Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień dziecka- 1.06.2020r.- 5.06.2020r.

PONIEDZIAŁEK 1.06.2020

Temat: Dzień Dziecka


ŻYCZENIA Z OKAZJI DNIA DZIECKA PRZESYŁAJĄ: PANI DYREKTOR ORAZ WASZE PANIE - pani KASIA i pani ANETA

1. Zabawa przy piosence "Tańce połamańce"
Z okazji dzisiejszego Dnia Dziecka zapraszamy wszystkie dzieci do zabawy przy piosence : https://youtu.be/MG6iPAU2b0I

2. „Zabawa w basen”
Dziecko maszeruje w prawą stronę. Rodzic wydaje komendy, wymieniając różne style pływania. Dziecko naśladuje wymieniony styl, odpowiednio poruszając ramio­nami, np. na hasło: Płyniemy kraulem do przodu – dziecko krąży wyprostowa­nymi ramionami w przód; na hasło: Płyniemy kraulem do tyłu – krąży wyprostowanymi ramionami w tył; na hasło: Płyniemy żabką – wykonuje ramionami ruch imitujący ruch żaby itd.

3. Oglądanie bajki "Smerfy"
W dniu Waszego Święta zapraszamy do wspólnego oglądania bajki https://youtu.be/sgj8mN_rvV0

4. Wspólne zabawy z rodzicami
Zapraszamy Państwa do wspólnej zabawy z dzieckiem Propozycje zabaw:
a) zawody "Kto szybciej zbuduje wieżę z kloców"
b) taniec z mamą lub tatą
Proszę włączyć ulubione piosenki dziecka i urządzić dyskotekę
c) Zabawa "Kto to?"
Każdy członek rodziny rysuje portret innej osoby z rodziny. Następnie pozostali odgadują kto został sportretowany
d) "O kim myślę"
Rodzic wybiera jedną osobę, o której myśli. Pozostałe osoby zadają mu pytania, na które prowadzący może odpowiadać tylko TAK lub NIE. Przykładowe pytania: Czy ta osoba lubi lody?  Czy ta osoba ładnie śpiewa?  Staramy się nie pytać o wygląd (bo to za łatwe!), ale o upodobania tej osoby lub jej (pozytywne!) cechy charakteru.
e) "Znajdź prezent"
Jeżeli kupili Państwo dziecku jakiś prezent, proponujemy nie dawać go dziecku, tylko ukryć i zaproponować dziecku poszukiwania według wskazówek rodzica. Proponowane wskazówki (można je zapisać na karteczkach, ukryć w różnych miejscach domu i odczytywać dziecku, gdy znajdą kolejną kartkę):
1. Rozwiąż zagadkę i szukaj kolejnej wskazówki koło tego przedmiotu:
Ten wielki ekran z głośnikiem
pilotem raz dwa obsługujesz
Ciekawych programów i filmów
zawzięcie w nim poszukujesz (telewizor)

2. Kolejną wskazówkę znajdziesz obok:
Jest w niej bęben i przyciski
i ułatwia życie wszystkim
Przyda ci się niesłychanie
kiedy musisz zrobić pranie (pralka)

3. Czy jesteś w domu, czy jesteś w sklepie
w lesie, czy nawet nad morzem,
on ci się z mamą czy z tatą
wnet skontaktować pomoże (telefon)

4. Ma on ekran i klawisze
pani w biurze na nim pisze
A ty na nim chętnie grasz,
gdy zrobione lekcje masz (komputer)

5. Choć robi trochę hałasu,
pożytek z niego jest duży.
Podłogę, dywan, kanapę
chętnie ci zaraz odkurzy (odkurzacz)

6. Tajemnicza zimna dama
w niej produktów cała gama.
Chłodzi się tam masło, mleko
i wędliny dziesięć deka (lodówka)

W zależności od wyposażenia domu, można wymyślić inne zagadki. Prezent ukrywamy przy sprzęcie, który jest rozwiązaniem ostatniej zagadki. Miłej zabawy!


