Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

25.03.2020- 27.03.2020- Wiosenne sprzątanie

W ramach realizacji tematu tygodniowego "Wiosenne sprzątanie" prosimy, aby  dzieci z pomocą rodziców wykonały następujące zadania:

ŚRODA 25.03.2020r.

1. Rozwiązywanie zagadek słownych:

To narzędzie jest potrzebne,
gdy uprawiać grządkę chcemy.
Można nią wykopać dołek,
ziemię szybko przekopiemy. (łopata)


To narzędzie z długim drążkiem
grzebień trochę przypomina.
Ogrodnik nim grabi ziemię,
gdy w ogródku siać zaczyna. (grabie)


Wiosną malutkie ziarenka
można w ogródku wysiewać.
Wyrosną z nich piękne rośliny,
gdy będziesz je co dzień podlewać. (nasiona)


Dba o rośliny w ogrodzie,
by nie zjadł ich żaden szkodnik,
sieje, sadzi, podlewa,
a to jest pan… (ogrodnik)


Są pachnące, kolorowe,
dają znać: Nadchodzi wiosna!
To właśnie one sprawiają,
że ta pora jest radosna. (kwiaty)

2. Dokonanie analizy słuchowej wyrazu "ŁOPATA"- dziecko dzieli wyraz na sylaby ( ło- pa-ta) i głoski (ł, o, p, a, t, a), określa pierwszą głoskę- ł.
Można pobawić się w wymyślanie jak największej liczby słów zaczynających się głoską "Ł".

4. Wyszukiwanie litery Ł,ł w dowolnym tekście- proszę dać dziecku dowolną książkę lub gazetę i poprosić je o odszukanie we wskazany przez Państwa fragmencie tekstu ( 4-5 zdań, nie za dużo!) litery Ł,ł.

5. W ramach poznania litery Ł proszę, by dzieci wykonały kartę pracy nr 17 z książki "Karty z literkami"( do pobrania powyżej)
Prosimy o pobranie całego pliku i wykonywanie karty, której numer będzie umieszczony na stronie grupy.

CZWARTEK 26.03.2020r.

1. Wysłuchanie wiersza:

M. Mazan: "Pan Tulipan"

- drogi panie Tulipanie,
pan jest piękny niesłychanie!
- Niech pan powie, co się dzieje,
że pan z każdym dniem pięknieje?
- Tak, jak wszyscy tu, w ogrodzie
w słońcu się wygrzewam co dzień,
piję deszcz i szybko rosnę,
by powitać panią Wiosnę!

2. Malowanie farbami plakatowymi tulipana na karcie pracy (TULIPAN do ściągnięcia )

3. Zabawa ruchowa „Sadzimy cebule” – zabawa z elementami równowagi.
Dziecko z rodzicem stają naprzeciwko siebie w odległości kilku metrów. Jedna osoba z pary ma płaski talerzyk i piłkę tenisową lub prawdziwą cebulę. Jego zadaniem jest donieść do swojego partnera na talerzyku piłeczkę lub cebulę, położyć na podłodze przed partnerem i wrócić na swoje miejsce. Druga osoba z pary wykonuje to samo. Po kilku powtórzeniach zabawę można zorganizować w formie zawodów. (np. kto przejdzie dalej bez upuszczenia piłeczki)

4.Zabawa "Nasiona"- oglądanie różnych rodzajów nasion pod lupą, dostrzeganie różnic i podobieństw. Posadzenie w doniczce dowolnej rośliny (cebula, fasolka, tulipan itp)- codzienna pielęgnacja rośliny przez dziecko, obserwowanie jej wzrostu.

PIĄTEK 27.03.2020

1. Słuchanie wiersza Joanny Papuzińskiej "Chora rzeka".

Śniła się kotkowi rzeka,
wielka rzeka, pełna mleka…
Tutaj płynie biała rzeka.
Ale to jest chora rzeka,
jak tu pusto!
Drzewo uschło…
Cicho tak –
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg,
nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis „zakaz kąpieli”.
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka
nie narzeka
tylko czeka, czeka, czeka…

2. Omówienie tekstu: Co śniło się kotkowi? Dlaczego było pusto nad rzeką? Jak wyjaśnicie napis „zakaz kąpieli”? W jaki sposób możemy dbać o rzeki i inne zbiorniki wodne? Co by było, gdyby woda w rzekach była zatruta?.

3.Poznanie zapisu słowa woda (można pokazać na ekranie komputera, dzieci mogą próbować napisać na klawiaturze samodzielnie wyraz), swobodne wypowiedzi dziecka na temat: Dlaczego potrzebna jest woda? Czy woda potrzebna jest do życia tylko ludziom? – wyciąganie i formułowanie wniosków.

4. „Tajemnice wody” – prowadzenie doświadczeń, wyciąganie wniosków. Doświadczenia do wyboru:
– Doświadczenie 1. „Co znika w wodzie?” – rodzic napełnia kilka szklanek wodą, prosi dziecko, aby wsypało do szklanek sól,piasek, olej, mąkę, ziemię, proszek do prania i zamieszało. Dziecko opisuje, jak zachowują się te substancje w wodzie.
– Doświadczenie 2. „Filtrujemy wodę” – na szklankę rodzic zakłada watę lub gazę i przelewa wodę z piaskiem, na kolejnej z olejem, z ziemią – obserwacja wody przed filtrowaniem i po nim oraz zanieczyszczeń pozostałych na filtrze.Wyjaśnienie znaczenia słowa filtr – urządzenie, które zatrzymuje zanieczyszczenia. Rodzic dodatkowo wyjaśnia, że wodę profesjonalnie oczyszcza się w oczyszczalniach ścieków.
– Doświadczenie 3. „Czy to też woda?” – Rodzic kładzie kostki lodu do miseczki, włącza czajnik . Dziecko obserwuje wydobywającą się parę. Po zagotowaniu rodzic nalewa gorącą wodę do miseczki z lodem i przykrywa talerzykiem.
Po jakimś czasie dziecko ogląda rozpuszczone kostki i krople wody powstałe na spodzie talerzyka. Wspólnie z rodzicem wyciągają wnioski – lód i para to także woda.

5. Praca plastyczna "Czysta rzeka"
– czysta rzeka – swobodne wypowiedzi dziecka, podawanie pomysłów na zilustrowanie hasła: Czysta rzeka,
– malowanie kredkami pastelowymi (jeśli nie mają Państwo pasteli mogą być inne kredki) Proszę zwrócić uwagę, by praca była rozplanowana na całej powierzchni kartki

6. Zabawa ruchowa„Gra w zielone” – Dziecko maszeruje, podska­kuje bądź biega po pokoju. Na sygnał rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. zielony. Dziecko musi odszukać w pokoju przedmiot w podanym kolorze i dotknąć go. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

Dziękuję i życzę miłej pracy. Katarzyna Pawłowska