Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

04.05.2020 r. - 08.05.2020 r. - Mieszkam w Polsce

Na ten tydzień przygotowałyśmy dla dzieci kilka zabaw i zadań do wykonania, które wypełnią wolny czas.
Bardzo dziękujemy Rodzicom za wsparcie w tej trudnej dla Nas wszystkich sytuacji.

PONIEDZIAŁEK - 04.05.2020 r. - Jesteśmy Polakami

1. Rozmowa z dzieckiem na temat przynależności narodowej.

Jak nazywamy osoby, które mieszkają w Polsce?
Czy wszystkie osoby, które mieszkają w Polsce, są Polakami?
Czy osoby, które mieszkają w innym kraju, mogą być Polakami?
Co łączy Polaków?.

Uświadamiamy dzieciom co łączy Polaków: język, tradycje, historia.

Zwracamy uwagę na to, że ludzi w innych krajach także łączą język, tradycje i historia. Są różne od tych, które łączą Polaków, ale równie ważne.

2. Poznanie słów i melodii piosenki „Jesteśmy Polakami”

https://www.youtube.com/watch?v=Shwm0CJuhxs

„Jesteśmy Polakami” - tekst piosenki

Ref.
Jesteśmy Polakami – i Ty i ja, i brat
Jesteśmy Polakami – wie o tym cały świat.
Jesteśmy Polakami – czyś duży, czy też mały.
Jesteśmy Polakami – nasz znak to orzeł biały.
I.
Czy mieszkasz w Krakowie ,w Łodzi  czy w Warszawie, 
Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Mławie,
nad morzem, nad rzeką, czy kwiecień to, czy maj
jest jedno co nas łączy – to nasz rodzinny kraj. 
Ref.
Jesteśmy Polakami…
II.
Mój dziadek był żołnierzem o polską walczył ziemię
Mój tata jest pediatrą, leczy młodsze pokolenie,
A mama uczy w szkole historii i polskiego
byś nigdy nie zapomniał o kraju swym kolego.
Ref.
Jesteśmy Polakami…

3. Ćwiczenia dykcyjne „Wycieczka samochodem”.
Rodzic opowiada, a dziecko powtarzają za nim wszystkie wyrazy dźwiękonaśladowcze. Wsiadamy do samochodu i zapinamy pasy: SZSZSZU. Sprawdzamy działanie wycieraczek: I-I-I-I, wkładamy kluczyki do stacyjki i uruchamiamy silnik: BRRRRRUM, BRRRRUM, BRRRRRUM. Tak, silnik pięknie pracuje: BRRRRRRRR… (wykonane wargami). Ruszamy przed siebie: BRRRRRRRR. Teraz skręcamy, więc kierunkowskaz tyka: TIK-TAK, TIK-TAK, TIK-TAK. Nagle! PSCHCHCHCHY. Oj, chyba powietrze zeszło z koła. Trzeba na stacji dopompować: PSSSSSSSSSS. Gotowe! Jeszcze tylko pukniemy parę razy kontrolnie młotkiem: DŻ-DŻ-DŻ-DŻ i ruszamy dalej: BRRRRRRRR. Stop! Przejazd kolejowy – właśnie przejeżdża pociąg: CZ-CZ-CZ-CZ-CZ. Można jechać dalej: BRZRZRZRZ. Samochody zatrzymują się i czekają, aż znów pojawi się zielone. Dzieci mogą też naśladować następujące czynności, np.: wysiadają z samochodu i przecierają szybę, zjeżdżają do myjni itp.

4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych


WTOREK - 05.05.2020 r. - Polska - nasz kraj. Litera F, f.

1. Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Co to jest Polska?”

Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś i las, i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi do miasta autobus,
i samolot, co leci wysoko, na tobą.
Polska- to miasto, strumień i rzeka,
i komin fabryczny, co dymi z daleka,
a nawet obłoki, gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole? Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie i książka na stole.

3. Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza.

4. Utrwalenie symboli narodowych: godło, flaga, hymn narodowy.
Rodzic pokazuje dziecku ilustrację i pyta co jest na niej przedstawione.

/uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//symbole.docx

5. Zabawa ruchowa „Góry i Mazury”. Na hasło: góry, dzieci chodzą powoli z wysokim unoszeniem kolan, a na hasło: Mazury, dzieci w siadzie skrzyżnym, rozkładają ręce na boki i odpychają się raz w prawo, a raz w lewo, naśladując pływanie na łódce.

