Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mieszkańcy łąki- 1.06.2020r.- 5.06.2020r.

TEMAT: Ile nóg ma stonoga?

PONIEDZIAŁEK 1.06.2020r. – 5.06.2020r.

1. Dzieci wspólnie opisują środowisko łąki na podstawie ilustracji –karta nr 1.

Rozmowa:
Jak wygląda łąka?
Co na niej rośnie?
 Jakie można spotkać na niej zwierzęta?
Jakiego koloru jest na łące najwięcej?
Jak myślicie, jakie dźwięki słychać na łące?
Spróbujcie je naśladować.

2. Zabawa dźwiękonaśladowcza „Łąkowy koncert”.
N. dzieli dzieci na grupy zwierząt łąkowych, które wydają rożne dźwięki – bociany: kle, kle, kle, żabki: kum, kum, kum i pszczołki: bzzz, bzzz, bzzz. Na koniec śpiewają wszystkie zwierzęta jednocześnie.

3. Praca plastyczno-techniczna „Zielone żabki”.
N. rozdaje każdemu dziecku 2 kołka o średnicy 7 cm i 10 cm wycięte z zielonej kartki z bloku. Dzieci naklejają większe kółko na kartkę – to będzie brzuszek żabki, a drugie – główkę żabki, składają na pół i przyklejają nad poprzednim, ale tylko jedną połową, tak żeby praca była przestrzenna. Następnie dorysowują żabce łapki i oczy. Rozwijanie wyobraźni i umiejętności manualnych.

4. Samodzielne wykonanie planszy edukacyjnejKA, k. 20, 21.
Dzieci wyjmują żabki i w dowolny sposób układają je na planszy. Następnie liczą, ile żabek pływa w basenie, siedzi, je lody.

5. Zabawa ruchowa „Skaczące żabki”.
 
Dzieci skaczą naśladując ruch żabek. Na sygnał zostają w bezruchu i naśladują głosem dźwięki żab.


WTOREK

1. Zabawa ruchowa przy piosence „Stonoga” - https://www.youtube.com/watch?v=mmootHFImx0

Długa stonoga po świecie wędruje,
Tupie nóżkami, czasem podskakuje.
Tupu, tup, tupu, tup,
To stonogi chód.
Tupu, tup, tupu, tup,
To stonogi chód.
Idzie stonoga, przeszkody omija,
Zygzakiem chodzi, czasem się wygina.
Tupu, tup, tupu, tup,
To stonogi chód.
Tupu, tup, tupu, tup,
To stonogi chód.
Czasem stonoga chwilkę odpoczywa,
Lecz gdy odpocznie chodzić rozpoczyna.
Tupu, tup, tupu, tup,
To stonogi chód.
Tupu, tup, tupu, tup,
To stonogi chód.

2. Słuchanie wiersza D. Gellner „Nóżki”

Sto nóg ma stonoga,
ja dwie nóżki mam.
Hop! Hop!
Skaczę na nich,
biegam tu i tam.
Stół ma cztery nogi,
a fortepian trzy.
A ja mam dwie nóżki
i wystarczy mi!

3. Nauka na pamięć tekstu wiesza.

4. „Stonoga” – konstruowanie z gazet i innego materiału.
Z gazet dzieci robią kulki, wkładają je w nogawkę rajtuz, kulki przedzielają ściągniętymi sznureczkami. Doklejają nogi z tektury, oczy, nosek, buzię.  Mogą ozdobić elementy stonogi papierem kolorowym. Dorabiają czółka.

5. Zabawa Ruchowa „Skaczące żabki”.

6. Karta pracy –karta nr 2.
Zadaniem dzieci jest pokolorowanie obrazka, dorysowanie trawy pod stonogą, słońca między stonogą, a chmurami (dzieci młodsze).
Karta nr 6dzieci starsze. Układają i naklejają stonogę z kolorowych kółek wg wzoru.


ŚRODA

1. Dzieci rozwiązują zagadki dotyczące mieszkańców łąki.

Kiedy jest początek lata,
z płatka na płatek lata.
Dzięki jej pracowitości
miodek w domu mam dla gości. (pszczoła)

Latem mnie spotykaliście,
lubię jadać różne liście.
Kiedy boję się lub śpię,
do muszelki chowam się. (ślimak)

Jestem mała i zielona,
w trawie całkiem zanurzona.
Moim hobby jest pływanie -
- stylem moim pływają panie.
Lubię także rechotanie -
- tego już nie lubią panie. (żaba)

Skrzydła piękne ma we wzory,
wszystkie na nich są kolory.
Kiedy nastają dni gorące,
dzieci biegają za nim po łące. (motyl)

Ich kryjówką bywa kwiatek,
ile kropek - tyle latek.
Ich skrzydełka są w kropeczki,
to są właśnie... (biedronka)

2. Wykonanie pacynki „Motyl” – przykłady innych pacynek;karta nr 3
Przygotuj: łyżkę drewnianą, papier kolorowy, nożyczki, klej, czarny mazak. Z kolorowego papieru należy wyciąć skrzydła, ozdobić je wg dowolnego pomysłu-karta nr 4 . Dolepić je do łyżki. Na główce łyżki narysować oczy, buzię nosek, można dokleić czółka. Motyl gotowy.