WTOREK 2.06.2020

Temat: Dzieci mają swoje prawa

1. Słuchanie wiersza J. Poloczka "Mam prawo do..."
Mam prawo do życia, do bycia, do chcenia.
Mam prawo do miłości, radości i tworzenia.
Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.
Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.
Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.
Mam prawo do gniewu i złego nastroju.
To wszystko jest takie poważne, dorosłe,
powiem to jak dziecko, zwyczajnie,
najprościej.
Chcę się bawić w piaskownicy,
dom zbudować dla dżdżownicy.
Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.
stać na deszczu dla ochłody.
Chcę, na łące zrywać kwiaty
i przytulać się do taty.
Zimą toczyć śnieżne kule.
Chcę, by mi czytano bajkę,
o kocie, co palił fajkę.
Chcę też domek mieć na drzewie
i co jeszcze chcę mieć, nie wiem.
Ale jedno wiem na pewno, to chcę mieć:
bez wojen, głodu i bicia,
bez strachu, smutku i łez.

2. „Mam prawo do...” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza  

ILUSTRACJE PRAW DZIECKA

NAPISY DO WYDRUKOWANIA

Dziecko odpowiada na pytanie : Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo? Dziecko podaje swoje pomysły – nie oceniamy wypowiedzi. Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę. W pokoju, w różnych miej­scach, są rozwieszone kartoniki z zapisanymi prawami dziecka; dziecko zatrzymuje się przy każdym napisie, odczytuje go ( z pomocą rodzica) i krótko wyjaśnia jego znaczenie. Na środku pokoju leżą obrazki ilustrujące zdania z kar­toników. Dziecko dopasowuje ilustracje do zdań.
Rodzic wyjaśnia, że jest organizacja, która dba o to, by dzieci miały swoje prawa – UNICEF. Ludzie pracujący w tej organizacji spisali wszystkie prawa dziecka i stworzyli KONWENCJĘ PRAW DZIECKA. Jeśli jakiemuś dziecku dzieje się krzywda, to może się poskarżyć do RZECZNIKA PRAW DZIECKA.
 „Dzień Dziecka” to szczególne święto przypominające wszystkim dorosłym o prawach dzieci, o tym, że każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. Dzieci mają prawo być szczęśliwe, mają prawo wychowywać się w rodzinie, bawić się i czuć się bezpiecznie.
Na zakończenie dziecko koloruje ilustracje praw dziecka i wkleja pod każdym obrazkiem odpowiedni podpis.

3. Zabawa ruchowa „Taniec węża”– Rodzice z dziećmi ustawiają się jedno za drugim, pierwsza osoba proponuje jakiś ruch (pokazuje i mówi: klaszczemy, tupiemy, kiwamy głową na boki, skaczemy na jednej nodze, kucamy – wstajemy, wystawiamy na boki ręce: prawa, lewa…), pozostali powtarzają i starają się, żeby ruch był wykonywany równocześnie. Po chwili następuje zmiana prowadzącego, pierwsze dziecko przebiega na koniec.

4. Słuchanie piosenki o prawach dziecka 

 Mam prawo- słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

„Mam prawo żyć, mam prawo być-sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić poniżać i bić
Mogę się śmiać, może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie
mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

Refren: Dziecka, dziecka, prawa, prawa
Poważna sprawa, poważna sprawa,
Dziecka, dziecka, prawa, prawa
To nie zabawa, to nie zabawa.

Mam prawo śnić, mam prawo być-inny.
Mogę być słabszy, lecz nie czuć się winny.
mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
mam prawo płakać-cicho gdy mi źle”

Zachęcamy do swobodnej zabawy tanecznej przy piosence i wspólnego śpiewania refrenu.

5. Gra online "Prawa dziecka"
W wolnym czasie proponujemy dzieciom grę online o prawach dziecka
https://learningapps.org/8351539


ŚRODA 2.06.2020

Temat: Dzieci z różnych stron świata

1. Słuchanie wiersza Maciejki Mazan Marzenia:

Tam, gdzie wieczne śniegi
i gdzie słońce świeci,
w górach i nad morzem –
wszędzie żyją dzieci.
Te mieszkają w igloo,
inne pod palmami,
lubią czytać książki,
bawić się lalkami,
ale w każdym kraju,
jak wielka jest Ziemia,
wszystkie dzieci mają
te same marzenia.
Żeby się nie martwić
i żeby się nie bać,
żeby tylko deszczyk
lub śnieg padał z nieba,
by do domu wrócić,
gdy się wyszło rano
i by w domu na nich
czekał tata z mamą.

