lewą stronę, dwa podskoki w stronę prawą — i do lasu frrr! a żwawo!
Właśnie zima swe manatki spakowała już w tobołek, wyszły z ziemi pierwsze kwiatki, choć nieśmiałe, lecz wesołe.
Drzewa prężą też gałązki,tu i ówdzie trawa rośnie, słońce wsuwa promień wąski między krzewy. To przedwiośnie! Za dni parę — w czwartek, w piątek — zajrzy wiosna w każdy kątek.
Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek.
— Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać:
- Apsik! Apsik!
I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów. Niech żyje zdrowie!

3. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania.

Zabawa „Prawda czy fałsz”- np. Czy to prawda że Elemelek zachorował na ospę? (W ten sposób sprawdzamy czy dziecko dobrze zrozumiało i zapamiętało tekst)

4. Ekspresja słowna- „ Rozmowa z dziećmi o tym co powinniśmy robić, aby być zdrowym”

5. Praca plastyczna – szalik technika mieszana.
Potrzebne materiały: kartka białego papieru, kolorowe gazety, klej, nożyczki. Z białego papieru dziecko wycina duży prostokąt ( może też wyciąć i dokleić frędzelki – wąskie paseczki papieru) , a następnie wycina lub wydziera według własnego pomysłu z kolorowych gazet ozdoby na szalik . Kiedy szalik jest już wystarczająco ozdobiony , dziecko nakleja wycięte lub wydarte elementy. Dzieli wyraz na sylaby , wskazuje pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie szalik. Razem z rodzicem wymyśla jak najwięcej wyrazów zaczynających się głoską „sz” .

6. KARTY Z LITERAMI KARTA PRACY 13 


ŚRODA 15.04.2020

„Witaminki, witaminki”

1. Rozwiązywanie zagadek o owocach i warzywach:
„ W żółtą skórkę ubrany, podłużny owoc, co przez małpy jest lubiany” (BANAN)
„ Zielona piłka, lecz nie do grania. A do czego ? Do skosztowania! W środku soczysty miąższ czerwony, pysznie smakuje latem krojony.’’ ( ARBUZ)
„ Plasterek w herbacie żółty pływa, jak się owoc ten nazywa”? ( CYTRYNA)
„Kulista jest i pomarańczowa , soczysta i bardzo zdrowa. Z soków dobrze wszystkim znana, do cytrusów zaliczana.”( POMARAŃCZA).
„Okrągła głowa zielona, z soczystych liści złożona” ( KAPUSTA)
„ Każdy odgadnie tę zagadkę .Ma biały korzeń i zieloną natkę „ (PIETRUSZKA)
„Latem w ogrodzie wyrósł zielony. A zimą w beczce będzie kiszony” (OGÓREK)
„Dobra gotowana i dobra surowa, choć nie pomarańcza lecz pomarańczowa ( MARCHEW)

2. Wymyślanie własnych zagadek o owocach i warzywach.

3. Wykonanie owocowego memory .
Potrzebne materiały: parzysta liczba kartoników. ( Powyżej  10). Na dwóch kartonikach dziecko rysuje dwa takie same owoce np.  jabłko. Grę rozpoczynany po narysowaniu odpowiedniej ilości owoców. Rozkładamy kartoniki obok siebie ( rysunkami od spodu). Następnie na zmianę dziecko- rodzic odkrywamy dwa kartoniki, nazywamy owoce narysowane na nich i jeżeli są to takie same owoce to zabieramy parę , a jeżeli były to owoce różne zakrywamy kartonik w tym samym miejscu. Wygrywa osoba która zdobędzie więcej par.

4. Bajka "Witaminki"

Zapraszamy do wspólnego obejrzenia bajki na stronie you tube (link do pobrania TUTAJ).
Rozmowa na temat filmu:
- o co dba witamina C
- jaką witaminę trzeba jeść, by mieć dobry wzrok? W jakim warzywie jest jej najwięcej?
- Jaka witamina wzmacnia kości? Gdzie jest jej najwięcej?
- Jakiej witaminy najwięcej jest w rybach?

5. Utrwalanie liter
Rodzice wycinają z kartonu A4 szablony liter C, A, D, B (witaminy występujące w bajce). Zadaniem dzieci jest odrysować litery i ozdobić je według własnego pomysłu (pokolorować kredkami, wykleić wydzieranką lub kulkami z bibuły, wylepić plasteliną, pomalować farbami itp.). Każdą literę można ozdobić inną techniką.