6. Rozwiązywanie zagadek słownych.

- Może być bujany, bywa wiklinowy.
By zmęczone plecy oprzeć, zawsze jest gotowy. (fotel)

- Ma uszko, lecz nie słyszy, i spodek, choć nie lata.
Za to pysznie z niej smakują kawa i herbata. (filiżanka)

- Prawdziwe noszą zwierzęta.
A sztuczne zimą dziewczęta. (futro)

Lekka i zwiewna, prosta lub marszczona,
przypięta do karnisza zdobi okna w domach. (firanka)

7. Rodzic podaje wyrazy zaczynające się głoską f.
Dziecko sylabizuje je, wyklaskując, np.: fotel, farby, futro, filiżanka, fotografia, firanka, foka.

8. Poznanie wyglądu liter F, f.
Rodzic pokazuje dużą i małą literę f drukowaną. Dziecko mówi, co przypomina jej kształt, do jakiej innej litery jest podobna. Następnie dziecko układa literę z patyczków na stoliku lub na dywanie.

9. „Flaga Polski”- technika dowolna.
Dziecko wykonuje flagę Polski według własnego pomysłu i dostępnych materiałów.

10. Karty pracy: Dzieci 5 letnie- mandale literowe.
                            Dzieci 6 letnie- „Trampolina do szkoły”- część 4, str. 26, 27

Mandale: /uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//Mandala f.docx

                /uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//Mandala f 1.docx

11. Zestaw zabaw ruchowych.

W wolnej chwili obejrzyjcie wspólnie z rodzicami film "Polskie symbole narodowe":

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

 

ŚRODA - 06.05.2020 r. - Poznajemy cyfrę 9

1. Zabawa integrująca „Powitanka”.
Dziecko na klaśnięcie rodzica wykonuje skłon, dotyka dłońmi stóp, następnie wyskakuje jak najwyżej, wydając okrzyk: Hej!

2. „Wstążkowa dziewiątka”
– chodzenie stopa przed stopą po wstążce ułożonej na podłodze na kształt cyfry 9.

3. Rodzic pokazuje dziecku cyfrę 9.

/uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//cyfra 9.docx

4. „Cyfra z fasolek”
– dziecko układa z fasolek cyfrę 9.

5. Zabawa doskonaląca umiejętność liczenia „Guziczki w kubeczku”.
Rodzic układa na dywanie 9 kubków lub szklanek. Dziecko przelicza kubki. Rodzic do każdego wrzuca po jednym guziku. Dziecko przelicza guziki i pytane, czy jest ich więcej czy mniej niż kubeczków, dochodzi do wniosku, że guzików i kubeczków jest po tyle samo. Następnie rodzic prosi dziecko, aby opisało guzik, który znajduje się np. w czwartym kubeczku od lewej strony.

6. Zabawa orientacyjno--porządkowa rozwijająca umiejętność liczenia „Nakarmimy ptaszki”.
Rodzic układa na dywanie talerzyki a obok każdego z nich kładzie koszyk z fasolkami. Dziecko przemieszcza się w rytm dowolnej muzyki. Na hasło "Ptaszki potrzebują 9 fasolek", dziecko wybiera z koszyka 9 fasolek i układa je na talerzyku.  Za każdym razem zmienimy liczbę fasolek.

7. Karty pracy: Dzieci 5 letnie- „Trampolina 5- latka”- część 4 str.17
                          Dzieci 6 letnie- karty pracy: liczba 9, liczenie elementów w zakresie 9

8. Karty pracy do wykonania w wolnym czasie utrwalające cyfrę 9.

/uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//9 z motylkami.docx

/uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//przeliczanie krasnali.docx

/uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//przeliczanie paluszków.docx

9. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.


CZWARTEK - 07.05.2020 r. -Mój świat

1. „To jest Polska właśnie”- wysłuchanie wiersza M. Niewielskiej pt. „Mój świat”

„Mój świat”

Tutaj mieszkam, to mój dom:
łóżko, stół, zabawek sto.
Tu jest kuchnia, tam łazienka,
a przed domem gramy w berka.

Obok domu jest ulica,
szkoła, sklep i piaskownica.
Wszystko to jest w moim mieście,
a miast takich jest ze dwieście!

Albo więcej, kto to wie?
Może ktoś policzyć chce:
wioski i miasteczka małe,
rzeki, góry okazałe?

W Polsce moje miasto leży,
niech ten sprawdzi, kto nie wierzy,
wioska babci i Warszawa,
Wisła oraz rzeka Rawa.