2. Rozmowa na temat treści wiersza:
- O kim opowiada wiersz?
- Jakie dzieci na całym świecie mają pragnienia?
- Czy one są podobne, czy różne?
- Czy ty masz jakieś marzenia (pragnienia)? Jakie?

3. Moje marzenia- rysowanie kredkami lub malowanie farbami
Dzieci wykonują rysunek (w dowolnej technice), który jest odpowiedzią na ostatnie pytanie ( jakie masz marzenia?)

4. Zabawa „Co lubią dzieci?”
Rodzic wypowiada zdania:
Niech podskoczą ci, którzy lubią lody.
– Niech klasną ci, którzy lubią zwierzęta.
– Niech tupną ci, którzy lubią oglądać bajki.
– Niech pokiwają głową ci, którzy lubią czytać.
Rodzic zachęca dziecko do wymyślania swoich propozycji poleceń.

5. Słuchanie piosenki "Kolorowe dzieci", nauka tekstu

Kolorowe dzieci sł i muz. M. Jeżowska

1. Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie

Ref.:
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

2. Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami
Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie

Ref.:
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!…

6. Rozmowa nt treści piosenki
ILUSTRACJE
Oglądanie ilustracji dzieci z różnych stron świata, odnajdywanie na mapie świata lub globusie miejsc, o których mówi tekst piosenki ( wyspy Bahama, Cejlon, Australia, Japonia, Pekin- stolica Chin, Tunis, Mombasa), rozmowa na temat różnic w wyglądzie i ubiorze dzieci.

7. Karty pracy:
5- latki: Trampolina 5- latka cz.4 s. 38-39
6- latki: Trampolina 6- latka cz.5 s. 44-45


CZWARTEK 3.06.2020

Temat: Goryl Gutek- poznanie litery G,g

1. Układanie obrazków historyjki o gorylu Gutku z wykorzystaniem ilustracji w KP5, s. 40–41.
Dzieci opowiadają treść historyjki, odczytują dialogi, które mówią Trampolinek, Gaja i Pani Nauczycielka.

2. Prezentacja drukowanej i pisanej litery g, G.

3. Układanie z białych kartoników modeli wyrazów: goryl, Gutek, Gaja.

4. Budowanie modeli wyrazów: goryl, Gutek, Gaja z czerwonych (samogłoski) i z niebieskich (spółgłoski) kartoników

5. Podawanie wyrazów, które rozpoczynają się głoską g lub w których słychać głoskę g.
Karty pracy do pobrania do zabawy:
Obrazki do słowniczka 1
Obrazki do słowniczka 2
Obrazki do słowniczka 3
Obrazki do słowniczka 4
Obrazki do słowniczka 5
Podpisy do obrazków 1
Podpisy do obrazków 2
Podpisy do obrazków 3
Dziecko wycina wszystkie ilustracje z plików "Obrazki do słowniczka". Następnie wybiera te, których nazwy zaczynają się głoską g. Z plików "Podpisy do obrazków" dziecko wyszukuje pasujące podpisy i układa pod ilustracjami.Prosimy zachować wszystkie obrazki i podpisy do dalszej pracy.

7. Zabawa ruchowa „Afrykański wyścig”
Rodzic nawiązuje do sposobu noszenia naczyń z wodą na głowie przez mieszkańców Afryki.Zamiast wiader dziecko będzie poruszać się z książką na głowie. Rodzic podkreśla, że nie można trzymać książki rękami. Jeżeli spadnie, dziecko podnosi i kładzie z powrotem na głowie i dopiero kontynuuje marsz. Zadaniem dziecka jest przejście z książką na głowie przez wytyczony tor przeszkód (slalom miedzy krzesłami lub poduszkami).

8. Rysowanie kształtu liter w powietrzu, na plecach kolegi, na dywanie, na tackach z piaskiem z zachowaniem kierunku pisania.

9. Wykonanie kart pracy:
sześciolatki: KP5, s. 40– 41. LITERA g,G
pięciolatki: "Trampolina pięciolatka" cz.4 s.36- 37
gra edukacyjna "znajdź rym" http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-rym  
gra edukacyjna "Znajdź słowo w zdaniu" http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-slowo-w-zdaniu


PIĄTEK 4.06.2020

Temat:  Która godzina?- zajęcia matematyczne

1. Jak odmierzano czas?
Prosimy obejrzeć film "Historia zegara". Następnie prosimy przeprowadzić rozmowę na temat jego treści.