3. Zabawa do piosenki „Wiosenne owady” - https://www.youtube.com/watch?v=olPkbFxobe4

Zebrały się w marcu owady,
By odbyć ważne obrady.
Na liściach wszystkie siedziały
I tak sobie dyskutowały:
Że muchy buczą za głośno,
A świerszcze zbyt często cyrkają,
Komary, że bzyczą nieznośnie,
Że w lesie za duży jest szum.
Że zima była fajniejsza,
Bo cichsza i spokojniejsza,
Że szkoda, że teraz się zacznie
Wiosenny hałas i znój.
Hej la, la, la ,
Hej la, la, la.
Motyle oraz pszczoły
Z tym wszystkim się zgodzić się nie mogły.
Uniosły się dumą wysoko,
Zrobiły minę złą.
Bo przecież na wiosnę
Można przecież pracować.
Zapylać tulipany,
Mlecze, konwalie i bez.
Bo przecież na wiosnę
Można przecież pracować.
Zapylać tulipany,
Mlecze, konwalie i bez.
Hej la, la, la ,
Hej la, la, la.
Debata proszę pana
Do dziś nie jest rozwiązana.
Niektórzy wolą wiosnę,
Niektórzy wola ziąb.

4. Karta pracykarta nr 7


CZWARTEK

1. Zabawy matematyczne:

Wyliczanka „Palce"
Jeden palec, drugi, trzeci,
 tak umieją liczyć dzieci,
czwarty, piąty palec mam.
 Widzisz? Umiem liczyć sam.

Ustawia żabki w szeregu na brzegu jeziorka – zielone kwadraciki złożone po przekątnej. Wspólnie z dziećmi przeliczamy żabki. Następnie oznajmiamy dzieciom, że żabki postanowiły potańczyć w jeziorze. Ustawiamy je w dowolną figurę na jeziorku i pytamy dzieci, czy żabek jest tyle samo, co przedtem. Ponownie przeliczamy je wspólnie z dziećmi. Później  możemy prosić dzieci o to, by pokazały nam, jak jeszcze mogą tańczyć żabki. Ważne, żeby po każdym przekształceniu pytać, czy żabek jest tyle samo i przeliczać je ponownie.

Biedronka siedem kropek miała: pierwszą od chmurki dostała, drugą od słonka złotego, trzecią od wiatru dużego, czwartą od deszczu kropelki, piątą od ziemi karmicielki, szóstą od dziadka co przechodził drogą, siódmą...już nie wiem od kogo. Wszystkie siedem nosiła w komplecie Żeby szczęście dawały dzieciom ! –karta nr 5. Przygotowujemy 7 czarnych kropek – kółek. Mówimy wierszyk i układamy kropki na biedronce. Powtarzamy treść wierszyka za każdym razem odejmując jedną kropkę – na koniec dziecko przelicza kropki na biedronce.

Biedronka siedem kropek miała: pierwszą od chmurki dostała, drugą od słonka złotego, trzecią od wiatru dużego, czwartą od deszczu kropelki, piątą od ziemi karmicielki, szóstą… już nie wiem od kogo. Wszystkie nosiła w komplecie żeby szczęście dawały dzieciom!

Gra matematyczna:

Gra – opowiadanie „Biały i czarny kotek” (start, droga z kratkami, na których można spotkać psa, myszka itd. na końcu meta). Drogę z kratkami rysujemy długą i krętą wg uznania. Biały i czarny kotek – to białe i czarne kółeczko z kartki. W dowolnej kratce rysujemy budę dla psa, Niebieską wodę – fale.Dzieci rzucają kostką. Idą tyle pól ile kropek wypadło. Jak staną na polu z budą, cofają się o dwa pola, jak staną na polu z wodą rzucają dodatkowo.Kotki wędrują do miski mleka. Muszą pokonać długą drogę. Po drodze spotykają psa w budzie – muszą go ominąć. Idą dalej, a tu woda zerwała mostek . Kotki nie chcą zamoczyć łapek i szukają drogi okrężnej. Kotek, który stanie na zamalowanym polu (przy myszce) nie może przepuścić takiej okazji i biegnie za nią, cofając się na wskazane pole, a myszka chowa się do mysiej dziurki. Wygrywa kotek, który pierwszy dobiegnie do miski z mlekiem.

