Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski "Seasons of the year" (4.05.2020- 15.05.2020)

Temat: Seasons of the year

W pierwszym tygodniu realizacji tematu (4.05.2020-8.05.2020) proponuję:

1. Wysłuchajcie piosenki o 4 porach roku:

"If you know all the seasons clap your hands"

If you know all the seasons clap your hands- klaszcz w ręce
If you know all the seasons clap your hands
If you know all the seasons
You've got four terrific reasons
To shout out and name the seasons
Clap your hands

If you really love the winter go like this "BRRR"- udawaj, że ci zimno
If you really love the winter go like this "BRRR"
Because winter is the season
When your nose is always freezing
And you're shivering and sneezing
Go like this "BRRR"

In the spring you run and play and shout "HURRAY"- krzycz HURRAY
In the spring you run and play and shout "HURRAY"
In the spring the grass is growing
And a gentle breeze is blowing
And a warmer sun is glowing
Shout "HURRAY"

If you really love the summer stomp your feet- tup nogami
If you really love the summer stomp your feet
In the summer you can play
And swim and camp and fish all day
Oh summer please don't go away
Stomp your feet

If you really love the autumn slap your knees- uderzaj w kolana
If you really love the autumn slap your knees
When it's beginning to get cold
And the leaves turn red and gold
Then it's back to school you go
Slap your knees

2. Zapamiętaj nazwy pór roku, jakie wystąpiły w piosence

3. Tańcz w rytm piosenki, wykonując polecenia z jej tekstu

SŁOWNICTWO DO PIOSENKI:

W celu sprawdzenia wymowy słówek proszę nakierować kursor na wyraz i kliknąć. Otworzy się strona dictionary cambridge. Należy nakierować kursor na znaczek głośnika przy literach UK i kliknąć. Usłyszą wtedy Państwo poprawną brytyjską wymowę słówka. Mikrofon przy literach US podaje wymowę amerykańską. My uczymy wymowy brytyjskiej.

  4 pory roku    seasons- pory roku
  
  zima  winter- zima
 
  wiosna  spring- wiosna
  
   lato   summer- lato
 
  jesień   autumn- jesień

4. Wykonaj kartę pracy- pokoloruj ilustracje pór roku i nazwij je po angielsku


W drugim tygodniu realizacji tematu (11.05.2020- 15.05.2020):

Zabawy utrwalające słownictwo:

ILUSTRACJE DO ZABAW DO WYDRUKOWANIA

1. Zabawa ruchowa
Ilustracje pór roku należy rozłożyć w różnych miejscach pokoju. Dziecko biega lub spaceruje po pokoju. Na hasło STOP- staje i słucha co mówi rodzic. Rodzic wypowiada głośno nazwę pory roku, dziecko ma stanąć przy właściwej ilustracji

2. Jaka to pora roku?- dla dzieci 5,6- letnich

Rodzic układa na podłodze w szeregu ilustracje pór roku. Podczas układania dziecko nazywa po angielsku każdą porę roku. Następnie rodzic pokazuje po jednej ilustracje ( w losowej kolejności)

   snowflake   SNOWFALKE

 

  snowman   SNOWMAN

 

  gloves  GLOVES

 

     SCARF

 

  butterfly  BUTTERFLY

 

  flower   FLOWER

 

  ladybug  LADYBUG

 

  sun   SUN

      SUNGLASSES

 

  T-shirt   T-SHITR

 

   rain   RAIN

 

  raincoat   RAINCOAT

Zadaniem dziecka jest nazwać ilustrację (słówka powinny być znane, były wprowadzane na zajęciach wcześniejszych) i położyć ją pod obrazkiem tej pory roku, do której pasuje

Zadanie dodatkowe:
Narysuj po jeszcze jednej ilustracji do każdej pory roku , nazwij co narysowałeś po angielsku.

Wersja dla dzieci młodszych (3,4-letnich) : rodzic pokazuje tylko po 1 ilustracji dla każdej pory roku:

SNOWMAN

BUTTERFLY

SUN

RAIN

3. Puzzle
Przed zabawą ilustracje pór roku tniemy na kilka części (w zależności od wieku i możliwości dziecka- dzieci młodsze: na 2-3 części, dzieci starsze- na 4-5 części).
Rodzic kładzie przed dzieckiem 1 część wybranej ilustracji, dziecko próbuje zgadnąć jaka to pora roku. Gdy dziecko zgadnie- układa pozostałe części obrazka w całość, a rodzic bije brawo.

Wersja trudniejsza-
Rodzic rozsypuje przed dzieckiem wszystkie elementy 4 obrazków, dziecko ma poukładać z nich 4 ilustracje pór roku i nazwać je po angielsku.