Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

27.04.2020 r. - 30.04.2020 r. - Dbamy o zdrowie - w zdrowym ciele zdrowy duch

PONIEDZIAŁEK - 27.08.2020 r. - Poznajemy literę "C, c"

1. Rozwiązywanie zagadek przez dziecko:

To małe warzywo, okrągłe jak kula.
Gdy kroisz, szczypie w oczy, a zwie się .... (cebula)

W sklepach na półkach wartość wskazuje.
I wiesz już na pewno, ile coś kosztuje.        (cena)

Jeździ po różnych zakątkach na świecie.
Klauna i akrobatów w nim znajdziecie.        (cyrk)

2. Doskonalenie analizy i syntezy  wyrazów będących rozwiązaniem zagadki:
- wyodrębnianie głosek w tych wyrazach, przeliczanie głosek i podanie ich liczby,
- podział na sylaby - podanie przez dziecko ich liczby,
- wyodrębnianie samogłosek (e, u, a, y) i spółgłosek (b, l, k, n, c)

3. Prezentacja przez rodzica litery małej i wielkiej "C" - wyjaśnienie dziecku, że głoska "C" to spółgłoska i oznaczamy ją kolorem niebieskim.
Litera "C": /uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/litera_C_obrazek.docx

4. Karty pracy:
- "Trampolina pięciolatka" -  część 4, strona 8 i 9,
- "Trampolina do szkoły" - część 3, strona 4 i 5,

5. Zabawa "Masażyk" -rysowanie przez dziecko palcem na plecach kogoś z domowników kształtu litery "C"
- rysowanie szybko lub wolno,
- rysowanie litery małej i wielkiej "C",
- linią grubą (dziecko mocno naciska palcem podczas rysowania) i linią cienką (naciska palcem bardzo lekko),

6. Zabawa "Ile sylab?"- dziecko sylabizuje, a następnie przelicza i podaje liczbę sylab poprzez układanie, na przykład: guzików, fasolek, kamyczków (można wykorzystać dowolny drobny materiał) - jeden guzik to odpowiednik jednej sylaby. wykorzystujemy wyrazy rozpoczynające się głoską "C". Przykładowe wyrazy: cebula, cukierek, Calineczka, celować, cytryna, Celinka, itp..

7. Karta pracy do samodzielnego wykonania przez dziecko. Przed wykonaniem zadania przypominamy i utrwalamy, jakim kolorem oznaczamy samogłoski (czerwony), a jakim spółgłoski (niebieskim). Dziecko ma za zadanie pokolorować "cegiełki" na odpowiedni kolor w zależności od tego, czy w tym miejscu wyrazu występuje spółgłoska, czy samogłoska, na czerwono lub niebiesko, tworząc tym samym model wyrazu.

Karta pracy: /uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/C_cebula.jpg

Do wykonania w wolnym czasie mandale z literą "C":

/uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/mandala.jpeg 

/uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/kp411.jpeg

8. "Papierowe łódki" - składamy z dzieckiem z kartki papieru lub z gazety metodą origami łódkę według instrukcji na filmie.

Łódka origami: https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

9. Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wcześniej zrobionych papierowych łódek - dmuchanie przez dziecko na papierowe łódki pływające w misce z wodą, wprawianie łódek w ruch za pomocą dmuchania.

10. Ćwiczenia słuchowo - artykulacyjne - dziecko powtarza za rodzicem zwracając uwagę na ułożenie języka: Cooo, Caaa, Ceee, Cuuu, Cyyy, Ciii.

Aktywność ruchowa:

- Zestaw ćwiczeń porannych,
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych,
- Zabawa muzyczno - ruchowa do wykonania w czasie wolnym, proponujemy, aby włączyli się do niej domownicy (w miarę możliwości). Poniżej podajemy link do zabawy.

Zabawa "Skaczemy - biegniemy": https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

WTOREK - 28.04.2020 r. - Zdrowo się odżywiamy

1. "Warzywnie i owocowo, bo tak jest zdrowo" - rozmowa na temat zdrowotnych właściwości owoców i warzyw z wykorzystaniem naturalnych okazów dostępnych w domu:
- dlaczego należy codziennie spożywać owoce i warzywa?
- dlaczego są zdrowe, co zawierają? (witaminy)
- co jest lepsze dla naszego zdrowia: owoce i warzywa, czy słodycze?

