Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mieszkańcy łąki- 8.06.2020r.- 12.06.2020r.

PONIEDZIAŁEK 08.06.2020

TEMAT: „MIESZKAŃCY ŁĄKI”

1. Oglądanie filmuhttps://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

2. Wysłuchanie wiersza pt „Łąka” I. Salach
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka.

Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

3. Rozmowa na temat treści wiersza, mieszkańców łąki, wyjaśnienie trudnych słów z wiersza (Boża Krówka, krasna suknia).
Pytania rodzica do dziecka:
- O czym był wiersz? Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Kto zamieszkuje łąkę?;

4. Rozmowa z dziećmi nt „Jakie znają owady?”
Komu potrzebne są owady (np. pszczoły, osy motyle, trzmiele – zapylanie kwiatów, rozmnażanie roślin; biedronki – zjadają mszyce, szkodniki roślin; mrówki – budując mrowiska przenoszą nasiona różnych roślin)? Skąd możemy czerpać informacje o owadach?

5. Oglądanie fragmentów ilustracji „Co jest na obrazku?" – dzieci oglądają fragmenty ilustracji, próbują odgadnąć , co znajduje się na obrazku.

6. Analiza i synteza słuchowa nazw owadów i opowiadają co robi dany owad, dobieranie napisu do obrazka przez czytające dzieci.

7. Rozmowa z rodzicami w oparciu o ilustrację na temat  budowy owada
2 pary skrzydeł, 3 pary odnóży (6 odnóży)czułki, ciało składa się z głowy, tułowia i odwłoku, są różnice: sposób lokomocji, zdobywanie pożywienia (czym się żywią?), kolorystyka.

8. Praca plastyczna „Motyl”https://www.youtube.com/watch?v=MIMjAwPfhWk

9. Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Gdzie jest motyl?”
dzieci ustawiają motyle względem siebie według poleceń nauczyciela: przed sobą, za sobą, nad głową, na stopie, pod kolanem, z lewej strony, po prawej stronie.

10. Omówienie cyklu rozwojowego motyla.
Rodzic na tablicy przypina 4 obrazki przedstawiające cykl rozwojowy motyla. Zadaniem dzieci jest omówienie i ustalenie odpowiedniej kolejności obrazków (jaja, gąsienica, poczwarka, motyl). Nauczyciel odsłania na tablicy kolejno obrazki przedstawiające: jajka na liściu (nauczyciel opowiada: mama motyl złożyła na liściu jajeczka), gąsienice na wyjedzonych liściach, poczwarki w oprzędzie z nitek, motyla na kwiatku.

11. Oglądanie filmów o cyklu rozwojowym motyla:
https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg
https://www.youtube.com/watch?v=OegW901y4CM

12. Słuchanie ciekawostek o motylach http://sadurski.com/motyle-ciekawostki-o-motylach/

13. Zabawa ruchowa „Kto mieszka na łące?”
Dzieci poruszają się w następujący sposób: maszerujące mrówki – ustawiają się w kolei maszerują zgodnie z rytmem muzyki, fruwające motyle – stojąc w miejscu powoli poruszają wyciągniętymi do boku wyprostowanymi w łokciach rękami, bzyczące pszczoły – bzyczą i biegają na palcach po całej sali poruszając rękami. Sygnałem do zabawy jest gra na tamburynie i pokazanie odpowiedniego napisu

14.Zapraszam Was na wycieczkę wirtualną na wiosenną łąkę ze Skrzatem Borówką i Koniczynką. Miłego seansu https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4


WTOREK 09.06.2020

TEMAT: „ NA BIWAKU”.

1. Wykonanie ćwiczenia KP5 ćw. 1str.50- kolorowanie pól według kodu, ćw. 2 – pisanie sylab po śladzie.

2. Układanie obrazków historyjki , która wydarzyła się na biwaku KP5 str. 48-49. Opowiadanie treści historyjki, wymyślanie jej zakończenia.

3. Prezentacja drukowanej i pisanej litery h, H. Układanie z patyczków litery H.

4. Układanie z białych kartoników modeli wyrazów hamak, Henryk oraz budowanie modeli tych wyrazów z czerwonych ( samogłoski) i niebieskich ( spółgłoski) kartoników.

