Język Angielski- Mother's day- grupy III i IV (18.05.2020-29.05.2020)
Temat: "Mother's Day
Tydzień 1 (18.05.2020-22.05.2020):
1. Film "Happy Mother' Day"
Zbliża się Dzień Mamy. Z tej okazji zapraszam dzieci do obejrzenia filmu "Happy Mother's Day"
Słownictwo do filmu:
outdoors- poza domem
to hike- wędrować
beach- plaża
strawberry ice cream- lody truskawkowe
to spread out- rozłożyć
blanket- koc
treats- smakołyki
fluffy white clouds- puszyste białe chmury
turtle- żółw
shark- rekin
duck pond- staw kaczek
I have an idea- mam pomysł
gift- upominek
bright beads- błyszczące korale
necklace- naszyjnik
2. Piosenka "Happy Mother's Day"
Proponuję wysłuchanie i naukę na pamięć piosenki :"Happy Mother's Day"
Super Mommy, super
Super Mommy, super
You love me,- ty kochasz mnie
you help me, - ty mi pomagasz
you teach me - ty mnie uczysz
you protect me - ty mnie chronisz
Thank you mommy!- dziękuję ci, mamusiu
Thank you mommy!
Happy mother's day
Super Mommy, super
Super Mommy, super
Flowers are for you - kwiatki są dla ciebie
cards are for you - laurki są dla ciebie
presents are for you - prezenty są dla ciebie
hugs are for you - uściski są dla ciebie
Thank you mommy!
Thank you mommy!
Happy mother's day
3. Na zakończenie proponuję wykonanie laurki dla mamy. Wybrane ilustracje:
kolorowanka 1
kolorowanka 2
kolorowanka 3
kolorowanka 4
Tydzień 2 (25.05.2020-29.05.2020):
1. Utrwalanie znajomości piosenki "Happy Mother's Day"
2. Utrwalanie nazewnictwa członków rodziny:
Mummy- mama
Daddy- tata
Grandma- babcia
Grandpa- dziadek
Sister- siostra
Brother- brat
3. Zabawa utrwalająca słownictwo:
Proszę wydrukować ilustracje członków rodziny lub wykorzystać zdjęcia rodzinne babci, dziadka, mamy, taty, rodzeństwa, rozłożyć je w różnych miejscach pokoju. Dziecko spaceruje po sali w rytm piosenki "I love my Mummy", a na pauzę zatrzymują się, podchodzą do wybranego obrazka i go nazywają. Wersja 2: rodzic wymawia nazwę członka rodziny, a dziecko odszukuje w pokoju właściwą ilustrację, podchodzi do niej i powtarza słówko.
4. Zabawa "Find picture"
Ilustracje lub zdjęcia z poprzedniej zabawy rozkładamy na podłodze obrazkiem do dołu. Rodzic prosi, by dziecko znalazło daną osobę (Mówi: find mummy (daddy, grandma i tak dalej). Dziecko odkrywa jeden obrazek i nazywa osobę, która jest na nim uwieczniona. Jeśli jest to szukana osoba (ta, o której mówił rodzic)- odkłada ilustrację obok siebie. Jeśli nie- przekręca obrazek ilustrację do dołu i odkłada na to samo miejsce. Następnie kolejny obrazek odkrywa drugi gracz.