Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kolorowe witaminy 20.04.2020-24.04.2020

PONIEDZIAŁEK

1. Rozmowa na temat sposobów dbania o zdrowie:

- Jak się czujecie, gdy jesteście chorzy, a jak gdy jesteście zdrowi?
- Co robimy gdy jesteśmy chorzy?
- Kto nam wtedy pomaga?
- Jak możemy dbać o swoje zdrowie?
- Czego powinniśmy dużo jeść, aby być zdrowym?
- Czego nie należy jeść zbyt często?

2. Zabawa dydaktyczna „Co służy naszemu zdrowiu?”

Pokazujemy dzieciom różne obrazki. Zadaniem dzieci jest wskazać te obrazki, na których są elementy służące naszemu zdrowiu – obrazki do zabawy. 

3. Zabawa pantomimiczna „Dbam o zdrowie”.
Dzieci pokazują za pomocą ruchu czynności, które pomagają w dbaniu o zdrowie, propozycję czynności daje rodzic, np. granie w piłkę, mycie rąk, potem może nastąpić zamiana ról.

4. „Wesołe warzywa i owoce” – praca plastyczna.
Na karton naklejamy torebkę foliową przybierając kształt dowolnego warzywa lub owocu. Torebkę malujemy farbą. Jak wyschnie naklejamy oczy, uśmiech. 


WTOREK

1. Dzieci rozwiązują zagadki o owocach i warzywach.

Rośnie na jabłoni, przypomina małą, czerwona piłeczkę. (jabłko)
Jest długa i pomarańczowa. Chrupią ja dzieci i zajączki. (marchewka)
Jest cały zielony, może być długi albo krótki. (ogórek)
Kiedy ja kroimy szczypie w oczy. Z jej pękatego brzuszka wyrasta zielony szczypiorek. (cebula)
Ma żółta skórkę, a jego kształt przypomina rogalik. (banan)
Jej duże zielone liście dodajemy do kanapek. (sałata)

2. Zabawa dydaktyczna „Sałatka owocowa”.
Ilustracje owoców i warzyw dzielimy na poszczególne elementy. Zabawa polega na tym, że dziecko samodzielnie komponuje dowolną sałatkę nazywając przy tym wybrane owoce lub warzywa –
karta nr 2

3.Segregacja na owoce i warzywa.
Mieszamy wszystkie karteczki przedstawiające owoce i warzywa. Zadaniem dzieci jest segregacja na owoce i warzywa.

4. Karta pracy :
„Nowa trampolina trzylatka 2” – karta 55
„Trampolina czterolatka 3” – karta 64


ŚRODA

1. Zabawy z piosenką „Piosenka o zdrowiu”Piosenka o zdrowiu

Gdy człowieka boli głowa
Wtedy nie chce się żartować.
Kiedy człowiek ma katarek
Nic się nie chce robić wcale.

REF. Co jest najważniejsze
Kto  teraz odpowie, to zdrowie, zdrowie, zdrowie.


Gdy człowieka boli szyja,
Szczęści wtedy mu nie sprzyja
Kiedy boli cały człowiek
Znaczy chyba nie to zdrowie.

REF. Co jest najważniejsze
Kto teraz odpowie, to zdrowie, zdrowie, zdrowie.

Kiedy dzidzia bardzo chora,
Trzeba szybko do doktora
Doktor w pupę da zastrzyki
Będzie tylko płacz i krzyki.

REF. Co jest najważniejsze
Kto  teraz odpowie, to zdrowie, zdrowie, zdrowie.

2. Rozmowa po piosence:

- Co czuje człowiek gdy choruje?
- Co człowiek powinien robić aby być zdrowym?

3. Nauka na pamięć tekstu refrenu piosenki. Śpiewanie piosenki razem z nagraniem.

4.Karty pracy:
„Nowa trampolina trzylatka 2” – karta nr 54
„Trampolina czterolatka 3” – karta nr 63

5. W środę przypada Dzień Ziemi. Proponuję porozmawiać w tym dniu z dziećmi co my możemy zrobić dla Ziemi. Ułóżcie plan, np.

- dzień bez samochodu,
- segregujemy śmieci,
- idź na zakupy z własna torbą,
- kupuj świadomie,
- naprawiaj zamiast wyrzucać,
- ogranicz spożycie mięsa,
- pij wodę z kranu,

Na koniec proponuję wykonać plakat, który dzieci mogą przynieść do przedszkola, gdy już wrócimy do pracy, a na razie proszę o przesłanie zdjęć.


CZWARTEK

1. Słuchanie wiersz D. Gellner „Warzywa”

Bardzo są zdrowe wszystkie warzywa.
Marchewka prosta, marchewka krzywa,
Mała pietruszka, duża pietruszka,
Każda tak samo wpada do brzuszka.
Burak niewielki i burak spory,
Seler pękaty i chude pory…
No i ziemniaczki! Dobrze je znamy!
Często na obiad je zapraszamy!

2. Rozmowa po wysłuchaniu wiersza:

- O jakich warzywach opowiada wiersz?
- Jaka może być marchewka (pietruszka)?
- Jaki jest seler?
- Co to znaczy, ze warzywa często zapraszamy na obiad?

