Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

01.06.2020 r. - 05.06.2020 r. - Dzień Dziecka


DROGIE DZIECI! Z OKAZJI WASZEGO ŚWIĘTA ŻYCZENIA PRZESYŁAJĄ WAM: PANI DYREKTOR ORAZ WASZE PANIE: pani ANIA i pani DOROTA.

W tym tygodniu proponujemy Wam kolejne zabawy i działania do realizacji w warunkach domowych. Tematyka tygodnia „Dzień Dziecka”.

PONIEDZIAŁEK - 01.06.2020 r. - Dzień Dziecka


Dzień Dziecka

1. „Dzień Dziecka”- rodzic odczytuje napis i wyjaśnia, że tego dnia dzieci na całym świecie obchodzą swoje święto, ponieważ wszystkie dzieci są tak samo ważne i wyjątkowe, niezależnie od tego jak wyglądają oraz gdzie mieszkają.

2. Słuchanie fragmentów muzyki z różnych kontynentów.

Muzyka afrykańska: https://www.youtube.com/watch?v=xbEcVCPmQ80

Muzyka japońska: https://www.youtube.com/watch?v=lyieFu7BnHE

Muzyka peruwiańska: https://www.youtube.com/watch?v=8kQZHYbZkLs

Muzyka chińska: https://www.youtube.com/watch?v=4h86w-PO9z8

3. „Jesteśmy dziećmi”- nauka piosenki.

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Tekst piosenki:
I.
Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref.
Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
II.
Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref:
Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!........

Powtarzamy z dzieckiem tekst kilka razy. Naukę piosenki możemy prowadzić przez dwa trzy dni.

4. Zabawa „Śmiecholandia”.
Rodzic recytuje fragment wiesza. W odpowiednich momentach dzieci nabierają powietrza i jak najdłużej na jednym wydechu naśladują różne rodzaje śmiechu– na dźwiękach wysokich lub niskich, głośno lub cicho itp.

"Śmiecholandia" (Ewa Małgorzata Skorek)

W Śmiecholandii – państwie małym, słynnym w świecie prawie całym,
ludzie śmieją się tu wszyscy: obcy krewni, dalsi bliscy.
Śmieją się panowie (…): – Ho, ho, ho…
Śmieją się panie (…): – Ha, ha, ha…
Śmieją się chłopcy (…): – Ha, ha, ha…
Śmieją się dziewczynki (…): – Hi, hi, hi…
Śmieje się staruszka wprost do twego uszka: – He, he, he…

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

- Ćwiczenia stóp
Każde ćwiczenie należy powtarzać po 10–15 razy na każdą stopę. Warto ćwiczyć 10–15 minut dziennie. Ćwiczenia można stosować wymiennie, ważne jednak, aby za każdym razem dziecko wykonywało je zarówno na siedząco, stojąco, jak i leżąco.

- Toczenie piłeczki po ścianie
To ćwiczenie, które wykonuje się w pozycji leżącej. Dziecko leżąc na plecach przy ścianie (w pozycji wyjściowej kolana powinny tworzyć kąt prosty), toczy raz jedną, raz drugą stopą piłeczkę po ścianie– w górę, w dół, na boki.

- Rowerek z „bagażem”
W tym przypadku „bagażnikiem” są stopy dziecka. Leżąc, ćwiczy ono „rowerek”, trzymając jednocześnie między palcami stóp miękkie piłeczki. Rzecz w tym, żeby podczas jazdy nie zgubić „bagażu”.

- Darcie papieru na kawałeczki
Rodzicu podaj dziecku chusteczkę papierową lub kawałek papierowego ręcznika. Poproś, aby stanęło na nim i bosymi stopami podarło go na kawałeczki. Uwaga – nie używaj twardego papieru, np. takiego do drukarki – może pokaleczyć skórę! Ćwiczenie wykonuje się w pozycji stojącej.

