Język Angielski- SPRING IS HERE (20.04.2020-30.04.2020)
Temat: Spring
W pierwszym tygodniu realizacji tematu (20.04.2020- 24.04.2020) proszę o zapoznanie dzieci z piosenką:
1. Wysłuchajcie piosenki "Spring is here"-SPRING IS HERE
Spring is here, spring is here
how do you think I know?
I just saw a blue bird
that is how I know.
Spring is here, spring is here
how do you think we know?
we just saw a blue bird
that is how we know.
Do the bird walk and strut your thing,
do the bird walk, flap your wings
do the bird walk, do anything
and look around for another sign of spring
Spring is here, spring is here
how do you think I know?
I just saw a bee
that is how I know.
Spring is here, spring is here
how do you think we know?
we just saw a bee
that is how we know.
Do the bee walk and strut your thing,
do the bee walk, flap your wings
do the bee walk, do anything
and look around for another sign of spring
Spring is here, spring is here
how do you think I know?
I just saw a ladybug
that is how I know.
Spring is here, spring is here
how do you think we know?
we just saw a ladybug
that is how we know.
Do the ladybug walk and strut your thing,
do the ladybug walk, flap your wings
do the ladybug walk, do anything
and look around for another sign of spring
Spring is here, spring is here
how do you think I know?
I just saw a butterfly
that is how I know.
Spring is here, spring is here
how do you think we know?
we just saw a butterfly
that is how we know.
Do the butterfly walk and strut your thing,
do the butterfly walk, flap your wings
do the butterfly walk, do anything
and look around for another sign of spring
Spring is here, spring is here
how do you think I know?
I just saw a frog
that is how I know.
Spring is here, spring is here
how do you think we know?
we just saw a frog
that is how we know.
Do the frog jump and strut your thing,
do the frog jump, badda bing
do the frog jump, do anything
and look around for another sign of spring
SŁOWNICTWO DO PIOSENKI:
BLUE BIRD
LADYBUG
BEE
BUTTERFLY
FROG
SPRING
zapamiętaj nazwy zwierząt, jakie wystąpiły w piosence, nazwę aktualnej pory roku (spring- wiosna)
tańcz w rytm piosenki, naśladując te zwierzęta, jak na filmie
ZABAWY UTRWALAJĄCE SŁOWNICTWO Z PIOSENKI:
1. Wskazywanie obrazka
Rodzic rozmieszcza ilustracje zwierząt występujących w tekście piosenki w różnych miejscach pokoju. Podczas słuchania nagrania piosenki dziecko podchodzi do tego obrazka, o którym jest mowa w danym momencie i wskazuje ilustrację ręką, jednocześnie głośno wypowiada słowo.
Na początku osłuchiwania się z piosenką rodzic pokazuje ilustrację( ILUSTRACJE DO ZABAWY)
2. Gra memory
Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje po 2 obrazki z każdym zwierzęciem z piosenki, wycina je tworząc karty do gry w memory. Pomieszane karty rozkłada na stole lub dywanie obrazkiem do dołu. Zadaniem dziecka jest odszukać parę takich samych obrazków. WAŻNE: za każdym razem, gdy dziecko odkrywa jeden obrazek- nazywa go po angielsku.(MEMORY)
Jeśli dziecko nie znajdzie pary- odkłada obrazki w to samo miejsce. Jeśli znajdzie- zabiera parę.
Kolejnej pary szuka następna osoba. Wygrywa ten, kto znajdzie najwięcej par.
W drugim tygodniu realizacji tematu (27.04.202- 30.04.2020)
1. Utrwalanie znajomości piosenki "Spring is here", zabawa ruchowa przy piosence
Dziecko pokazuje ruchem zwierzeta, o których jest mowa w piosence
2.Policz , ile- utrwalanie umiejętności liczenia do 10
Rodzic rozkłada na dywanie większą ilość obrazków i mówi "Find all blue birds" (znajdź wszystkie niebieskie ptaszki). Gdy dziecko wykona polecenie- liczy (po angielsku) ile tych ilustracji znalazło. Ilość obrazków uzależniamy od umiejętności liczenia dziecka (dzieci młodsze- do 5, starsze- do 10, zdolne dzieci mogą liczyć więcej).
3. Powtórzenie zabaw z poprzedniego tygodnia.