3. Zabawa ruchowa „Slalomem między warzywami, owocami”.
Na podłodze rozkładamy karteczki z poszczególnymi owocami lub warzywami. Zadaniem dzieci jest poruszać się między nimi slalomem: na czworakach, w poskokach, tyłemkarta nr 2

4. Zabawa ma tematyczna.
Zadaniem dzieci jest segregowanie warzyw i owoców ze względu na ich kolor, kształt, wielkość.

5. Karty pracy – Łączenie kropek

Karta nr 3,
Karta nr 4,
Karta nr 5.


PIĄTEK

1. Śpiewanie piosenki „Piosenka o zdrowiu”

2. Wykonanie pracy plastycznej „Warzywa” – techniką wydzieranki –
karta nr 6,
karta nr 7.

Dzieci drą kolorowe kartki na drobne kawałki, smarują klejem wydruk ilustracji, wyklejają elementami kolorowego papieru.

3. Zabawa słowna – „Dzielimy na sylaby”.
Podajemy dzieciom nazwy warzyw lub owoców. Zadaniem dzieci jest podzielenie wyrazów na sylaby.

4. Zabawa słowna – „Cytryna jest…”.
Wymieniamy nazwę warzywa lub owocu.  Zadaniem dzieci jest dokończenie zdania.

5. Rozpoznawanie warzyw i owoców.
Dziecko ma zasłonięte oczy, rozpoznaje po smaku, zapachu dany owoc lub warzywo.


 Propozycje dodatkowych zabaw do indywidualnego wykorzystania:

1. Wypowiadanie się na określony temat.
Po przeczytaniu dowolnej książeczki dzieci wypowiadają się na temat wysłuchanego utworu, lub ilustracji.

2. Kolorowanie ilustracji.
Zachęcam do częstego kolorowania wszelkiego rodzaju ilustracji, nawet wykonanych samodzielnie. Możemy narysować dzieciom np. auto, piłkę, parasolkę, misia, filiżankę, czajnik, i inne.

3. Odtwarzanie kolejności wydarzeń i opowiadanie historyjki obrazkowej.
Proponowana historyjka –karta nr 8.

4. Szukanie różnic między obrazkami.
Przygotowujemy karton, który składamy na pół. Po obu stronach rysujemy taki sam prosty rysunek, np. grzybek. Po jednej ze stron dorysowujemy kilka elementów, np. trawę, słonko, kropkę na kapeluszu grzybka. Znalezione szczegóły zaznaczamy krzyżykiem.

5. Układanie ciągów rytmicznych.
Do tej zabawy  możemy wykorzystać  wszystko, np. talerze, zabawki przybory do rysowania. Układamy w określonym ciągu np. talerz mały, talerz duży;  kredka ołówkowa, kredka świecowa, czy inne pomysły.

6. Przeliczanie elementów.
Ćwicząc umiejętność liczenia wykonujemy tę czynność przy każdej nadarzającej się okazji, np. przy oglądaniu ilustracji, układaniu ciągów rytmicznych, kolorowaniu.

7. Klasyfikowanie przedmiotów według danej cechy.
Do tej zabawy możemy wykorzystać zabawki dzieci, klocki, sztućce kuchenne.  Dzieci segregują np. ze względu na wielkość, kolor, kształt. 


Do zabaw z dziećmi można również wykorzystać elementy z zestawów zabaw ruchowych oraz zestawów ćwiczeń porannych.

Zestaw zabaw ruchowych

Zestaw XVI
Z wykorzystaniem metody W. Sherborne.
1. Poznanie swojego ciała:
• pełzanie na brzuchu z jednoczesnym uginaniem rąk i nóg,
• klepanie i głaskanie poszczególnych części ciała,
• w siadzie — naprzemienne dotykanie kolanami do głowy.
2. Zdobywanie pewności siebie i orientacji w przestrzeni:
• siad rozkroczny w parach naprzeciwko siebie, dotykanie się stopami -jedno dziecko prowadzi stopy, drugie naśladuje,
• jedno dziecko w klęku prostym, drugie podskakuje w dowolny sposób dookoła niego.
3. Ćwiczenia; (partner aktywny, partner bierny):
• skłony w przód w siadzie rozkrocznym - partner pomaga, uciskając lekko plecy,
• jedno dziecko siada pomiędzy nogami drugiego, jest obejmowane i delikatnie kołysane.
4. Ćwiczenia przeciwko:
• leżenie tyłem - dziecko lekko ciągnie za nogi współćwiczącego, który stawia opór,
• turlanie współćwiczącego po podłożu z lekkim oporowaniem.
5. Ćwiczenia kreatywne:
• improwizacje przy muzyce w parach.

Zestaw ćwiczeń  porannych
ZESTAW 32

1. Zabawa orientująco – porządkowa: „Słonko świeci – deszczyk pada”
Na zapowiedź – słonko świeci dzieci chodzą w różnych kierunkach, na zawołanie – deszcz pada, biegną pod ścianę i stoją prosto.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: „Sufit – podłoga”
Rozsypka. Na zapowiedź -  sufit, dzieci stoją podnosząc ręce w górę, na zapowiedź – podłoga, wykonują przysiad podparty.

3. Ćwiczenie równowagi: „Marsz wężykiem pomiędzy kałużami”
Kałuże to rozrzucone w jednej prostej linii w pewnych odstępach krążki lub kółeczka. Dzieci idą w pojedynczym rzędzie i wężykiem zgrabnie i zręcznie wymijają kałuże.

4. Ćwiczenie tułowia
Dzieci naśladują kołysanie się drzew podczas lekkiego i silnego wiatru.

5. Marsz z piosenką.