- Na paluszkach i piętach
Najpierw chodzimy na paluszkach, bo stary niedźwiedź mocno śpi. Jak już oddalimy się od kryjówki niedźwiedzia, możemy dla odmiany zacząć chodzić na piętach i na zewnętrznych krawędziach stóp, a następnie poskakać jak żabka.

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych



WTOREK - 02.06.2020 r. - Ja też mam prawo!

1. „Dzieci mają swoje prawa”- wysłuchanie wiersza M. Brykczyńskiego „O prawach dziecka”

„O prawach dziecka”

Niech się wreszcie każdy dowie i rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek, tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni, którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić, spisali dla Was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie.

2. Rozmowa o prawach dziecka na podstawie treści wiersza.

- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawa mają dzieci?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci?

Rodzic zwraca uwagę na to, iż każde dziecko ma swoje prawa, ale także obowiązki wobec siebie i innych (jeśli mam prawo do szacunku, to mam obowiązek szanować innych).

4. Zabawa „Tak - nie”.

Rodzic daje dziecku dwa kartoniki: jeden w kolorze zielonym (tak), a drugi w kolorze czerwonym (nie). Rodzic czyta prawo, a dziecko musi wybrać kartonik w odpowiednim kolorze.

- Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
- Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
- Mam prawo bawić się z kim chcę.
- Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
- Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
- Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą, chociaż rodzice nie mieszkają razem.
- Mam prawo do zabawy po zajęciach.

5. Oglądanie planszy „Prawa dziecka” i omówienie jej wspólnie z dzieckiem.

Prawa dziecka: /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//4d6fa28639959363e148a3d30c53a814.jpg

6. "Jak dbać o swoje prawa" – zabawa doskonaląca umiejętność rozwiązywania konfliktów i porozumiewania się bez przemocy.

Rodzic wykorzystując maskotki zwierząt odgrywa improwizowane krótkie scenki. Dialogi i zdarzenia nawiązują do praw dziecka, o których była mowa w wierszu. Dzieci podczas oglądania scenki podpowiadają bohaterom, jak rozwiązać problem, np. Na placu zabaw starszy niedźwiadek wyśmiewa się z małego misia. Misiowi jest przykro. Jak może zareagować i kogo prosić o pomoc?

7. Aktywność plastyczna - „Moja ulubiona zabawa”- rysowanie kredkami pastelowymi.

KART PRACY: 
Dzieci 5 letnie- „Trampolina 5- latka”- część 4, str. 34, 35
Dzieci 6 letnie- „Trampolina do szkoły”- część 4, str. 36, 37, 42

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

- Zabawa ruchowa z balonami „Balon w górze”.
Dziecko dostaje balonik, którego musi odbijać w rytm muzyki, tak, aby cały czas był w górze. Rodzic mówi jakimi częściami ciała mamy odbijać balon.

- Zestaw zabaw ruchowych.



ŚRODA - 03.06.2020 r. - Poznajemy literę "G"

1. „Gruby goryl”- w oparciu o wiersz A. Kolankowskiej poznanie obrazu graficznego litery g.

„Gruby goryl”

Gruby Goryl Gustaw na gałęzi siedzi.
- Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego cała zgraja wokół:
Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
- Gałąź krucha, a on wielki!
- Gigant! Pewnie strasznie ciężki! – już gderają gdzieś na mieście.
A on…? Zjada gruszki w cieście.

2. Rozmowa inspirowana wierszem

- Jak miał na imię goryl?
- O co martwiły się zwierzęta?
- Jak myślisz, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?

3. „Słówka na g”- wymienianie słów na g występujących w tekście.

Przed zabawą rodzic prezentuje dziecku małą i wielką literę "G".

Litera "G, g": /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//f891020e81c17aec2c8667afe51f01fd.jpg

4. Podział wyrazu "goryl" na sylaby i na głoski (dz. 6- letnie).

5. Przeliczenie sylab w wyrazie goryl.

6. „Guzikowe G”- dziecko układa z guzików literę G

7. „Sylabami” – ćwiczenie rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów. Rodzic wypowiada sylabami wyrazami np. gu-zi-ki, gar-nek, gło- wa, gra- bie, grze- bień, ga- la- ret- ka itp. Następnie dziecko podaje płynnie pełny wyraz.