CZWARTEK 16.04.2020

1. Nauka piosenki : „Witaminki, witaminki”. sł. A. Grabowski, muz. K. Marzec

1. Spójrzcie na Jasia, co za chudzina.
Słaby, mizerny, ponura mina.
A inni chłopcy, silni jak słonie.
Każdy gra w piłkę, lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jaś wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek! Witamin nie je!

Ref.:
Witaminki, Witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!
Witaminki, witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!


2. Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
gruszka, pietruszka i kalarepka.
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
to wszystko właśnie są witaminy!
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
musi owoce jeść i warzywa!

Ref.:
Witaminki, witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!
Witaminki, witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!
Bo zjadamy witaminki!

Mniam, mniam!!!!

2. ZABAWA „ Mistrz pamięci”.
Rodzic układa kilka owoców obok siebie , Dziecko mówi jakie owoce są po kolei ( od lewej do prawej strony). Chwilę przypatruje się a następnie odwraca się tyłem do owoców i z pamięci odtwarza po kolei owoce . Jeżeli kolejność owoców jest prawidłowa następuje zmiana ról i zmiana ułożenia owoców.

3. Przygotowanie sałatki owocowej. Sałatkę można przygotować z ulubionych przez dziecko owoców  lub wykorzystać przepis:

Składniki:
jabłko, 1 szt
kiwi, 1 szt
banan, 1 szt
grejpfrut, 1 szt
mandarynki, 3 szt
rodzynki, pół paczki

Przygotowanie :
Rodzynki zalać wrzątkiem i odstawić do przestygnięcia, żeby rodzynki napęczniały i zmiękły.Pokroić owoce i połączyć z rodzynkami ( jeśli jest potrzebne - dosłodzić miodem.)


PIĄTEK  17. 04.2020

Do wykonania:

1. TRAMPOLINA- ZABAWY MATEMATYCZNE karta pracy 24 str 26 ( wyszukiwanie 10 różnic między obrazkami)  i  karta pracy 34 str.36 ( dorysowywanie brakujących elementów do podanej cyfry).

2. TRAMPOLINA SZEŚCIOLATKA Cz.4 str. 68

3. ĆWICZENIA ODDECHOWE: ZABAWA „ MECZ PIŁKI NOŻNEJ”.
Potrzebne materiały : klocki, piłeczka do ping- ponga.
Z klocków budujemy dwie bramki. Dmuchając w piłeczkę staramy się umieścić ją w bramce przeciwnika, a przeciwnik – także dmuchając nie pozwala nam na umieszczenie jej w bramce. Wygrywa gracz, który „ strzeli” więcej bramek.

4. Utrwalenie stron prawa- lewa, góra- dół.

Potrzebne materiały: kartka podzielona na cztery górny lewy róg, górny prawy róg, dolny lewy róg, dolny prawy róg, 4 różne zabawki np. :klocek, samochodzik, piłeczka, figurka lub obrazki przygotowane przez dziecko do gry „Memory” . Rodzic prosi dziecko ,aby umieściło np. samochód w lewym górnym rogu , klocek w dolnym prawym rogu itd. sprawdzamy poprawność wykonania zadania.

5. Zabawa słuchowo- ruchowa.

Układamy na podłodze dwa klocki różnego koloru. jeżeli dziecko usłyszy w wyrazie głoskę „Sz” staje przy czerwonym klocku, jeżeli w wyrazie wypowiadanym przez rodzica jest głoska „S” staje przy zielonym klocku. Zadaniem dziecka jest różnicowanie głosek s- sz.  Zabawę powtarzamy wielokrotnie ze zmianą ról ( dziecko wymyśla wyrazy z głoskami s lub sz) a rodzic staje przy odpowiednim klocku. 

