Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

30.03.2020- 3.04.2020- Wiosna wokół nas

W tym tygodniu w grupie IV „ BIEDRONKI” realizowany jest temat „WIOSNA WOKÓŁ NAS”. Zadania dla dzieci do wykonania za pomocą rodziców:

PONIEDZIAŁEK  30.03.2020

„ Rachunki pani Wiosny"- Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 .(zadaniem dla dzieci jest wycięcie lub narysowanie 10 kwiatków – każdy na osobnej karteczce.) Rodzic czyta zadanie , dziecko wykonuje. Wspólnie sprawdzają.

Stąpa wiosna po łące
Zbiera kwiaty pachnące
Ma trzy stokrotki, cztery tulipany
Powiedz z ilu kwiatków
Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

W ogrodzie na grządce
Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce
Przyszła Kasia i trzy zerwała,
bo bukiet piękny zrobić chciała.
Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

Chodzi wiosna po lesie
Promyki słońca w koszach niesie
Dwa kosze ma dla kwiatków
Trzy dla trawki
Trzy dla leśnej zwierzyny
Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

ĆWICZENIE  GRAFOMOTORYCZNE - objaśnienie

Na głębszym talerzyku bądź na tacce rozsypujemy warstwę soli lub mąki. Dziecko wyrównuje powierzchnię a następnie pisze cyfry o jakie prosi rodzic . Rodzic sprawdza poprawność i dopiero dziecko „wymazuje” i pisze następną cyfrę. W taki sam sposób można też utrwalać wygląd poznanych liter.

PIOSENKA "MASZERUJE WIOSNA"

W tym tygodniu proponujemy dzieciom zabawy przy piosence "Maszeruje wiosna". Prosimy o nauczenie się piosenki na pamięć i wspólne śpiewanie jej całą rodziną (można pokazywać, jak Pani Wiosna maszeruje, ptaki latają, itp.) 


WTOREK 31.03.2020

„ Wiosenne zagadki”

1. Brodzi po łące czerwonymi nóżkami,nigdy się nie przyjaźni z zielonymi żabkami.( bocian).
2. Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi, daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi .( przebiśnieg).
3. Lubimy ją wszyscy za ładną pogodę . Co po długiej zimie ożywia przyrodę ( wiosna).
4. Wiosną na drzewie rozwija się z pąka. Jesienią może być czerwony lub złoty i wiatr go z drzewa strąca. (liść) 

PRACA PLASTYCZNA – FORSYCJA

Do wykonania pracy potrzebne są : biała kartka, żółta i brązowa farba, pędzelek, wycięty szablon kwiatu forsycji( 4 płatki).

Na kartce za pomocą pędzelka malujemy brązowe gałązki. Gdy wyschną szablonem umoczonym w żółtej farbie robimy po obu stronach gałązki stempelki.

Do wykonania  karta pracy str 21- ćw. 1- labirynt i ćw. 2- rysuj po śladzie-  KARTY PRACY NR 4.


ŚRODA 01.04.2020

Jest to prima aprilis – a więc dzień żartów!

  1. Rysowanie swojego portretu z zawiązanymi oczami. Najpierw rodzic a następnie dziecko , gdyż druga osoba może podpowiadać  narysuj drugie oko bardziej z lewej strony)itd.
  2. Rozwijanie wyobraźni- zabawa „ Co by było gdyby… np. kwiaty były większe od ludzi? ( Na zmianę rodzic- dziecko jedno wymyśla- drugie kończy myśl) wymyślamy niesamowite rzeczy.
  3. ĆWICZENIA MANUALNE RĄK I ĆWICZENIA ODDECHOWE : - WIOSENNY OBRAZEK. Potrzebne materiały: gazety, nożyczki, reklamy, wydruki z wiosennymi ilustracjami , słomka, biała kartka papieru, kolorowe kredki. Wydzieranie lub wycinanie ( wybór należy do dziecka) z gazet , wydruków, reklam rzeczy kojarzących się dzieciom z wiosną. Jeżeli elementy zostały już wycięte lub wydarte to za pomocą słomki ( umieszczając słomkę nad obrazkiem i wciągając powietrze tak jakbyśmy pili soczek z kartonika unosimy dany element i przenosimy na kartkę papieru. Następnie przyklejamy na karton wycięte lub wydarte elementy i kredkami dorysowujemy brakujące elementy.