5. Podawanie wyrazów z głoską h w nagłosie.

6. Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 48–49 (dzieci 6-letnie).
Pisanie po śladzie litery h, H, kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery h, nalepianie podpisów do zdjęć.

7. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ćw. 1, s. 40 (dzieci 5-letnie) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.

8. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ćw. 2, s. 41(dzieci 5-letnie) – wyszukiwanie i kolorowanie elementów, których nazwy rozpoczynają się głoską h (hipopotam, hak, hulajnoga, harmonia, herbata, helikopter).

9. ZABAWY PRZY PIOSENCE „Po łące biega lato” https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

Po łące biega lato
uwija się jak bąk.
"Dzień dobry" mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Refren:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!

Refren:
Kto chce się z latem spotkać...

Gdy lato jest zmęczone,
w szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
bo łąka mu się śni.

Refren:
Kto chce się z latem spotkać…

10. Zabawa ruchowa „Spacer po łące”.
Dzieci poruszają się po sali, naśladując owady i zwierzęta, które można spotkać na łące, np.: szybko poruszają się drobnymi kroczkami jak mrówki, bzyczą jak pszczółki, lekko machają rękami, naśladując latające motyle, chodzą wolno jak ślimaki, skaczą jak żabki.

11. Wykonanie mandali z literą h- kolorowanie obrazka.
MANDALA


ŚRODA 10.06.2020

TEMAT: „JAKA POGODA?”

1.Słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Burza i po burzy”
Ciepły, wiosenny dzień sprzyjał zabawie na przedszkolnym podwórku .
– Hej hop! – zawołał Trampolinek . – Zapraszam na pokaz skoków na trampolinie!
I zaczął robić skoki z obrotami i przewrotkami jak najlepszy akrobata . Aż tu nagle nad głową Trampolinka pojawiły się jaskółki .
– Trampolinku, Trampolinku! Wit, wit, widewit! – szczebiotały . – Powiedz dzieciom, że trzeba wracać do przedszkola, bo zbliża się burza .
I odleciały . Wokoło zapanowała cisza . Nawet wróbelki, wesołe ćwierkotki, ukryły się gdzieś pośród gałęzi. Pani chyba usłyszała ostrzeżenie jaskółek, bo poprosiła, żeby dzieci szybciutko wróciły do sali . Uf! W samą porę . Wnet zerwał się groźny, burzowy wiatr i wszędzie było słychać jego wołanie:
Jestem władcą wszystkich wichur,
ze mną nie ma chichów-śmichów.
Wnet zaświszczę i zadmucham,
wnet zawyję wam do ucha!
Wpadł do piaskownicy i szast, szast, sypał piaskiem dookoła, szarpał gałęziami i rozkołysał huśtawki, buju, buju . Powietrze ochłodziło się, a wiatr stawał się coraz bardziej porywisty . Trampolinek stał przy oszklonych drzwiach na werandę, a obok niego zebrały się zaciekawione dzieci . Napłynęły chmury . Ale nie były to sympatyczne białe obłoczki, tylko ogromne, ciężkie, granatowe chmurzyska . I nagle niebo przeszył błysk, a po chwili rozległ się grzmot, i znów błysk, a po nim grzmot .
- Błyskawice i pioruny, hej hop! – zawołał przejęty Trampolinek
A potem lunął deszcz, który przemienił się w potężną ulewę . Miała ona wielką ochotę wtargnąć do środka .
– Oj, nie, nie! – żartobliwie pogroziła jej pani . – Nie wpuścimy burzowego gościa .
Ale ulewa nie straciła dobrego humoru chlap, chlap, cha, cha, cha . Popłynęła strumieniami po ścieżkach na przedszkolnym podwórku i jak wodospad wyskakiwała z rynien .
Po chwili deszcz i wiatr ucichły i burza skończyła się prawie tak szybko, jak się zaczęła . Znów zaświeciło słonko . Jeszcze tylko ostatnie kropelki leciały na ziemię, kap, kap, kap... A wtedy pani zadała dzieciom zagadkę:
Przegląda się słońce w kroplach deszczowych
i tworzy na niebie most kolorowy.
Nikt po nim nie przejdzie – to wam zaręczam.
A jak go nazwiemy? Po prostu...
– Tęcza! – zawołały przedszkolaki .
– Tęcza! – powtórzył Trampolinek .
I w tym momencie na niebie pojawił się piękny, wielobarwny łuk .

