Język angielski- Children's day (1.06.2020-5.06.2020)
Z okazji Dnia Dziecka zapraszam wszystkie dzieci do zabawy przy piosence "If you're happy"
1. Słuchanie piosenki, zabawa ruchowa przy piosence
Dzieci przypominają sobie piosenkę , podczas śpiewania wykonują ruchy, o których jest mowa w tekście.
If you’re happy,happy, happy clap your hands. (Clap-clap)- jeśli jesteś szczęśliwy, klaszcz w ręce
If you’re happy, happy, happy, clap your hands. (Clap-clap)
If you’re happy, happy happy, clap your hands, clap your hands .
If you’re happy, happy, happy, clap your hands. (Clap-clap)
If you’re angry, angry, angry, stomp your feet. (Stomp stomp) - jeśli jesteś zły tup nogami
If you’re angry, angry, angry, stomp your feet. (Stomp stomp)
If you’re angry, angry, angry, stomp your feet, stomp your feet
If you’re angry, angry, angry, stomp your feet. (Stomp stomp)
If you’re scared, scared, scared, say "Oh no! (Oh no!)- jeśli jesteś przestraszony, powiedz "Oh no!"
If you’re scared, scared, scared, say "Oh no! (Oh no!)
If you’re scared, scared, scared, say "Oh no", say "Oh no!"
If you’re scared, scared, scared, say "Oh no! (Oh no!)
If you’re sleepy, sleepy, sleepy take a nap- jeśli jesteś śpiący, zrób sobie drzemkę
If you’re sleepy, sleepy, sleepy take a nap
If you’re sleepy, sleepy, sleepy, take a nap, take a nap
If you’re sleepy, sleepy, sleepy take a nap
If you’re happy,happy, happy clap your hands. (Clap-clap)
If you’re happy, happy, happy, clap your hands. (Clap-clap)
If you’re happy, happy happy, clap your hands, clap your hands .
If you’re happy, happy, happy, clap your hands. (Clap-clap)
2. Słownictwo do piosenki:
W celu sprawdzenia wymowy słówek proszę nakierować kursor na wyraz i kliknąć. Otworzy się strona dictionary cambridge. Należy nakierować kursor na znaczek głośnika przy literach UK i kliknąć. Usłyszą wtedy Państwo poprawną brytyjską wymowę słówka. Mikrofon przy literach US podaje wymowę amerykańską. My uczymy wymowy brytyjskiej.
3. "How are you today?"
a) Rodzic pyta dziecko "How are you today?" (jak się czujesz?)- dziecko odpowiada: "I'm... (sleepy, angry, happy, sad, itp) i pokazuje ruchem nastrój, o którym mówi
b) Rodzic pokazuje minę, a dziecko odgaduje, zadając pytanie: "Are you ... (sad, happy, sleepy, angry, scared)? Rodzic odpowiada: "No, I'm not" (nie, nie jestem) lub "Yes, I am" (tak, jestem)
4. Karta pracy
a) karta pracy 1- dla dzieci 3- 4- letnich: pokoloruj tę buzię, która pokazuje to, co słyszysz. Rodzic mówi "Happy"- dziecko koloruje odpowiednią buzię. Następnie rodzic podaje kolejne emocje, a dziecko koloruje właściwe miny
b)karta pracy 2-dla dzieci 5-6- letnich: wytnij napisy, wklej wybrane pod ilustracjami twarzy i dorysuj odpowiednią minę. Rodzic odczytuje każdy napis, dziecko rysuje minę i wkleja ten napis pod ilustracją. Dla dzieci zdolnych są tu dwa dodatkowe słówka, które można (ale nie trzeba) wykorzystać: SUPRISED- zdziwiony, SAD- smutny.
5. Zabawa ruchowa utrwalająca słownictwo
Ilustracje do zabawy
a) Ilustracje przedstawiające emocje z piosenki proszę rozłożyć w różnych miejscach pokoju. Dziecko spaceruje po pokoju, na sygnał staje i słucha słowa wypowiadanego przez rodzica (HAPPY, ANGRY, SCARED, SLEEPY), powtarza słowo i staje przy odpowiedniej ilustracji, pokazując tę emocję ruchem.
b) Rodzic pokazuje ilustrację emocji, dziecko ją nazywa i pokazuje tę emocję ruchem.