2. Zabawa "Piramida zdrowia". Ktoś z domowników omawia z dzieckiem piramidę zdrowego odżywiania, jej wszystkie piętra i grupy żywieniowe. Wyjaśniamy również, jakie znaczenie dla naszego zdrowia ma codzienna aktywność fizyczna na podstawie obrazków zamieszczonych na dole, pod piramidą. Wspólnie z dzieckiem zastanawiamy się i odpowiadamy na pytanie: jakich produktów powinno by najwięcej w naszym jadłospisie i dlaczego - nakłaniamy dziecko do wyciągania wniosków.

Piramida zdrowego odżywiania: /uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/4c1dbbdffd75d8d2357419c6f9201fc8.jpg

3. "Zdrowa sałatka" - wspólna działalność kulinarna. Proponujemy dziecku wspólne przyrządzenie zdrowej sałatki. Może to być sałatka owocowa lub jarzynowa. Podczas pracy prosimy dziecko o nazywanie owoców/warzyw użytych do przyrządzenia sałatki, określanie kształtu, koloru i smaku (doskonalenie zmysłów: smaku, wzroku). Pytamy dziecko, co to są jarzyny? Jeśli nie wie, wspólnie ustalamy, że są to warzywa (wzbogacanie czynnego słownika dziecka).
Po wykonanej pracy wspólnie degustujemy przyrządzoną sałatkę.

Życzymy dużo radości ze wspólnie, aktywnie spędzonego czasu oraz doskonałych doznań smakowych.

Podczas pracy proponujemy wysłuchania piosenek:

"Na straganie": https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s

"Jarzynowa gimnastyka": https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

4. Karty pracy do wykonania w wolnym czasie (do pobrania):

Zdrowe i nie zdrowe produkty: /uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/karta_co_jest_zdrowe.docx

Karta związana z piramidą zdrowego żywienia: /uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/karta_piramida.docx

5. Zabawa "Kto to taki?" - poznanie zawodu lekarza, pielęgniarki oraz farmaceuty w oparciu o obrazki i doświadczenia dziecka.

Rozwiązanie zagadki:
Wyciągnie stetoskop i z uśmiechem obsłucha, zajrzy do gardła, zajrzy do ucha.
Stanąć na nogi zawsze pomoże. O kim mówimy? O panu ...  (doktorze)

Prezentacja obrazków przedstawiających: lekarz, pielęgniarkę i farmaceutę (aptekarza):/uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/obrazki_lekarz_pielegniarka.docx   oraz  /uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/obrazek_aptekarz.docx

Prowadzimy rozmowę z dzieckiem na temat specyfiki wymienionych zawodów. Zwracamy uwagę na to, jak szczególną role odgrywają w życiu każdego człowieka.
Podczas omawiania ilustracji przedstawiającej aptekę uwrażliwiamy dziecko na to, aby nigdy samo nie sięgało po leki. Podkreślamy, że zażywamy je tylko wtedy, gdy jesteśmy chorzy i po konsultacji z lekarzem i po podaniu przez rodziców.

Aktywność ruchowa:

- Zestaw ćwiczeń porannych
- Zestaw zabaw ruchowych
- Zabawa ruchowa "Lustrzane odbicie" - dziecko w parze z mamą (z kimś z domowników). Jedna osoba jest lustrem i stoi nieruchomo. Druga przed nią przedstawia wybraną minę lub pokazuje gest. Zadaniem "lustra" jest odtworzenie tego, co robi osoba stojąca naprzeciwko.

W wolnym czasie proponujemy wykonać kartę pracy utrwalającą literę "C" - karta numer 12 do pobrania z linku KARTY Z LITERAMI (u góry strony).


ŚRODA - 29.04.2020 r. - Zabawy matematyczne i nie tylko

1. Ćwiczenia doskonalące umiejętność przeliczania, odzwierciedlania liczby elementów, stosowania liczebników porządkowych.

Zajączki
Jeden - zajączek wskoczył na łąkę.

Drugi - zajączek gonił biedronkę.
Trzeci – odszukał w trawie ślimaka.
Czwarty – oglądał przez lupę robaka.
Piąty – odnalazł motylka
Szósty – zajadał marchewkę trwała to chwilka
Siódmy – figlował
Ósmy – w trawie się schował
Dziewiąty – skakał jak piłka
Dziesiąty – przyglądał się temu wszystkiemu, nastawiał uszy w wielkim zdziwieniu.

Zabawa paluszkowa doskonaląca umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Dziecko kolejno porusza palcami prawej ręki zaczynając od kciuka, następnie lewej ręki również zaczynając od kciuka.