KARTY PRACY:
Dzieci 5 letnie- „Trampolina 5- latka”- część 4, str. 36, 37,
Dzieci 6 letnie- mandale literowe G, g

Mandala litera "G": /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//Mandala Litera G.docx

Mandala litera "g": /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//Mandala litera g mała.docx

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

- Zabawa ruchowa z piłką „Gra w kolanko”
Rzucamy do siebie nawzajem piłkę, gdy komuś nie uda się złapać- klęka na jedno kolano, przy drugim upuszczeniu piłki– na drugie, potem opiera łokieć na podłodze itp. Zabawę można modyfikować wg własnego pomysłu.

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.



CZWARTEK - 04.06.2020 r. - Zabawy z figurami geometrycznymi

1. Wysłuchanie piosenki o figurach geometrycznych.

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=Lv-1s65cgJM&feature=emb_logo

2. Zajęcia matematyczne „Zabawy z tangramem”

Wzór tangramu do wydrukowania: /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//Tangram figury.docx

Prosimy rodziców o wydrukowanie wzoru tangramu, wzór może być większy. Proponujemy wydrukować na sztywniejszym papierze lub podkleić na tekturkę. Dziecko wycina poszczególne elementy

3. Następnie rodzic wyjaśnia co to jest tangram:

- to kwadrat podzielony na kilka części, każdą z nich nazywamy kamykiem- tan. Pochodzi z Chin, gdzie znany jest od 4 000 lat. Od 200 lat znany jest w Polsce.

4. Nazywanie przez dziecko figur tangramu. Starsze dzieci mogą określić ich cechy charakterystyczne.

5. Przeliczanie figur w tangramie.

6. Układanie kompozycji geometrycznej na podst. wzoru podanego przez rodzica.

Tangram kot/dom: /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//Tangram kot, dom.docx

Tangram królik/wielbłąd: /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//Tangram królik, wielbłąd.docx

7. Masażyk- zgadywanka
Rysujemy palcem na plecach dziecku różne figury geometryczne, a dziecko próbuje zgadywać, jaka to figura.

KARTA PRACY:  dzieci 5 i 6- letnie spróbujcie ułożyć pozostałe wzory.

Tangram wzory: /uploads/5ea5739d428dc/newses/425/content//Tangram cienie.docx



PIĄTEK - 05.06.2020 r. - Dzieci z różnych stron świata


Dzieci z balonami

1. Wysłuchanie wiersza D. Gellner „Dzieci”.

„Dzieci”

Wszystkie dzieci na całym świecie,
Są takie same, lubią skakać na jednej nodze,
I lubią zanudzać mamę
Wszystkie dzieci na całym świecie,
Śpiewają wesołe piosenki,
I byle kamyk i byle szkiełko,
Biorą jak skarb do ręki,
Podobno dzieci na całym świecie,
Bywają niegrzeczne czasem,
Lecz to nie u nas nie w naszym mieście,
To gdzieś za górą za lasem

2. „Dzieci z różnych stron świata”- poznawanie ras i miejsc skąd się wywodzą.
Oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych państw. Opisywanie i porównywanie ich wyglądu oraz próba wskazania na globusie lub mapie miejsc, z których pochodzą.

3. Swobodna rozmowa z dzieckiem odwołująca się do ich ogólnej wiedzy i wcześniejszych spostrzeżeń na temat różnic i podobieństw między dziećmi.

4. Masażyk afrykański

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)
Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła)
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie chodu słonia)
Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie)
A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy(uderzanie pięściami)
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)
Cała nasza grupa w namiocie się skryła.( rysowanie trójkąta).

5.„Pióropusz indiański”- praca plastyczna z papieru kolorowego.


Piuropusz indiański

Wycinamy pasek papieru o szerokości około 5 cm i długości dopasowanej do obwodu głowy dziecka. Jeśli dzieci mają w domu kolorowe piórka mogą je podoklejać lub wycinają je z kolorowego papieru. Pióropusz dzieci ozdabiają według własnego pomysłu.