Gdzie jest Polska? Spójrz na mapę.
Nie pamiętasz? Poproś tatę.
Od Bałtyku aż po góry
możesz śledzić jej kontury.

Jeśli to dla ciebie mało,
w podróżnika zmień się śmiało.
Dużą mapę weź lub globus,
niepotrzebny ci autobus!

2. Rozmowa na temat wiersza

-Co to jest Polska?
- Jak nazywa się nasze miasto?
- Jak nazywa się stolica Polski?
- Która rzeka jest największa w Polsce?
- Co to jest Unia Europejska?.

3. Rodzic pokazuje dziecku flagę Polski i Unii Europejskiej.

/uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//unia, Polska.docx

4. Wspólnie z dzieckiem oglądamy mapę Polski.


Mapa Polski

Odszukujemy na niej główne rzeki, patrzymy, gdzie znajduje się morze, a gdzie góry. Następnie odszukujemy miejsce, w którym mieszkamy oraz stolicę Polski - Warszawę. Wyjaśniamy, że stolica, to najważniejsze miasto w kraju, gdzie znajdują się wszystkie najważniejsze instytucje.

5. Prezentacja herbu Łodzi.

Herb Łodzi

6. „Herb Łodzi”
- wyklejanie kawałkami papieru kolorowego

/uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//Herb Łodzi.docx

7. Słuchanie piosenki "Jestem Polakiem":

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

8. Karty pracy: Dzieci 5 letnie- część 4 str. 14, 16, pisanie wyrazów Polska po śladzie
                          Dzieci 6 letnie- „Trampolina do szkoły”- część 4, str. 28,
                          pisanie wyrazów Polska po śladzie, próby pisania dalej samodzielnie: /uploads/5ea5739d428dc/newses/401/content//wyrazy do pisania.docx

9. Zestaw zabaw ruchowych

 

PIĄTEK - 08.05.2020 r. - Warszawa - stolica Polski

1. Prezentacja Warszawy na mapie Polski.

2. Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „Wystawa o legendach Warszawy”.

Przez kilka dni pani czytała przedszkolakom legendy o Warszawie. A potem dzieci robiły ilustracje do tych opowieści. Były takie piękne, że zachwycony Trampolinek zawołał:
– Hej hop, może zrobimy wystawę, żeby inni mogli zobaczyć nasze obrazki?!
I był to bardzo dobry pomysł. Z przedszkolnego magazynku przyniesiono kolorowe tablice, do których dzieci przyczepiły swoje prace.
Wieczorem Trampolinek zawołał przyjaciół, żeby obejrzeli wystawę.
– Łaa! – zaryczał Tygrysek. – Jesteśmy pierwszymi gośćmi i najważniejszymi!
Trampolinek podskakiwał hej hop i wręczał każdemu chorągiewkę. Chorągiewka miała dwa pasy. Górny był żółty, a dolny – czerwony.
– Dlaczego takie kolory? – zdziwił się Zajączek.
– Bo takie kolory ma właśnie flaga Warszawy, hej hop!
Na pierwszej tablicy zawieszono portrety Syreny. Wykonane kredkami albo mazakami, albo farbkami. I była tam Syrena pływająca w Wiśle, i na jej brzegu, i Syrena na pomniku, a nawet z dziećmi w przedszkolu.
– Hau, hau, a dlaczego Syrena? – zapytał pluszowy Piesek.
Lala Anielka, która bardzo uważnie słuchała, jak pani czytała legendy, powiedziała głośno i wyraźnie:
– Wszyscy wiedzą, że Syrena jest w herbie Warszawy. I wszyscy ją bardzo kochają!
Nagle usłyszeli piękny śpiew. Po całym przedszkolu niosła się piosenka:
Mam ja tarczę i mam miecz,
by Warszawy zawsze strzec.
Kiedy melodia ucichła, Trampolinek zaprowadził zabawki do drugiej tablicy. Były na niej obrazki z legendy o złotej kaczce. A na nich szewczyk, który szukał skarbu, lochy zamczyska, stary żołnierz z medalami na mundurze, złota kaczka, piękna królewna i worek złotych monet. Wszystko wyglądało jak prawdziwe. Tygryskowi wydawało się nawet, że szewczyk do niego mrugnął. Wtem królewna na obrazku poruszyła się i wyszeptała:
Mam pieniędzy pełen trzos,
możesz swój odmienić los.
Lecz warunek jeden spełń,
nigdy z nikim nie dziel się.
Potem rozległ się złośliwy chichot, a Trampolinek odpowiedział:
– Nie potrzebujemy takiego skarbu, jeśli nie można się nim podzielić.
Pobiegli do następnej tablicy i tylko z daleka dobiegł ich śmiech i kwakanie, kwa, kwa, kwa. Na tablicy nie było żadnego rysunku, bo wszystkie leżały na podłodze.
– Hej hop, a czyja to sprawka? – zdziwił się Trampolinek.
– Ja tego nie zrobiłem, hau, hau – zaszczekał pluszowy Piesek, któremu zdarzały się małe psoty.
– Ale ja tak! – usłyszeli jakieś grube głosisko. – A teraz wypróbuję na was moje spojrzenie!
Trampolinek od razu wiedział, że mają do czynienia z Bazyliszkiem.
– Uciekajmy! – krzyczał Trampolinek. – I nie patrzcie mu w oczy!
Przyjaciele ukryli się, gdzie kto mógł, a Bazyliszek biegał po korytarzach i szukał wyjścia z przedszkola. Wtedy Anielka otworzyła swoją torebeczkę, wyjęła z niej lusterko i stanęła przed Bazyliszkiem.
– W tej chwili wracaj do obrazków, bo inaczej będzie źle! – rozkazała dzielna lala.
Bazyliszek opuścił głowę i wskoczył do obrazków. Przyjaciele powiesili je na tablicy.
– Dlaczego posłuchał Anielki? – zapytał Piesek. – Dlaczego hau, hau?
– Bo wystraszył się, że zobaczy swoje spojrzenie i zamieni się w kamień – wytłumaczył Zajączek.
Aha, pomyślał szczeniaczek i obiecał sobie, że następnym razem będzie uważniej słuchał, jak pani czyta lub opowiada. Po przygodzie z Bazyliszkiem zabawki były bardzo zmęczone, więc postanowiły, że dokończą oglądnie wystawy następnego dnia. W chwilę potem już spały, ale przez sen słyszały, czyjeś głosy dochodzące z czwartej tablicy:
To my, Wars i Sawa!Od naszych imionjest nazwa Warszawa.