Do wykonania:

1. "Trampolina pięciolatka" - część 4, karta pracy numer 13 (dzieci pięcioletnie)
2. "Trampolina do szkoły" - część 3, karta pracy 8-9 i 11 (dzieci sześcioletnie)

2. Utrwalanie stron: lewa - prawa, góra - dół.

Potrzebne materiały: karton/kartka podzielona na cztery części, cztery różne zabawki małej wielkości, na przykład: mały samochodzik, klocek, mały pluszak, mała piłeczka. Rodzic wydając polecenia używa określeń: w prawym górnym rogu, w lewym górnym rogu, w prawym dolnym rogu, w lewym dolnym rogu. Prosi dziecko, aby umieściło na przykład: piłeczkę w prawym górnym rogu, samochodzik w lewym dolnym rogu, i tak dalej. Za każdym razem sprawdza poprawność wykonania polecenia.

3. Zabawa ilustrowana ruchem przy piosence "Mydło lubi zabawę".

Piosenka "Mydło lubi zabawę": https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

Tekst piosenki:

Mydło lubi zabawę, w chowanego pod wodą,
każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą.
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę,
a jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane.
Ref.:
Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję.
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące.

Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca
skacząc z ręki do ręki złapie czasem zająca.
Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy
i do wspólnej zabawy wciąga wszystkie grubasy.
Ref.:
Mydło wszystko umyje... .

Osłuchanie z treścią i melodią piosenki. Rodzic powtarza wspólnie z dzieckiem kilka razy, wersami tekst piosenki, zapoznajemy się z jej melodią odsłuchując piosenkę z linku podanego wyżej.

4. Zabawa dźwiękonaśladowcza "Mycie rąk". Zabawę powtarzamy kilka razy. Rodzic czyta wierszyk, dziecko powtarza, razem wykonują określone ruchy. Naukę wierszyka możemy rozłożyć na dwa, trzy dni, po czym dziecko samodzielnie powinno wypowiedzieć wierszyk, wykonując odpowiednie ruchy.

Woda ka-pie kap, kap, kap, (dzieci klaszczą w dłonie na „kap, kap, kap”)
Myję ręce chlap, chlap, chlap (dzieci strzepują ręce na „chlap, chlap, chlap”)
Czyste ręce już ma-my, (dzieci w rytm wierszyka „obracają” ręce w nadgarstkach)
Więc je w ręcznik wycieramy. (naśladują wycieranie rąk w ręcznik)

Aktywność ruchowa:

- Zestaw ćwiczeń porannych
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Ćwiczenia do wykonania w wolnym czasie:

1. Utrwalanie litery "W" - karta nr 20 do pobrania z linku KARTA Z LITERAMI (u góry strony)
2. "Trampolina do szkoły" - część 3, karta pracy numer 6
3. "Trampolina pięciolatka" - część 4. karta pracy numer 12
4. "Trampolina pięciolatka" - część 4, karta pracy 10, 11


CZWARTEK - 30.04.2020 r. - Ruch to zdrowie - każdy przedszkolak to wie

1. Powitanie nowego dnia rymowanką ilustrowaną ruchem.

Dwie rączki się spotkały i uściski sobie dały - prawa ręka ściska lewą i odwrotnie
Dwie nóżki tupnęły: raz, dwa, trzy - trzy tupnięcia
Dwoje oczu patrzy  - ułożenie dłoni na kształt lornetki
Jedno ucha słucha, czy nie wleciała tu mucha  - ręka przystawiona do ucha

2. Rozwiązywanie zagadek dotyczących różnych dyscyplin sportowych i zabaw.

Dwie drużyny, bramki dwie.
W tym sporcie kopie się.       (piłka nożna)

Wysocy panowie po boisku biegają,
piłkę do kosza celnie wrzucają.   (koszykówka)

Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają,
w wodzie rękami i nogami machają.   (pływanie)

Dwie drużyny - między nimi siatka.
Odbijanie piłki to dla nich gratka.    (siatkówka)

Na jakim pojeździe pojedziesz równą drogą,
jeśli odpychać się będziesz w podróży jedną nogą.   (hulajnoga)

Można wtedy jechać na nim,
kiedy kręci się nogami.      (rower)

Rozmowaz dzieckiem na temat "dlaczego warto uprawiać sport?"

Możliwe odpowiedzi: ruch to zdrowie, zgrabna sylwetka, większa energia, lepsze samopoczucie, większa odporność na infekcje (choroby), i tym podobne.