2. Rozmowa na temat treści opowiadania:
Przed czym ostrzegły dzieci jaskółki? Co robił wiatr? Po czym poznajemy, że zbliża się burza? Co pojawiło się na niebie po burzy?

3. Rozmowy na temat zdjęć w KP5, s. 56 (dzieci 6-letnie) – udzielanie odpowiedzi na postawione pytania, uzasadnianie.

4. Doświadczenie.
Proszę, aby rodzic przygotował miskę z wodą i olej, a następnie delikatnie puszcza na powierzchnię wody kropelkę oleju. Dzieci obserwują pojawiające się zjawisko (tęczy) – kolorowej obwódki wokół kropli oleju.

5. Prezentacja pryzmatu – dzieci oglądają pryzmat i dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

6. Zabawy bańkami mydlanymi w ogrodzie lub w parku – zabawa w poszukiwanie tęczy w kolorowych bańkach.


PIĄTEK 12.06.2020

TEMAT: „ LICZYMY KWIATY, MOTYLE , ŻABY”.

1. Rozwiązywanie zagadek na temat zwierząt żyjących w ogrodzie lub na łące.
„Skrzydła piękne ma we wzory,
wszystkie na nich są kolory.
Kiedy nastają dni gorące,
dzieci biegają za nim po łące”. (motyl)

„Ich kryjówką bywa kwiatek,
ile kropek - tyle latek.
Ich skrzydełka są w kropeczki,
to są właśnie...” (biedroneczki)

„Kiedy jest początek lata,
z płatka na płatek lata
Dzięki jej pracowitości
 miodek w domu mam dla gości.” (pszczoła)

„Latem mnie spotykaliście,
lubię jadać różne liście.
Kiedy boję się lub śpię,
do muszelki chowam się.” (ślimak)

„Choć nie widzi wcale,
radzi sobie doskonale,
Przed swym wrogiem w obawie,
ukrywa się pod kopcem w trawie. (kret)

„Jestem mała i zielona,
w trawie całkiem zanurzona.
Moim hobby jest pływanie -
- stylem moim pływają panie.
Lubię także rechotanie -
- tego już nie lubią panie.” (żaba)

„W norce mieszka i ucztuje,
sera sobie nie żałuje.
Mała, szara i drobniutka,
zawsze bardzo jest cichutka. (mysz)

„Cały szary podskakuje,
za kapustą wypatruje,
Przed lisem ze strachu drży
i ucieka raz, dwa, trzy. (zając)

„Zimą czeka go Afryka,
latem zaś go Polska wita,
duże gniazdo na kominie,
z tego właśnie ptak ten słynie.” (bocian)

2.Wykonanie  biedronki- praca plastyczna„Biedronki”.
Dzieci otrzymują kolorowe kółka (np. z bloku technicznego), duże: 1 czarne – tułów, 2 czerwone – skrzydełka, kilka małych czarnych – kropki i 2 białe – oczy. Dzieci układają z kółek biedronkę, sklejają jej poszczególne elementy. Doklejają nóżki ze zrolowanej czarnej krepiny.

3. Ćwiczenia lateralizacji.
Dzieci siedzą na dywanie. Rysują figury geometryczne palcem na dywanie raz prawą, raz lewą ręką.

4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej „Gdzie mam iść?”.
Dziecko stoi na środku pokoju z zawiązanymi oczami i pyta: Gdzie mam iść?, rodzic mówi np.: Idź 2 kroki w lewo, następnie idź 5 kroków do przodu itd. Jeżeli dziecko źle wykona polecenie, następuje zamian ról .

