Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Moja mama- 18.05.2020-22.05.2020

PONIEDZIAŁEK

1. Jaka jest moja mama?
Dzieci odpowiadają na pytanie, odpowiedzi może być kilka. Po każdej odpowiedzi ponownie zadajemy pytanie.

2. Wysłuchanie wiersz D. Gellnerowej „Mama”

Mamo!
Dam ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam ci złoty pierścionek,
na górce mały domek,
ogródek malowany,
ławkę pod wielkim kasztanem.
Dam ci słońce nad domem,
słońce – złotą koronę.
I dam ci księżyc, wiesz?
I jeszcze... co tylko chcesz.
Bo jestem bardzo bogaty,
dostałem kredki od taty.

3. Nauka na pamięć wcześniej wysłuchanego wiersza.

4. Zabawa rzutna „Trafiam do celu”.
Ustawiamy na podłodze różne rzeczy, zadaniem dziecka jest trafić w nie małą piłeczką (może być zrobiona ze zgniecionej gazety).

5. Wykonanie pracy plastyczno – technicznej „Laurka dla mamy” 
Karta Artysty nr 17 – trzylatki,
Karta Artysty nr 22 – czterolatki.


WTOREK
1. Zabawa przy muzyce – „Epoi tai tai” - https://www.youtube.com/watch?v=isLOMsFZAsM

Dzieci powtarzają ruchy jak na filmie:
Dwa klaśnięcia o kolana, w dłonie, w ramiona,
Dwa klaśnięcia o kolana, w dłonie, w ramiona,
Dwa klaśnięcia o kolana, w dłonie, o kolana, w głowę, w ramiona.
Dwa klaśnięcia o kolana, w dłonie, o kolana, w głowę, w ramiona.
Ruchy cyklicznie powtarzamy do melodii.

2. Zabawy matematyczne ćwiczące układanie ciągów rytmicznych.
Układamy następująco:
1 widelec, 2 łyżeczki, 1 widelec, 2 łyżeczki……..
Karteczka czerwona, karteczka żółta, karteczka zielona, karteczka czerwona, karteczka żółta, karteczka zielona…….
2 guziki małe, 1 guzik duży, 2 guziki małe, 1 guzik duży……..

3. Wykonanie kart pracy „Korale”.
Wycinamy kilka kółek w kolorze np. czerwonym, oraz kilka kółek w kolorze np. zielonym – to będą korale. Rysujemy na kartonie półokrągłą linię. Zadaniem dziecka jest nalepić na linii korale w określonym przez państwa rytmie.

4. Wykonanie karty pracy –karta nr 1


ŚRODA

1. Dzieci wypowiadają się na tematy:
- Jak pomagam mamie teraz?
- Jak będę pomagać mamie gdy dorosnę?
- Za co kocham moją mamę? Kończenie zdania: Kocham mamę za…….

2. Wykonanie torby ekologicznej z papieru – karta nr 2 
Prostokątną kartkę papieru składamy prawie na pół (zostawiamy kilka cm zapasu) zaginając z szerszej strony. Zapas zakładamy na zagiętą część i sklejamy. Od dołu zaginamy pasek kilku cm. Dalej wykonujemy wg wzoru przedstawionego na zdjęciu.
Po wykonaniu torby dzieci mogą ją ozdobić wg własnego pomysłu. Doczepiamy sznureczki i mamy torebkę –karta nr 3.

3. Zabawa przy piosence „Ja cię pocałuję” - https://www.youtube.com/watch?v=Xh8ZD1zW_AE
Dzieci wykonują ruchy do słów piosenki.

4. Rozwiązywanie zagadek dźwiękowych – „Odgłosy natury” - https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

5. Zabawa paluszkowa i ćwiczenia w liczeniu do wiersza „Jeden mały miś”karta nr 5.


 CZWARTEK

1. Słuchanie piosenki „Moja mama ukochana” - https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE
1. Jest najlepsza, moja mama
Piękna, mądra, ukochana.
Jest najlepsza, moja mama
Piękna, mądra, ukochana.

2. Robi dania, ulubione,
Ładnie sprząta cały domek

3. Chodzi ze mną na spacerek,
I zna mnóstwo fajnych gierek.

4. Jest najlepsza, moja mama
Piękna, mądra, ukochana.
Jest najlepsza, moja mama
Piękna, mądra, ukochana.

5. Z nią nie nudzę się w ogóle
Zawsze coś mi wyczaruje.

6. Da buziaka, gdy jest źle
I do snu utuli mnie.

7. Jest najlepsza, moja mama
Piękna, mądra, ukochana.
Jest najlepsza, moja mama
Piękna, mądra, ukochana.

2. Nauka na pamięć tekstu piosenki.

3. Dzieci wystukują np. łyżką drewnianą o garnek, rytmy przez nas zaproponowane.

4. Dzieci tańczą do piosenki, śpiewają.
Zaproponowany układ taneczny, części piosenki podzielone numerami:
1 – rysujemy w powietrzu duże serce ,
2 – ruch naśladujący mieszanie w garnku,
3 – ruch naśladujący marsz,
4 – rysujemy w powietrzu duże serce,
5 – ruch naśladujący przeczenie palcem,
6 – ruch posyłający buziaki,
7 – rysujemy w powietrzu duże serce.

5. Wykonanie tablicy sensorycznej z butelekkarta nr 6.
Przygotowujemy 6 – 10 butelek różnej wielkości. Odcinamy górę butelki plastikowej. Przyklejamy je do tektury. Po wyschnięciu zabawa polega na nakręcaniu na butelkę odpowiedniej nakrętki.