3. Zabawa ruchowa "Różne sporty". Dzieckoporusza się w rytm dowolnej muzyki, na przerwę w muzyce - rodzic nazywa osobę uprawiającą jakiś sport, a dziecko naśladuje ruchy przedstawionej osoby, na przykład:
- pływak - ruchy ramion naśladujące pływanie,
- piłkarz  - ruchy nogą, kopnięcia (w bezpiecznej odległości),
- koszykarz - wysoki podskok z rękami do góry,
- rowerzysta - dziecko kładzie się na plecach i nogami naśladuje ruchy kręcenia pedałami (rowerek),

4.Aktywność plastyczna. Wykonanie przez dziecko pracy na temat określony - "Aktywny czas z rodzicami" - przedstawienie przy użyciu pasteli (lub innych, dostępnych w domu kredek) rodziny podczas aktywnego wypoczynku. Wcześniej proponujemy obejrzeć razem zdjęcia, na przykład z wakacji, czy pobytu na działce (odwołujemy się do wspomnień i doświadczeń dziecka).

Po skończonej pracy porozmawiajcie z dzieckiem na jej temat.

Aktywność ruchowa:

- Zestaw ćwiczeń porannych
- Zestaw zabaw ruchowych
Do wykorzystania całe zestawy (w miarę możliwości) lub wybrane zabawy i ćwiczenia.

Propozycje do wykonania dla chętnych

- Zabawa przy piosence "Gimnastyka na wesoło" (dla chętnych) - wykonujemy ruchy w sposób, w jaki zachęcają nas słowa piosenki.

"Gimnastyka na wesoło": https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8

- Kolorowanka - doskonalenie umiejętności precyzyjnego wypełniania konturów.

Kolorowanka: /uploads/5ea5739d428dc/newses/123/content/unnamed.jpg

- Propozycja wykonania maseczki ochronnej z ręcznika papierowego metodą origami.

Maseczka: https://www.youtube.com/watch?v=BSpKUj2hj94&feature=youtu.be

 

ZESTAWY ĆWICZEŃ I ZABAW RUCHOWYCH

Zestaw ćwiczeń porannych

1. Zabawa orientująco – porządkowa: „Słonko świeci – deszczyk pada”
Na zapowiedź – słonko świeci dziecko chodzi w różnych kierunkach, na zawołanie – deszcz pada, biegnie pod ścianę i stoi prosto.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: „Sufit – podłoga”
Na zapowiedź -  sufit, dziecko stoi podnosząc ręce w górę, na zapowiedź – podłoga, wykonuje przysiad podparty.

3. Ćwiczenie równowagi: „Marsz wężykiem pomiędzy kałużami”
Kałuże to rozrzucone w jednej prostej linii w pewnych odstępach krążki lub kółeczka (można wykorzystać pluszaki, kulki uformowane z gazety). Dziecko idzie wężykiem zgrabnie i zręcznie wymijając kałuże.

4. Ćwiczenie tułowia
 
Dziecko naśladuje kołysanie się drzew podczas lekkiego i silnego wiatru.

5.Marsz z piosenką.
Na koniec swobodnie maszeruje po pokoju (marsz może odbyć się przy dźwiękach ulubionej muzyki.

 

Zestaw zabaw ruchowych

1. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”.  Przybory: nie są wymagane.
Dziecko z osobą prowadząca tworzy parę. Razem siadają po obu stronach wyznaczonej linii tyłem do siebie, opierając się o siebie plecami. Na sygnał każdy uczestnik, siedząc, odpycha się od podłogi rękoma i nogami, próbując przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.

2. Zabawa bieżna „Po drugiej stronie”
Dziecko wraz z domownikami stają na wyznaczonej linii startu. Naprzeciwko osoba prowadząca wyznacza linię mety. Zadaniem uczestników jest usiąść jak najszybciej, po drugiej stronie. Do 3 razy sztuka.

4. Zabawa rzutna „Kto dalej rzuci?”
Osoba prowadząca wyznacza linię startu i mety. Meta będzie wyznacznikiem możliwości rzutu. Miejsce zabawy powinno być przestrzenne. Dzieci i domownicy ustawiają się w szeregu, każde dostaje woreczek lub 1 na wymianę – można go wykonać z rękawiczki jednorazowej wypełnionej grochem, mąką ziemniaczaną itp. ( posłuży także do zabawy manipulacyjnej jako gniotki). Na umówiony sygnał, trzymając woreczek obiema rękoma  rzucają go przed siebie. Następnie odwracają się i patrzą, jak daleko udało im się rzucić, kto rzucił najdalej. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5.  Zabawa ruchowaskoczna „Wskocz w kałużę”
Dziecko rozkłada szarfy - można wykorzystać gazety -kałuże. Porusza się swobodnie, a gdy na jego drodze znajdzie się kałuża, wskakuje do niej obunóż. Potem wyskakuje z niej i dalej wędruje po pokoju.