5. Zabawa „Tyle samo”.
Rodzic rozkłada 3 obręcze. Do jednej z nich wkłada sylwety 10 motyli (lub 10 innych przedmiotów). Zadaniem dzieci jest utworzyć kolejne zbiory dziesięcioelementowe, wykorzystując sylwety pszczół i biedronek (lub np. kredki i klocki). Wspólne przeliczanie elementów w zbiorach. Prezentacja zapisu cyfrowego liczby 10 .

6. Układanie zadań z treścią i zapisów matematycznych do treści
np. Na kwiatku usiadły 4 pszczoły, po chwili 2 odleciały. Ile zostało pszczółek na kwiatku? 4 – 2 = 2.

7.Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 52–53 (dzieci 6-letnie).
Pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych i liczby 10, dorysowywanie płatków kwiatom, kolorowanie skrzynki w której rośnie 10 kwiatów, kolorowanie od dołu dziesiątego motylka.

8. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ćw. 2, s. 45 (dzieci 5-letnie) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu liczby (np. kawałkami bibuły), rysowanie liczby palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest dziesięć.

9.Wykonanie kart pracy ZABAWY MATEMATYCZNE str 48- zapoznanie z cyfrą 10.
ZABAWY MATEMATYCZNE str.49-przeliczanie elementów w zbiorach
ZABAWY MATEMATYCZNE str. 52- kolorowanie obrazka WEDŁUG KODU
ZABAWY MATEMATYCZNE str. 53- dodawanie i dopełnianie do 10.

10. Zabawa „Motylki” – rysowanie kolorową kredą motylków na chodniku – rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

11. Podsumowanie wiadomości
Zabawa "Prawda czy fałsz". Rodzic mówi zdania o łące a dzieci określają ich logiczność:
Na łące rośnie trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
Motyle zbierają nektar z kwiatów
Gąsienica przeobraża się w biedronkę
Owady mają 10 odnóży

MIŁEJ PRACY:))


ZABAWY RUCHOWE:

„Ptaki lecą do gniazd” – zabawa orientacyjno- porządkowa.
Dzieci układają szarfy w kółka – gniazda ptaków. Dzieci ptaki biegają między szarfami, starannie je omijając. Na hasło N.: Ptaki do gniazd! biegną i wskakują do swojej szarfy.

„Chorągiewka na wietrze” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dzieci siedzą skrzyżnie, w rękach mają szarfę, którą trzymają za końce w górze. Wykonują skręty tułowia w lewo i w prawo jak chorągiewka poruszająca się z wiatrem.

„Szukaj szarfy” – ćwiczenie tułowia i ćwiczenie oddechowe.
Dzieci stoją w rozkroku przed szarfą. Wznoszą ramiona w górę – wdech, wykonują skłon do szarfy – wydech.

„Piesek pilnuje budy” – zabawa z elementem czworakowania.
Dzieci chodzą na czworakach dookoła kółka z szarfy w prawą i lewą stronę.

„Wskocz do szarfy” – zabawa z elementem podskoku.

„Szufladka” – ćwiczenie mięśni grzbietu.
Dzieci leżą na brzuchu, dłonie mają ułożone na końcach szarfy, wykonują lekki skłon w tył. Przesuwają szarfy daleko do przodu – szufladka otwiera się, powrót do poprzedniej pozycji – szufladka zamyka się.

„Przejdź przez szarfę” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Przechodzenie przez szarfę. Dzieci unoszą do góry nogi, przekładają nogi i stawiają na podłodze. Przekładają po kolei następujące części ciała – biodra, ramiona, głowę i pokazują szarfę w górze.

„Jedziemy na rowerze” – ćwiczenie stóp.
Dzieci w siadzie skulnym podpartym chwytają szarfy palcami stóp za końce, unoszą nogi i naśladują jazdę na rowerze.Dzieci odkładają szarfy.

„Żabki” – zabawa z elementem podskoku.
Swobodne podskoki wspomagane pracą ramion.

„Naleśniki” – ćwiczenie mięśni tułowia.
Dzieci przetaczają się kolejno po dywanie z jednego brzegu na drugi. Nogi złączone, ręce wyprostowane za głową.

Marsz z akcentowaniem rytmu przez klaśnięcie w dłonie.