KARTY PRACY:
Dzieci 5 letnie- „Trampolina 5- latka”- część 4, str. 38, 39
Dzieci 6 letnie- „Trampolina do szkoły”- część 4, str. 40, 41

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

- Zabawa ruchowa „Chowamy zabawki”.
Dziecko leży na podłodze i podnosi stopami maskotki, unosi nogi w górę i wrzuca maskotki do pojemnika znajdującego się za głową dziecka.

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Do obejrzenia w wolnej chwili:

Bajki z różnych stron świata: http://miedzykulturowa.org.pl/czytelnia/bajki/


 

ZESTAWY ĆWICZEŃ I ZABAW RUCHOWYCH

Zestaw ćwiczeń porannych

 Pomoce: długa lina.

1. Zabawa orientacyjna o charakterze ożywiającym. Dzieci tworzą koło z domownikami: Wszyscy stoją w miejscu, czekając na hasło osoby prowadzącej: Wszyscy do startu do startu. Wówczas kręcą się w kółku. Na zmianę hasła szybko się zatrzymuje.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Wyskok żaby z wody”. Dzieci kładą się na podłodze, ręce wyciągają przed siebie, nogi łączą. Następnie naśladują pływanie żaby. Na hasło: Żaby wyskakują z wody! podnoszą się i wyskakują w górę, skacząc kilka razy jak żabki.

3. Skręty tułowia. Dzieci w klęku, dłonie opierają na podłodze przed sobą. Następnie przesuwając dłonie po podłodze, wykonują skręty tułowia w prawą stronę. Starają się dotknąć rękami jak najdalej. To samo wykonują w drugą stronę.

4. Zabawa z elementami równowagi „Przeprawa przez most”. Osoba prowadząca rozkłada linę-most. Dzieci wraz z domownikami poruszają się gęsiego po moście, stawiając stopę za stopą.

5. Skoki.
Dzieci stają przed liną rozłożoną na podłodze. Następnie przeskakują przez nią obunóż, w jedną i w drugą stronę.

6. Ćwiczenie stóp „Stopy witają się”. Dzieci wraz z domownikami siedzą na podłodze, nogi mają uniesione i ugięte w kolanach. Każde macha stopami do sąsiada, zaginając i prostując palce. Potem obie stopy witają się, dotykając się palcami i piętami.

7. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci maszerują po okręgu. Wykonują spokojny wdech nosem i wydech ustami.


Zestaw zabaw ruchowych

1.„Zwierzęta na spacer i do domków”. (do zabawy zapraszamy domowników, w miarę możliwości, jeśli takiej nie ma, dziecko jest raz kotkiem, raz pieskiem, lub pomijamy zabawę)
Osoba prowadząca rozkłada szarfy w dwóch miejscach dla piesków i kotków  i objaśnia, który domek należy do wybranej grupy zwierząt. Na słowa "Zwierzęta na spacer" – uczestnicy biegają po pokoju,  na słowa: "Zwierzęta do domków" wybiera rodzaj zwierzęcia– uczestnicy szybko biegną do swojego domu i siadają w siadzie skrzyżnym.

2. „Slalom między kałużami”.
Osoba prowadząca układa koła na podłodze jako symbol kałuży (mogą być wycięte z gazety). Na sygnał dziecko przyjmuje pozycję na czworakach i wędruje między kółkami – kałużami. Od czasu do czasu osoba prowadząca woła: Wskocz do kałuży!, wówczas dziecko siada w niej w siadzie skrzyżnym i odpoczywa.

3. „Po drugiej stronie”.
Dziecko wraz z domownikami stają na wyznaczonej linii startu. Naprzeciwko osoba prowadząca wyznacza linię mety. Zadaniem uczestników jest usiąść jak najszybciej, po drugiej stronie. Do 3 razy sztuka.