2. Karty pracy
„Nowa trampolina trzylatka 2” – karta nr 61
„Trampolina czterolatka 3” – karta nr 76

3. Zabawa przy piosence o cyferkach - https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

4. Lepienie z plasteliny
dzieci robią wałeczek z plasteliny i odwzorowują cyferki z piosenki.


PIĄTEK

1. „Pszczółki” – oglądanie filmu o pszczołach oraz rozmowa na ich temat - https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

2. „Jak powstaje miód” – historyjka obrazkowakarta nr 8.
Dajemy dzieciom możliwość spróbowania różnego rodzaju miodu i określania różnic między miodami.

3. Zabawa przy piosence „Wiosenne owady”

4. Zabawa ruchowa „Pszczółki”.
 
Dzieci naśladują lecące pszczółki. Na sygnał przykucają i wąchają kwiatek.

5. „Ul” – wykonanie pracy z różnego rodzaju pudełek tekturowychkarta nr 9.


Propozycje dodatkowych zabaw do indywidualnego wykorzystania:

1. Wypowiadanie się na określony temat.
Po przeczytaniu dowolnej książeczki dzieci wypowiadają się na temat wysłuchanego utworu, lub ilustracji.

2. Wyszukiwanie rymówkarta nr 10.

3. Rysowanie po liniach, labiryntykarta nr 11.

4. Układanie ciągów rytmicznych.
Do tej zabawy  możemy wykorzystać  wszystko, np. talerze, zabawki przybory do rysowania. Układamy w określonym ciągu np. talerz mały, talerz duży;  kredka ołówkowa, kredka świecowa, czy inne pomysły.

5. Szukanie różnic między obrazkamikarta nr 12.

6. Ćwiczenia w liczeniukarta nr 13.


Do zabaw z dziećmi można również wykorzystać elementy z zestawów zabaw ruchowych oraz zestawów ćwiczeń porannych.

ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH

ZESTAW 38

1. Zabawa orientująco – porządkowa: „Słonko świeci – deszczyk pada”
Na zapowiedź – słonko świeci dzieci chodzą w różnych kierunkach, na zawołanie – deszcz pada, biegną pod ścianę i stoją prosto.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: „Sufit – podłoga”
Rozsypka. Na zapowiedź -  sufit, dzieci stoją podnosząc ręce w górę, na zapowiedź – podłoga, wykonują przysiad podparty.

3. Ćwiczenie równowagi: „Marsz wężykiem pomiędzy kałużami”
Kałuże to rozrzucone w jednej prostej linii w pewnych odstępach krążki lub kółeczka. Dzieci idą w pojedynczym rzędzie i wężykiem zgrabnie i zręcznie wymijają kałuże.

4. Ćwiczenie tułowia
 
Dzieci naśladują kołysanie się drzew podczas lekkiego i silnego wiatru.

5. Marsz z piosenką.

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH

Zestaw XIX
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa Mijanie.
Dzieci, ustawione w dwóch rzędach, na sygnał nauczyciela biegną na wprost siebie, zamieniając się miejscami (mijają się tak, aby się nie zderzyć).

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Kto jest taki jak ja?
Jestem bardzo wysoki - dzieci wspinają się na palce i podnoszą wysoko ręce.
Jestem najniższy - dzieci robią przysiad, ręce opierają na podłodze.
Jestem najgrubszy - dzieci rozciągają ręce w bok.
Jestem chudy - stoją prosto i ściskają się rękami w okolicach bioder.

3. Ćwiczenia tułowia Pokaż sufit, pokaż podłoga.
Dzieci na hasło Sufit stają i wskazują rękami sufit. Na hasło Podłoga - w pozycji stojącej pochylają się do przodu (starają się nie zginać kolan) i pokazują podłogę.

4. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Jazda na nartach.
Dzieci, przesuwając naprzemiennie nogi, imitują jazdę na nartach.

5. Zabawa bieżna Wiatr i śnieżynki.
Dzieci-śnieżynki biegają swobodnie w obrębie sali. Na hasło Wiatru nie ma, śnieżynki opadają na podłogę.

6. Marsz po obwodzie koła.
Dzieci po zakończonej zabawie wracają do domu przez zaspy śniegu. Podnoszą wysoko kolana, aby w nie wpadać.