KARTA PRACY  str. 22 -  KARTY PRACY NR 4

Utrwalanie znajomości litery Ł,ł:

Wymyślanie jak największej liczby wyrazów na głoskę- ł . Rodzic zapisuje wszystkie wyrazy podane przez dziecko na kartce.

Wykonanie ćwiczeń z KART PRACY cz. 4:
a) samodzielne opowiedzenie treści historyjki obrazkowej, przeczytanie napisów w historyjce i wyszukanie w tekście wszystkich liter Ł,ł (ćw. 1 s.32)
b) napisanie litery po śladzie (ćw. 2 s.32)
c) określenie miejsca występowania głoski Ł w wyrazach: łata, sałata, koło (ćw. 3 s.33)
d) napisanie pośladzie sylab i samodzielne odczytanie ich (ćw. 2 s.34)


CZWARTEK  02.04.2020

„ W krainie rymów”.

Rodzic czyta zdania . Zadaniem dziecka jest znalezienie rymu do skończenia zdania.

  1. Na gałęzi siedzi wrona , czarna wrona bez… (ogona).
  2. Żabki po łące kicają i trawki… (szukają).

Dużo dzieci z naszej grupy ma problemy ze znajdowaniem rymów .Rodzic mówi wyraz np. mama- a dziecko dobiera wyrazy rymujące się z tym wyrazem np. dama, lama, rama. Tata-  łata, Róża- burza, Nos- kos, Osa- kosa itd.

- WYSIEW  OWSA DO POJEMNIKA- Materiały: nasiona owsa, ziemia, pojemniczek do którego dzieci będą wysiewały. Zadaniem dzieci jest systematyczne podlewanie nasion. 

KARTA  PRACY NR   4 str. 24 – ćw. 2,  str. 25- ćw. 3

Odszukiwanie w tekście z gazety wszystkich liter  Z, z, - dużych i małych i zakreślanie ich.


PIĄTEK 03.04.2020

Praca plastyczna- „Wielkanocna skorupka” ( Etap 1)

Potrzebne materiały: okrągły balon, papier toaletowy, klej, pędzelek.

Balon należy nadmuchać i zawiązać ( Jeżeli chcemy większą skorupkę to bardziej jeżeli mniejszą to nadmuchujemy mniej) . Do balonika dowiązujemy np., drewniany klocek lub inny ciężki mały przedmiot i umieścić końcówkę balonika w kubku. Następnie należy podrzeć na małe kawałki papier toaletowy ( dosyć dużo gdyż potrzebnych jest kilka warstw). Następnym etapem jest smarowanie klejem kawałka balonika i oblepianie go kawałkami papieru tak , aby na siebie nachodziły). Zostawiamy balon minimum na 3- 4 dni.

KARTA PRACY NR 4 str. 29 – ćw. 2,3.

KARTY Z LITERAMI – Karta nr 19

Odszukiwanie wyrazów rozpoczynających się głoską z- zapisywanie ich przez rodziców- lub dzieci które są chętne.

Zabawy  ruchowe z gazetą na tydzień.

1. „Czapeczka” – marsz z gazetą na głowie, tak aby nie upadła.
2. „Wokół gazety” – marsz wokół gazety, na przerwę (klaśnięcie) zatrzymujemy się i kucamy na gazecie.
3. Przeskoki nad gazetą (obunóż, jednonóż).
4. Siad klęczny – gazeta leży przed dzieckiem. Dłonie oparte na gazecie – przesuwanie gazety (do przodu, do tyłu), powrót do pozycji wejściowej.
5.„Rolki” – Gazety ułożone pod stopami, naśladujemy jazdę na rolkach.
6. Zgniatanie gazety w kulkę.
7. Przekładanie papierowej kulki z dłoni do dłoni, pod kolanem itp.
8. „Skrętoskłony” – „leniwa ósemka”. W rozkroku kreślenie leniwej ósemki poczynając od lewej nogi.
9. W leżeniu przodem, tyłem przekładanie papierowych kul z dłoni do dłoni.
10. Dmuchanie na papierowe kulki na czworakach.
11.Podrzucanie, chwytanie kulek.

Ćw. uspakajające

– dzieci podnoszą palcami stopy kulkę papierową do góry. Po kilku wykonaniach ćwiczenia następuje zmiana nogi.
– w siadzie (kulka między stopami) unoszenie stóp do góry i delikatne położenie.

Ćw. końcowe
–„ rozprostowanie gazety” – wydarcie z niej słoneczka tj. koło z promykami- wąskimi prostokątami.

MIŁEJ PRACY  - NAUCZYCIELKI GRUPY IV