6. Zabawa skoczna „ Wyskok żabki z wody”
Dziecko kładzie się na podłodze, ręce wyciąga przed siebie, nogi łączy. Następnie naśladuje pływanie żaby. Na hasło: HOP -  Żaba wyskakuje z wody! podnosi się i wyskakuje w górę, skacząc kilka razy jak żabka.

7. Zabawa skoczna „Zajączki”
Osoba prowadząca zwraca się do dziecka: Teraz zamieniam cię w zajączka, który wesoło skacze po leśnej polanie. Skacz tak jak on. Od czasu do czasu zajączek zatrzymuje się, unosi łapki i nasłuchuje. Dziecko naśladuje skoki zająca i co chwilę zatrzymuje się, odpoczywa.

8. Zabawa z elementami równowagi „Drzewo”.
Osoba prowadząca mówi do dziecka: Teraz spacerujesz, a gdy usłyszysz hasło: „Drzewo!”, szybko zatrzymaj się, stań na jednej nodze, unieś ręce i rozłóż je na boki jak gałązki drzewa.

9. Zabawa na czworakach „ Piłka”
Dziecko ustawia się na 1 linii – starcie. Przyjmuje pozycję na czworakach. Piłkę kładzie przy głowie. Na sygnał osoby prowadzącej toczy piłkę głową do wyznaczonej linii – mety.

10. Zabawa rzutna „Piłka”.
Dziecko rzuca piłką (dla bezpieczeństwa rosimy wykonać kulę z gazety) do celu - ustawionego w pewnej odległości kosza. Wykonujemy kilka rzutów.

 

 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (potrzebne będzie kilka krążków wyciętych, np. z tektury)

I.
1. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Owocowe zadania"
Przed rozpoczęciem zabawy ustalamy z dzieckiem zadania, jakie będzie wykonywać, gdy usłyszy nazwę owocu (lub zobaczy dany owoc), na przykład: banan - przysiady; jabłko - pajacyk; gruszka - podskoki na jednej nodze, itp.. Jeśli mamy w domu różne owoce, zamiast wypowiadać jego nazwę możemy pokazywać dany owoc.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko trzyma piłkę oburącz (jeśli nie mamy piłki możemy wykorzystać kulę uformowaną z gazety). pochylając się do przodu, turla piłkę (gazetową kulę). Następnie szybko dobiega do niej, chwyta oburącz i podnosi wysoko nad głowę, odwraca się i powtarza ćwiczenie ze zmianą kierunku ruchu (ćwiczenie powtarzamy kilka razy).
II.
3.Ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia, mięśnie obręczy barkowej, rąk i nóg (wykorzystujemy tu jeden z krążków)
Dziecko kładzie się na brzuchu. Stara się przekładać krążek z jednej ręki do drugiej. Łokcie powinny być uniesione nad podłogą, a nogi złączone i wyprostowane.

4. Zabawa na czworakach "Wędrówka pieska z przeszkodami".
Dziecko kładzie na podłodze kilka tekturowych krążków. Następnie na sygnał rodzica, np. klaśnięcie, dziecko - piesek w pozycji na czworakach porusza się po pokoju. Gdy "piesek" napotka na swojej drodze krążek, przeskakuje przez niego.

5. "Skoki" - krążki pozostają na podłodze.
Dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Napotkawszy na swojej drodze krążek, zatrzymuje się i przeskakuje go w dowolny sposób: obunóż, na jednej nodze, do przodu, na boki.

6. Ćwiczenie równoważne.
Dziecko staje przy jednym krążku, zakłada go na stopę - próbuje podnieść i podrzucić kółko, nie tracąc równowagi.

7. Ćwiczenie tułowia - skręty.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, tekturowy krążek trzyma w jednej . Wykonuje skręt tułowia i kładzie krążek na podłodze z tyłu za plecami. Ze skrętem w przeciwnym kierunku zabiera krążek z podłogi. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

8. Rzuty.
Dziecko w swobodnej postawie podrzuca krążek i stara się go złapać.
III.
9. Ćwiczenie stóp.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Krążek łapie stopami. Unosi stopy  i opuszcza je uważając, by krążek nie spadł na podłogę.

10. Zabawa o nieznacznym ruchu.
Dziecko przyjmuje postawę wyprostowaną. Krążek kładzie na głowie i w takiej pozycji wędruje po pokoju, starając się, aby krążek nie spadł na podłogę.