2. Kończenie rysowania ilustracji nas. 38 w KP5, nalepianie zegara na s. 39 w KP5.

3. Zabawa dydaktyczna „Która godzina?”
Zapoznanie dzieci z zegarem wskazówkowym, odczytywanie pełnych godzin, znaczenie wskazówek.

4. Zabawa ruchowa „Zegary”
Każda osoba biorąca udział w zabawie jest innym zegarem: zegar ścienny – porusza się powoli (w rytmie półnutowym) mówiąc bim – bam, zegarek na rękę – porusza się marszowo (w rytmie ćwierćnutowym) mówiąc tik – tak. Początkowo każdy porusza się oddzielnie (po kolei), później równocześnie, starając się zachować rytmiczność.

5. Wykonanie ćwiczenia 2 wKP5, s. 46 – łączenie w pary zegarów, które wskazują te same godziny.

5. Gra edukacyjna "Zegar"
Prosimy, by dzieci poćwiczyły umiejętność odczytywania godzin na zegarze podczas gry online:
https://www.miniminiplus.pl/ksiezniczka-hania-i-grymasek/gry/zegar-ksiezniczka-hania-i-grymasek
https://szaloneliczby.pl/ktora-godzina/
www.matzoo.pl/zerowka/wybierz-zegar_48_345

6. Zegar- praca plastyczna
Proponujemy wykonanie zegara z płyty CD i kartonu. Instrukcja wykonania: https://youtu.be/K6zaItWbcBc


Zestaw ćwiczeń porannych:

1. „Zabawa w basen” – dzieci ustawiają się w kole. Na polecenie N. zaczynają maszerować w prawą stronę. N. wydaje komendy, wymieniając różne style pływania. Dzieci naśladują wymieniony styl, odpowiednio poruszając ramio­nami, np. na hasło: Płyniemy kraulem do przodu – dzieci krążą wyprostowa­nymi ramionami w przód; na hasło: Płyniemy kraulem do tyłu – dzieci krążą wyprostowanymi ramionami w tył; na hasło: Płyniemy żabką – dzieci wykonują ramionami ruch imitujący ruch żaby itd.

2. „Skok przez rzeczkę” – dzieci z szarf lub skakanek układają dwie równoległe linie w odległości 0,5 metra od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dzieci ustawiają się w szeregu na jednym brzegu rzeki. Każda osoba po kolei przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę.

3. „Marsz po górach” – dzieci stają w luźnej gromadzie. Na sygnał N. dzieci maszerują powoli w miejscu, udając, że wchodzą na stromą górę. Na ha­sło prowadzącego: Szczyt zdobyty – dzieci biegną szybko w miejscu, udając, że zbiegają z górki.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

Nauczyciel rozdaje dzieciom cztery kolory szarf, każdemu po jednej. Dzieci swobod­nie biegają po sali. Na sygnał gwizdka muszą dobrać się kolorami i stworzyć kółko, trzymając się za ręce. Nauczyciel obserwuje, który kolor najszybciej stworzy swoje kółko.

„Kałuże” – dzieci rozkładają na podłodze szarfy, tworząc z nich kałuże o róż­nych kształtach. Dzieci swobodnie biegają po sali, a na sygnał gwizdka wska­kują do pierwszej napotkanej kałuży.

„Marsz po linie” – dzieci układają z szarf długa linę na podłodze. Następnie każda osoba, jedna za drugą, przechodzi po linie, stopka za stopką.

„Taniec z szarfą” – dzieci tańczą z szarfą przy akompaniamencie szybkiej mu­zyki. Wymachują szarfą, podrzucają ją w górę, przechodzą przez nią itp.

Ćwiczenia stóp : Dzieci siadają na dywanie na boso, przed sobą kładą szarfę. Na sygnał N. podnoszą szarfę – raz lewą, raz prawą nogą.

Ćwiczenie oddechowe – dzieci siedzą na dywanie, trzymając przed sobą szar­fę. Układają z niej różne wzory: koła, kwadraty, prostokąty. Na koniec każde z dzieci odkłada szarfę w wyznaczone przez N. miejsce.