Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

25.03.2020- 27.03.2020- Podaj łapę

W tym tygodniu realizujemy temat „ Podaj łapę”. Prosimy dzieci z pomocą rodziców o wykonanie poniższych zadań:

ŚRODA 25.03.2020 r.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 30

1.Temat: „Pies- jamnik”- origami płaskie z koła.
Przygotowujemy:
- 6 brązowych kółek (2 o średnicy 100mm, 2 o średnicy 4,7mm, 2 o średnicy 30mm)
- 1 białe o średnicy 20mm
- 1 czarne o średnicy 10mm
Wykonanie:
- Tułów- koło o średnicy 100mm zginamy na pół
- Nogi- 2 koła o średnicy 47mm zginamy na pół
- Ogon- dwa koła o średnicy 30mm zginamy na pół
- Głowa – koło o średnicy zginamy na pół i jeszcze raz pod kątem
- Oczy 2 czarne i 2 białe koła zginamy na pół. Białe koła wkładamy w środek czarnych, ale w ten sposób aby był widoczny z boku kawałek białego koła. A następnie składamy jeszcze raz na pół.
Praca plastyczna

 2. Zabawa z piłką „Brązowa małpka”.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka wymawiając kolor (np.: Czarny). Dziecko łapie i podaje nazwę zwierzęcia w tym kolorze (np.: Czarny kot). Następnie rzuca piłkę do rodzica i wybiera inny kolor.

- Karta pracy utrwalenie litery Ł - Link do KARTY Z LITERAMI(umieszczony powyżej) - karta pracy z literką "Ł"

- Mandala literowa – dzieci 6- letnie.

CZWARTEK - 26.03.2020 r.

Zestaw zabaw ruchowych nr 30

1. Temat: „Jak opiekować się psem?”
- wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń. Wysłuchanie opowiadania J. Grican „Czworonożni pacjenci”. Zapoznanie z zawodem weterynarza.

2. Rozwiązywanie zagadek dotyczących zwierząt domowych.

W dużym akwarium sobie mieszkają, na sypki pokarm codziennie czekają.   (rybki)

Merda ogonem, gdy cię widzi, wyrażać radość się nie wstydzi. Czarny, brązowy czy też w kropki – to nasz pupil kochany i słodki.   (pies)

Długich dystansów szybko nie pokona. Nie spieszy się wcale – to nie jego rola. Powoli stawia swoje kroki. Czasem w skorupie skrywa uroki.   (żółw)

W dużej klatce spaceruje po wiórkach. Często kręci się w kolorowych kółkach.   (chomik)

3. „Mój zwierzak domowy”- dziecko wypowiada się na temat zwierzęcia jeśli je posiada.

4. „Czego potrzebuje zwierzę?”. Na dywanie rozkładamy butelkę z wodą, pokarm w misce, zabawkę i przykrywamy je chustką. Dzieci podają swoje propozycje.
Odkrywamy zgromadzone przedmioty i wyjaśniamy
- woda – Zwierzę potrzebuje odpowiedniej ilości wody. Zwłaszcza podczas upałów należy o tym pamiętać.
- pokarm – Nie należy zapomnieć o pożywieniu. Również o tym, aby nasz pupil nie dostał go za dużo. Trzeba mu dostarczać odpowiedni jakościowo pokarm.
- zabawa (ruch) – Każde zwierzę potrzebuje ruchu, spacerów, aktywności.

5. „Czworonożni pacjenci”