6. Dzieci oglądają bajkę „Króliczek Amino „Dzień matki” - https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU 
Pytania do rozmowy po obejrzeniu filmu:
- Gdzie mieszkała rodzina króliczków?
- Co robił Alino na łące?
- Jak tata przygotowywał się do niespodzianki?
- Co robiła mama w kuchni?
- Kiedy mama miała usłyszeć piosenkę niespodziankę?
- Jak wyglądały występy na polanie?
- Jakie zwierzęta wystąpiły na scenie?


PIĄTEK

1. Zabawa przy piosence „Moja mama ukochana”

2. Recytowanie wierszyka „Mama”

3. Wykonanie portretu mamykarta nr 4
Rysujemy na kartonie owal twarzy. Dzieci dorysowują oczy, nos, usta. brwi, rzęsy. Z przygotowanych kolorowych pasków doklejają włosy. Aby paski się zwijały przeciągamy je mocno po ostrzu nożyczek. Dodatkowo można dodać do dekoracji kwiatki, motylki.

4. Zabawy przy piosence „Ja cię pocałuję”

5. Zabawa „Wyścigi z mamą – chrupkowa wieża”karta nr 7
Na środku talerzyka przyklej kulkę z plasteliny lub ciastoliny, włóż do niej patyczki od szaszłyka. Dookoła porozkładaj płatki śniadaniowe o okrągłym kształcie. Zróbcie wyścigi, kto pierwszy ułoży jak najwyższą wieżę!

6. Zabawy oddechowe z gazetą.
Każdy dostaje jedną stronę gazety.
- kładziemy gazetę na podłodze, dmuchamy pod gazetę, przesuwamy ją,
- trzymamy gazetę w palcach, dmuchamy w nią powodując jej ruch,
- kładziemy gazetę na dłoni, dmuchamy tak, aby z niej spadła,
- zwijamy gazetę w kulkę, kładziemy ją na podłodze, dmuchamy w nią i przesuwamy od ściany do ściany.


Propozycje dodatkowych zabaw do indywidualnego wykorzystania:

1. Wypowiadanie się na określony temat.
Po przeczytaniu dowolnej książeczki dzieci wypowiadają się na temat wysłuchanego utworu, lub ilustracji.

2. Kolorowanie ilustracji. Rysowanie po śladzie, łączenie kropek.
Zachęcam do częstego kolorowania wszelkiego rodzaju ilustracji, nawet wykonanych samodzielnie. Możemy narysować dzieciom np. auto, piłkę, parasolkę, misia, filiżankę, czajnik, i inne. np.: karta nr 8, karta nr 9, karta 10.

3. Odtwarzanie kolejności wydarzeń i opowiadanie historyjki obrazkowej.
Proponowana historyjka –karta nr 12

4. Szukanie różnic między obrazkamikarta nr 11
 Przygotowujemy karton, który składamy na pół. Po obu stronach rysujemy taki sam prosty rysunek, np. grzybek. Po jednej ze stron dorysowujemy kilka elementów, np. trawę, słonko, kropkę na kapeluszu grzybka. Znalezione szczegóły zaznaczamy krzyżykiem.

5. Układanie ciągów rytmicznych.
Do tej zabawy  możemy wykorzystać  wszystko, np. talerze, zabawki przybory do rysowania. Układamy w określonym ciągu np. talerz mały, talerz duży;  kredka ołówkowa, kredka świecowa, czy inne pomysły.


Do zabaw z dziećmi można również wykorzystać elementy z zestawów zabaw ruchowych oraz zestawów ćwiczeń porannych.

Zestaw zabaw ruchowych
Zestaw XVIII
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa Witamy się.
Dzieci swobodnie biegają po sali, na hasło Witamy się - chodzą po sali i witają się przez podanie ręki.

2. Ćwiczenia Przynieś babci śniadanie.
Dzieci dobierają się parami i ustawiają się w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Na sygnał dzieci z jednego rzędu niosą na tacy śniadanie (tekturowe tacki z klockiem) do dzieci z naprzeciwka, zostawiają im tace i wracają na drugą stronę. Potem następuje zmiana ról. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

3. Ćwiczenia tułowia Powitanie kolan głową.
Skłon tułowia w dół i dotknięcie głową kolan. Powolny wyprost i ustawienie głowy prosto.

4. Czworakowanie Kotek babci.
Marsz na czworakach w różnych kierunkach, na hasło Kotek babci dzieci wchodzą na krzesełko i siadają w siadzie skulnym.

5. Ćwiczenia ramion Wiatraki.
Dzieci stają w rozsypce, rozciągaj ą ramiona w bok. Na hasło Wiatraki pracują - obracają rękami (jednocześnie obydwiema) do przodu lub do tyłu.

6. Swobodny marsz po kole przy piosence wybranej przez dzieci.

 Zestaw ćwiczeń porannych

ZESTAW 36

1. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wiatr i wiatraki”.
Dzieci dobrane czwórkami. Przez podanie prawych rąk tworzą wiatraki. Jedno dziecko oznaczone szarfą – to wiatr. Wiatraki obracają się tak szybko wokół swojej osi, jak biega wiatr. Gdy wiatr przestaje wiać – wiatraki zatrzymują się.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Puste worki, pełne worki”.
Rozsypka, siad skrzyżny, ręce na kolanach, głowa opuszczona – puste worki. Wyprost, ustawienie głowy prosto, ręce w bok – pękate worki.

3. Ćwiczenia siłowe ramion „Ciągnij worek”.
Dzieci stoją parami, jedno za drugim, pierwsze podaje ręce w tył drugiemu, które jest w przysiadzie na całych stopach. Dziecko idące przodem ciągnie worek. Po pewnym czasie następuje zmiana ról i powtórzenie ćwiczenia.

4. Marsz parami z piosenką.