A wy, jak myślicie, do której legendy będą pasowały rysunki zawieszone na ostatniej tablicy?

3. Rozmowa na temat opowiadania.

- Jaka postać występuje w herbie Warszawy?
- Jaka legenda została przedstawiona na drugiej tablicy?
- Kogo spotkali przy następnej tablicy?
- Co zrobiła Anielka?
- Do jakiej legendy pasują rysunki z ostatniej tablicy?

4. Poznanie wyglądu herbu Warszawy.

Herb Warszawy

5. Karty pracy: Dzieci 5 letnie- „Trampolina 5- latka” – część 4, str.15,
                          Dzieci 6 letnie- „Trampolina do szkoły”- część 4, str. 29,

6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

7. Legendy do obejrzenia w wolnym czasie:

Legenda o Złotej Kaczce: https://www.youtube.com/watch?v=WFOCPSWVVvE

Legenda o Bazyliszku: https://www.youtube.com/watch?v=mvrGgjPlehs

Legenda o Warsie i Sawie: https://www.youtube.com/watch?v=mmRzBf_2Hsc

 

ZESTAWY ĆWICZEŃ I ZABAW RUCHOWYCH

Zestaw ćwiczeń porannych

1. Marsz w dowolnych kierunkach po pokoju.
Dziecko podnosi piłkę, która lezy w dowolnym miejscu pokoju.

2. Dziecko zajmuje dowolne miejsca na dywanie.
Przechodzi do leżenia tyłem (na plecach). Unosi piłkę nad głowę, następnie za głowę. Ćwiczenie powtarza kilka razy

3. Przechodzi do leżenia przodem (na brzuchu).
Ręce wyciągnięte do przodu. Trzyma w nich piłkę. Na raz powoli stara się unieść ją i utrzymać kilka sekund w powietrzu. Na dwa - kładzie piłkę na dywanie i odpoczywa.

4. Przechodzi do pozycji stojącej.
Dziecko kładzie piłkę na głowie i przez kilka sekund próbuje ją na niej utrzymać.

5. Zabawa ruchowa "Gorąca piłka". 
Dziecko zajmuje miejsce na środku dywanu. Ktoś z domowników rzuca piłkę do dziecka, które stara się ją chwycić. Kiedy osoba rzucająca piłkę wypowie hasło "gorąca piłka", dziecko nie chwyta jej. Jeżeli zareaguje odpowiednio na hasło, wtedy następuje zmiana ról, dziecko rzuca piłę do osoby dorosłej, a ona chwyta. zabawę powtarzamy kilka razy.