Dziś w przedszkolu każdy opowiadał o tym, jaki zawód wykonują jego rodzice. Tata Hani jest chirurgiem, mama Oli- kosmetyczką, a mama Kornelki pracuje w sklepie. Rodzice Amelki prowadzą własną firmę i robią piękne meble. Najbardziej jednak podobało mi się, jak o zawodzie swoich rodziców opowiadał Marcel. Rodzice Marcela pracuję w lecznicy dla zwierząt. Są lekarzami weterynarii. Marcel mówi, że weterynarz to taki lekarz, którego odwiedzają czworonożni pacjenci: psy, koty, króliki, chomiki, świnki morskie, żółwie i szczury. Czworonożni i nie tylko, bo przychodzą do nich także papugi, które nie mają apetytu i kanarki z chrypką. Tata opowiadał Marcelowi, że bardzo często robi zwierzakom szczepionki, obcina zbyt długie pazury, sprawdza, czy mają zdrowe zęby. Zdarza się także, że musi przeprowadzić operację lub nastawić zwichniętą nogę. To bardzo trudna praca, bo zwierzaki nie mogą powiedzieć, w którym miejscu je coś boli. Ale rodzice Marcela bardzo lubią swoją pracę. Lubią pomagać chorym zwierzętom, bo to przecież nasi przyjaciele.
- Rozmowa z dzieckiem na temat treści opowiadania.
- Zabawa ruchowa „Miska z niespodzianką”. Rodzic zostaje pieskiem, który na chwilę zamyka oczy. W tym czasie dziecko ukrywa mieszkaniu kuleczki w miseczkach– karmę. Po otwarciu oczu piesek wyrusza na poszukiwanie karmy. (Jako miseczki mogą posłużyć plastikowe pudełka).

6. Karta pracy „Kotek”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 14

PIĄTEK - 27.03.2020 r.

Temat : „Mój przyjaciel pies”

1. Wysłuchanie wiersza L. Łącz „Przyjaciel ze schroniska”

Był sobie pewien piesek malutki,
uroczy– mówię wam!
Czepiały się go troski i smutki,
bo był zupełnie sam.

Nie miał rodziny, siostry ni braci,
w schronisku mieszkał gdzieś,
aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
a był to rudy Grześ.

Przytulił pieska – zostali razem
na dobre i na złe,
znikła samotność, bo przyjaciele
nie są samotni, nie.

2. Rozmowa z dzieckiem jak powinien zachowywać się przyjaciel zwierząt

Przyjaciel zwierząt powinien:
- karmić je,
- wychodzić z nimi na dwór,
- kąpać je,
- bawić się z nimi,
- chodzić na badania do weterynarza.

3. Utworzenie z dzieckiem kodeksu właściwego zachowania się w stosunku do obcych zwierząt.
 - Nie drażnij psa.
 - Nie krzywdź psa, nie rzucaj kamieniami, nie bij go.
-  Nie zabieraj psu kości, piłek i innych jego rzeczy.
-  Nie wyrywaj mu jedzenia z pyska i nie przeszkadzaj, kiedy je.
-  Nie podchodź do obcego psa.
-  Nie uciekaj przed atakującym psem.
-  Nie próbuj głaskać obcego psa.

3. Zabawa ruchowa: „Koty na płoty”. Dziecko i rodzic chodzą na czworakach pomiędzy rozstawionymi na dywanie krzesełkami. Na hasło rodzica „Kot na płot” dziecko i rodzic wspinają się na krzesło. W zależności od hasła obok płotu, za płotek, przed płotek dziecko i rodzic wykonują polecenia. W dalszej części zabawy dziecko wydaje polecenia.
4. Rodzic demonstruje pozycję jaką należy przyjąć gdy zaatakuje nas pies. Należy zwinąć się w kłębek przyjąć pozycję żółwia spleść dłonie (palce skierowane do środka) i ułożyć je na karku osłaniając okolice twarzy i szyi.
5. „Mój przyjaciel- pies”- praca plastyczna- rysowanie kredkami lub malowanie farbami.
W miarę możliwości rodzic maluje wspólnie z dzieckiem.
6. Po zakończeniu pracy dziecko wymyśla imię dla swojego pupila, a rodzic pomaga je napisać.


Zestawy ćwiczeń porannych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.

ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH 30

1.Marsz za prowadzącą.
2. Zabawa ruchowa"Części ciała".
Marsz w dowolnych kierunkach w rytmie muzyki z płyty CD. Na przerwę w muzyce zwracają się twarzami do prowadzącej. Na hasło 'głowa, brzuch, nogi" kilka razy wskazują wypowiedziane przez nauczycielkę części ciała. Powtarzają ćwiczenie kilka razy.
3. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie nóg"Nasze nogi"
Dzieci tworzą pary. Przechodzą do leżenia na plecach. Dotykają się stopami w taki sposób, aby nogi zgięte w kolanach tworzyły w powietrzu kąt prosty. "Siłują się" stopami, próbując wyprostować nogi. Ćwiczenie wykonują w taki sposób, żeby nie odrywać stóp od stóp partnera.
4. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie rąk "Nasze ręce". 
Przechodzą do stania, wyciągają przed sobą rozwarte dłonie. Próbują całą siłą oprzeć się o dłonie kolegi.
5. Utrwalenie wiersza "Ćwiczenie" z równoczesnym wykonywaniem ćwiczeń.

ZESTAWY ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH  nr 14
I         
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa
„Ptaszki w gnieździe”. Dzieci siedzą
w jednym, dużym kole. Na sygnał dźwiękowy wybiegają, krążą w różnych kierunkach, naśladują lot ptaków. Na inny sygnał zatrzymują się i naśladują zbieranie ziarenek (stukają palcem w przysiadzie). Na zapowiedź „Ptaki do gniazd” wracają
i wykonują przysiad. Powtórzyć x 3.
2. Ćwiczenie wieloznaczne – każde dziecko otrzymuje szarfę i organizuje sobie dużo miejsca wokół siebie. Układają szarfę w kółeczko, wchodzą w nie i przyjmują pozycję wyprostowaną. Na sygnał dźwiękowy przewlekają szarfę pośpiesznie od dołu, ku górze i ponownie układają szarfę. Powtórzyć x 3.
II        
1. Ćwiczenia mięśni grzbietu
– stanie w rozkroku z lekkim pochyleniem w przód. Dzieci trzymają szarfę oburącz za końce, przekładają ją za plecy, mając jedną rękę nad ramieniem, a drugą pod ramieniem przesuwają szarfę w górę i w dół. Powtórzyć x 3.
2.Czworakowanie „Kulawy lisek” – dzieci składają szarfę i wkładają ją pod kolano. Przemieszczają się na rękach i podskakują na jednej nodze. Na sygnał podnoszą szarfę do góry – zmiana nogi. Ćwiczenia z zakresu korekcyjnych – plecy wklęsłe. Powtórzyć x 3.
3.Ćwiczenia rzutu – dzieci ustawiają się w dwóch szeregach. Przed każdym szeregiem, w odległości 5 kroków znajduje się kosz. Na sygnał biorą woreczki i wrzucają do koszy. Wygrywa drużyna z większą ilością celnych rzutów do kosza. Powtórzyć x 3.
4.Zabawa bieżna „Pociągi”. Dzieci dostają 4 kolory szarf. Ustawiają 4 szeregi 4 – pociągi. Pociągi ruszają w podróż. Na jeden sygnał dźwiękowe szeregi czerwony i żółty się zatrzymują, a dwa pozostałe jadą dalej. Po kilku minutach na dwa sygnały zatrzymują się pociągi zielony i niebieski. Powtórzyć x 3.
III        
1. Marsz po obwodzie koła. Podnoszą ręce do góry, wykonując wdech, po czym   opuszczają,    wykonując wydech. Powtórzyć x 3.
2. Dzieci maszerują po obwodzie koła przy śpiewie piosenki.

 ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH nr 30

1.
Leżenie bokiem i machanie dłonią innym dzieciom.
2. Siad skrzyżny połączony z uderzaniem (bębnieniem) w klatkę piersiową.
3. W klęku, dotykanie jedną ręką podłogi, a drugą wskazywanie sufitu.
4. W klęku podnoszenie kolana tak, aby nie dotykało podłogi.
5. Skłon w przód dotykanie czubków stopy dłońmi.
6. Leżenie przodem połączone z uderzaniem o siebie stopami.
7. Leżenie bokiem połączone z machaniem obiema rękami do swojego kolegi.
8. Marsz na przemian: na palcach i na piętach.