ĆWICZENIA  GIMNASTYCZNE Z BUTELKĄ

1. Przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach.
2. Podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz, jednorącz lub dowolnie .Po opanowaniu chwytów można wykonywać dodatkowe zadania przed chwytem: klaśnięcie w dłonie z przodu, z tyłu, wykonanie przysiadu, obrót wokół siebie w prawo, w lewo itp.
3. W staniu lub siadzie skrzyżnym – podbijanie butelki dłońmi, a następnie toczenie jej po wyciągniętych ramionach /ćwiczyć na zmianę podbijanie i toczenie/.
4. W staniu, butelka w jednej ręce – półprzysiady i wyprosty, z jednoczesnym zataczaniem kół butelką prawą i lewą ręką na zmianę.
5. W staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puścić butelkę i złapać zanim dotknie podłoża.
6. Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę.
7. Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód i zataczanie kół dookoła jednej i drugiej stopy – rysujemy ósemki /ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne/.
8. W staniu, butelka w jednej ręce – przekładanie butelki z ręki do ręki, wolno skłaniając się w przód aż do pełnego skłonu. Zatoczenie pełnego koła po podłożu i powolny wyprost tym samym sposobem, zmieniając kierunek podawania butelki.
9. W siadzie skrzyżnym, butelka na kolanach trzymana oburącz – wznos butelki w górę i głęboki skłon w przód.
10. Siad skrzyżny, butelka na głowie, podtrzymywana palcami rąk – skręty tułowia w lewo i w prawo; po kilku powtórzeniach ćwiczenia wykonywać kilka rzutów i chwytów butelki.
11. Siad rozkroczny, butelka w górze trzymana oburącz – skrętoskłon do prawej stopy i próba przełożenia przez nią butelki. Wyprost i wykonanie skrętoskłonu do lewej stopy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zwracając uwagę na trzymanie butelki oburącz i nie zginanie kolan.
12. Siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan.
13. Leżenie przodem, butelka z przodu w odległości wyciągniętych rąk lub nad czołem – skłon tułowia w tył, z jednoczesnym uniesieniem butelki /wytrzymać skłon/, a następnie powrót do pozycji wyjściowej.
14. Leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach, dłonie na podłożu przy barkach, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie, kilkakrotnie starając się silnym wydechem przewracać butelkę.
15.Leżenie przodem, butelka w jednej ręce – przekazywanie butelki ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku /cały czas ręce proste w łokciach.
16. Leżenie tyłem, butelka za głową w położeniu poziomym trzymana oburącz – jednoczesny wznos nóg i rąk i dążenie do spotkania stóp z butelką, a następnie powrót do pozycji wyjściowej.
17. Leżenie tyłem, butelka między stopami pionowo, ręce wzdłuż tułowia – przeniesienie nóg za głowę /leżenie przewrotne/ i dotknięcie butelką podłoża. Powtórzyć ćwiczenie kilka razy.
18. Leżenie tyłem, nogi wzniesione i zgięte, butelka między kolanami, ręce wzdłuż tułowia – skłon głowy w przód i podciągnięcie kolan w jej kierunku – czoło spotyka się z butelką – i powrót do pozycji wyjściowej.
19. Siad prosty podparty lub leżenie tyłem, butelka między stopami /pionowo/ - krążenie obunóż w prawo i w lewo, następnie krótki odpoczynek i powtórzenie ćwiczenia.
20. Siad prosty podparty, butelka w pozycji poziomej leży na nogach – wznos nóg – butelka toczy się w stronę brzucha – opuszczenie nóg i uniesienie bioder w podporze na rękach – butelka toczy się w kierunku stóp. Ćwiczenie należy wykonywać spokojnie, bez pośpiechu. Nie rezygnować i powtarzać kilka razy.
21. Siad skulny podparty, stopy na butelce – toczenie butelki palcami stóp w przód i w tył, następnie przetaczanie butelki między stopami od lewej do prawej, zwiększając stopniowo odległość.
22. Siad skulny podparty, butelka między stopami –rzuty butelki stopami, chwyty rękami dowolnym sposobem. Ćwiczący próbują również leżące butelki postawić z pomocą tylko stóp.. Ćwiczyć na zmianę: rzuty i chwyty oraz ustawianie butelek.
23. Butelka z tyłu, trzymana oburącz w dole – w biegu próba dotknięcia butelki palcami stóp lub piętami.
24. Postawa, butelka leży na podłodze – różne formy przeskoków przez butelkę: obunóż i jednonóż w przód, w tył, w bok, z półobrotami.


PROPOZYCJA DODATKOWA- dla chętnych
 
JAK SAMODZIELNIE ZROBIĆ MASECZKĘ OCHRONNĄ NA TWARZ Z RĘCZNIKA PAPIEROWEGO METODĄ ORIGAMI