Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

25.03-27.03- Wiosenne porządki

W tym tygodniu w grupie I realizowany jest temat "Wiosenne porządki"
ZADANIA DLA DZIECI DO WYKONANIA Z POMOCĄ RODZICÓW:

ŚRODA 23.03.2020

1.Słuchanie wiersza D. Gellner „Wiosenne porządki”

Chodzi wiosna
Po ogródku
Sieje coś i sadzi.
Z wiosennymi porządkami
Dobrze sobie radzi
Płot maluje,
Ścieżki grabi.
Grządki przekopuje
Kto chce piękny
Mieć ogródek,
Niech ją naśladuje!

2. Rozmowa kierowana. Przykładowe pytania

- Kto robił porządki w ogródku?
- Jakie porządki robiła wiosna?
- Dlaczego wiosna musiała robić porządki w ogrodzie?
- Jakie narzędzia potrzebowała do grabienia i przekopywania grządek?
- Jaki tytuł mógłby mieć ten wiersz?

3. Zabawa artykulacyjna: „Powiedz inaczej”. Dzieci mówią zaproponowane słowa w różny sposób: cicho, głośno, szeptem, próbują zaśpiewać lub dzielą je na sylaby, np. grabie, motyka, łopata, motyl, ogród wiosna.

4.Karta pracy „Narzędzia ogrodowe”

CZWARTEK 26.03.2020

1. Wysłuchanie wiersza D. Gellner „Gdy nadchodzi wiosna”

Gdy nadchodzi wiosna, to do spania
Zbierają się zimowe ubrania.
Otwierają cichutko drzwi szafy,
Układają się, jak które potrafi.
Długi szalik w kącie się zwija
Jak wełniana, frędzelkowa żmija.
Gruby sweter, miękki jak trawa,
Resztki śniegu wysypuje z rękawa.
A na półce, wysoko, wysoko
Ruda czapka mruży rude oko.
O! za czapką wskakują na półkę
Rękawiczki czerwone i żółte!
No a buty? Co będzie z butami?
Buty także przed wiosną schowamy!
Posuńcie się, bo tu ciasno!
Pozwólcie im smacznie zasnąć!
A gdy zamkną się w szafie drzwi,
To z wieszaków opadną sny.
Pełne lekkich, śniegowych płatków…
Będą śnić się swetrom i czapkom.

2.Rozmowa kierowana na temat wiersz. Przykładowe pytania:

- Dlaczego zimowe ubrania zbierały się do snu?
- Dlaczego wiosną nie są już nam potrzebne?
- O jakich ubraniach była mowa w wierszu?
- Jak myślisz, w jakim nastroju mogą być zimowe ubrania wiosną?
- Czy cieszą się z jej nadejścia? Dlaczego?
- Gdzie ubrania przeczekają do następnej zimy?

3. Zabawa dydaktyczna „ Układamy w szafie”
Można razem z dzieckiem segregować ubrania w szafie na półkach. W czasie zabawy używamy pojęć: wysoko, nisko, na najniższej półce, na najwyższej półce.

PIĄTEK 27.03.2020

1. Zabawa „Szukamy czegoś miękkiego”. Dziecko szuka w swoim otoczeniu przedmiotów, które są miękkie i miłe w dotyku.

2. Rozmowa na temat wierzbowych bazi. Zwrócenie uwagi na to, że bazie są równie miłe w dotyku, jak przedmioty, których szukały.

3. Praca plastyczno – techniczna "Wierzbowe gałązki”. Na narysowanych konturach gałązek dziecko nalepia wierzbowe kotki wykonane z plasteliny lub waty.

4. Dzieci starsze mogą samodzielnie wydrzeć z papieru paski – będą to gałązki.