Zestaw zabaw ruchowych

Opowieść ruchowa Spotkanie zabawek w przedszkolu (rodzic lub ktoś z domowników czyta opowieść, za pierwszym razem mówi dziecku, jakie ruchy ma wykonywać, przy kolejnym powtórzeniu dziecko samo już wykonuje odpowiednie ruchy).

Ala miała wiele zabawek. Najbardziej lubiła małego pajacyka, który nawet lekko dotknięty zaczynał skakać (dziecko skacze jak pajacyki). Pajacyk nie zawsze był wesoły, zdarzało się, że się zdenerwował (dziecko pokazuje maksymalnie ściągnięte usta), a potem na ogół był smutny (dziecko łączy wargi i opuszcza kąciki ust w dół) albo obrażony (dziecko wywijają dolną wargę). Pewnego dnia Ala wzięła pajacyka do przedszkola. Gdy weszła do sali, pochyliła się nad Olą i pajacyk, który był w jej kieszonce, wypadł na podłogę (dziecko wykonują ruchy pajacyka, leżąc na podłodze). Ala pobiegła z Olą do kącika lalek i nie zauważyła, że pajacyk wypadł jej z kieszonki. Inne zabawki zauważyły pajacyka i zaczęły się z nim bawić. Pajacyk naśladował ruchy lalki (dziecko chodzi nie zginając nóg w kolanach), podskakiwał jak piłeczka (dziecko skacze obunóż w miejscu), chodził jak miś (dziecko naśladuje ruchy dużego, ciężkiego niedźwiedzia). Nagle czyjeś ręce podniosły go do góry — to Ala! Pajacyk zaczął podskakiwać w jej rękach z radości (dziecko naśladuje skoki pajaca).

Zabawę powtarzamy 2, 3 razy.


Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

I.
Część wstępna:

 1. Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe.
- dziecko stoi na baczność, na sygnał (klaśnięcie w dłonie) biega po pokoju, na kolejny sygnał (dwa klaśnięcia w dłonie) dziecko wraca do pozycji wyjściowej, czyli staje na baczność. Powtórzyć 3x.

2. „Gniazda ptaków”.
- na dywanie rozkładamy koła, np. wycięte z gazety, proponujemy zaprosić do zabawy domowników - wszyscy biegają po pokoju (w miarę możliwości, z zachowaniem bezpieczeństwa) . Na hasło "Ptaki do gniazd", każdy staje w jednym z rozłożonych w pokoju kół. Kół jest zawsze o jedno mniej niż liczba osób uczestniczących w zabawie. Zabawę powtarzamy kilka razy.
II.
Część główna:

3. Ćwiczenia wyprostne.
- dziecko siada skrzyżnie – jest teraz trawą. Zwiesza luźno w przód głowę "krople rosy ściekają z listków", prostuje się, rozkłada w bok ramiona (wiatr strząsa rosę z trawy, trawa prostuje się i rośnie)

4.Ćwiczenia równowagi i skoku.
- na dywanie rozkładamy skakankę lub sznurek, dziecko przechodzi stopa za stopą po sznurku z rozłożonymi w bok ramionami.Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

5. Ćwiczenia mięsni grzbietu.
– dziecko zmęczone - kładzie  się przodem na podłodze – odpoczywa – opiera głowę na przedramieniu. Co pewien czas unosi głowę do góry – robiąc daszek nad oczami z własnych dłoni i  patrzy w "niebo". powtórzyć kilka razy.

6. Ćwiczenia mięsni stóp.
- siad prosty, nogi przed siebie w rozkroku. Na podłodze kładzie woreczek (lub małego pluszaka), na sygnał (rodzic wypowiada słowo "hop") podnosi go do góry palcami stóp. Powtórzyć kilka razy.
III.
Część końcowa – uspokajająca.
-
dziecko w siadzie podpartym –  rzuty woreczkiem (lub małym pluszakiem) palcami lewej i prawej stopy w przód oraz dojście do woreczka/pluszaka we wspięciu na palcach. Powtórzyć kilka razy.

Proponujemy wykonać wszystkie ćwiczenia lub wybrane, na miarę możliwości.

Życzymy wesołej zabawy i pozdrawiamy Was wszystkich!