4. „Kto dalej rzuci?”.
Osoba prowadząca wyznacza linię startu i mety. Meta będzie wyznacznikiem możliwości rzutu. Miejsce zabawy powinno być przestrzenne. Dziecko i domownicy (w miarę  możliwości) ustawiają się w szeregu, każdy dostaje woreczek lub 1 na wymianę – można go wykonać z rękawiczki jednorazowej wypełnionej grochem, mąką ziemniaczaną, można też wykorzystać małe pluszaki, itp. (wspomniana rękawiczka posłuży także do zabawy manipulacyjnej jako gniotki). Na umówiony sygnał, trzymając woreczek obiema rękoma rzucają go przed siebie. Następnie odwracają się i patrzą, jak daleko udało im się rzucić, kto rzucił najdalej. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. „Kto silniejszy?”.
Domownicy dobierają się w pary i przyjmują pozycję przysiadu naprzeciwko siebie i dotykają się otwartymi dłońmi. Na sygnał każda z osób próbuje odepchnąć przeciwnika tak, by stracił równowagę i usiadł.

6. „Kto ma więcej siły?”.
Domownicy dobierają się w pary. Osoby w parze stają do siebie bokiem, w lekkim rozkroku, stykając się stopami, opierają się o siebie dłońmi. Na sygnał uczestnicy próbują przepchnąć partnera tak, by stracił równowagę i oderwał stopy od podłoża.

7. „Bieg slalomem między drzewkami”.
Domownicy dzielą się na 2 grupy które siadają w rzędzie na wyznaczonej linii. W ustalonych odległościach, naprzeciwko każdej drużyny, osoba prowadząca ustawia po 3 pachołki lub np. klocki -drzewka. Na sygnał pierwsze osoby z rzędów biegną slalomem między drzewkami tam i z powrotem. Wracając, siadają na końcu swojej drużyny, a bieg rozpoczyna kolejny zawodnik. Wynikiem w zabawie dla 2 osób będzie wyznacznik Kto pierwszy.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

1. Zabawa bieżna "Zajączki w ogrodzie".
Dziecko - zajączek biega po ogrodzie (po pokoju, zabawy możemy przeprowadzić w ogrodzie, w miarę możliwości). Na hasło "Ogrodnik" chowa się- zatrzymuje i robi przysiad podparty, pochylając nisko głowę.


2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Przenosimy skrzynie z warzywami"

Dziecko stoi w rozkroku, wykonuje skłony w przód- podnoszenie ciężaru oraz skręty w prawo i w lewo- przenoszenie "skrzyni" na samochody.


3. Zabawa z elementem równowagi "Strach na wróble"
.
Dziecko- wróbelek biega w różnych kierunkach. Na hasło "Strach na wróble" zatrzymuje się i staje na jednej nodze.


4. Ćwiczenia z wykorzystaniem gąbki kąpielowej

- unieś gąbkę palcami stóp,  dziecko kładzie gąbkę na podłodze, próbuje ją chwycić palcami bosej stopy i unieść, potem następuje zmiana nogi
- podrzuć i złap,  dziecko stoi w lekkim rozkroku, na sygnał, podrzuca gąbkę jedną ręką  do góry a chwyta je oburącz
- z gąbka na głowie, dziecko stoi swobodnie, układa gąbkę na głowie i z rozłożonymi rękoma w bok, stara się przejść, tak by gąbka nie spadła.
- rzuć dalej , dziecko staje przed umowna linią, np. ułożony sznurek lub skakanka ,na sygnał rzuca gąbkę jedną ręką jak najdalej przed siebie, potem podbiega, podnosi gąbkę i wraca na miejsce, to samo ćwiczenie powtarza ale rzucając stojąc tyłem do linii.

 

Wszystkie ćwiczenia i zabawy wykonujemy na miarę możliwości, jakie mamy w domu. Możemy wykonać wszystkie lub wybrać te, które w warunkach domowych nie sprawią nam kłopotu. Zawsze pamiętajmy przede wszystkim o bezpieczeństwie. Życzymy udanych zabaw!