Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień Dziecka- 25.05.2020-29.05.2020

TEMAT: Dzień Dziecka

25.05.2020r.-29.05.2020

PONIEDZIAŁEK

1. Słuchanie wiersza D. Gellner „Dzieci”
Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same –
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci
na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk,
i byle szkiełko
biorą jak skarb do ręki.
Podobno dzieci
na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem…

2. Rozmowa na temat wiersza.
- Co lubią robić wszystkie dzieci?
- Co wy lubicie robić?
- Jakie są wasze ulubione zabawy i zabawki?
- Jakie piosenki lubią dzieci na całym świecie?
- Jaka jest wasza ulubiona piosenka?

3. Oglądanie ilustracji dzieci z różnych stron światakarta nr 1

4. Rozmowa na temat dzieci z innych krajów i różnicach w ich wyglądzie
- Czy można się obrażać na kogoś kto ma inny kolor skóry?
- Czy można się złościć na kogoś z powodu, że mieszka w innym kraju i ma inne zwyczaje?

Wyobraźcie sobie, że świat jest taki, że wszystko byłoby w nim takie samo, a każde dziecko identyczne, wygląda i zachowuje się tak samo, mówi tym samym językiem.

Pytania:
- Czy według was taki świat byłby ciekawy?
- Czy chcielibyście, aby każdy wyglądał tak samo?
- A jak byście rozpoznawali swoich rodziców?

4. Zabawa ruchowa „Ludzie do ludzi”
Dzieci biegają, podskakują, na hasło „Ludzie do ludzi” dotykają się z kimś plecami, kolanami, dłońmi, nosami, brzuchami.

5. Karty pracy:
„Nowa trampolina trzylatka 2” – karta nr 60
„Trampolina czterolatka 3” – karta nr 73

6. Rozmowa na temat ulubionych zabaw dzieci

7. Wykonanie karty pracykarta nr 2


WTOREK

1. Dzieci rozwiązują zagadki:

Gdy wiatr wieje – wtedy lata,
Może zrobić ci go tata.
Dwa patyczki, papier, żyłka,
W niebo frunie w sekund kilka. (latawiec)

Przeważnie okrągła: nożna, do siatkówki;
Możesz ją kozłować lub odbijać z główki.
Gdy do kosza wpadnie, to punkty zdobywasz;
Na boisku chętnie sam w nią pewnie grywasz. (piłka)

Ma siodełko i dwa koła,
dzwonek, kierownicę.
Kiedy na nim pedałujesz,
zwiedzasz okolicę. (rower)

Gdy jedziesz na niej,
stoisz na jednej nodze.
Drugą się odpychasz,
bo mkniesz na... (hulajnodze)

2. Utworzenie zasad bezpiecznej zabawy:
- nie rzucać kamieniami,
- nie biegać z patykami,
- w piaskownicy nie obsypywać innych piaskiem,
- nie bawić się w pobliżu ulicy,
- jeździć ostrożnie na rowerze,
- nie zrywać nieznanych roślin,
- nie rozmawiać z nieznajomymi,
- nie brać niczego od nieznajomego.

3. Tworzenie pracy plastycznej „Magiczny rysunek”
Dziecko rysuje na kartonie świecą, następnie pokrywają całą kartkę jednym kolorem farby.Nie zamaluje się to co jest narysowane świecą.

4. Zabawy przy piosence „Kto jak skacze”https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
- dzieci skaczą jak żabki,
- dzieci skaczą jak mała koza,
- dzieci skaczą jak nosorożec,
- dzieci skaczą jak mała kaczka,
- dzieci skaczą jak przedszkolaki.

5. Zabawy logopedyczne:
Na górze – szeke, szeke (robimy rękami młynek na górze)
Na dole – szeke, szeke (robimy rękami młynek na dole)
- na prawo – szeke, szeke (robimy rękami młynek z prawej strony)
- na lewo – szeke, szeke ( robimy rękami młynek z lewej strony)


ŚRODA

1. Słuchanie piosenki „Paluszkowe zabawy” - https://www.youtube.com/watch?v=KH3noL7NHYw

Paluszkami się bawimy
Nimi teatr przedstawimy
Taki teatr paluszkowy, wymyślony
Całkiem nowy.

Już ruszają się paluszki
Kciuk, środkowy i malutki
A pacynki papierowe
Do występu są gotowe.

Już ruszają się paluszki
Kciuk, środkowy i malutki
A pacynki papierowe
Do występu są gotowe.

Na paluszkach swych pacynki
Mają chłopcy i dziewczynki
Zaraz zacznie się bajeczka,
A opowie ją gwiazdeczka.

Już ruszają się paluszki
Kciuk, środkowy i malutki
A pacynki papierowe
Do występu są gotowe.

2. Nauka tekstu piosenki.

3. Dzieci wystukują rytm piosenki .

4. Słuchanie wiersza „Murzynek Bambo” J. Tuwima

Murzynek Bambo w Afryce mieszka
Czarną ma skórę ten nasz koleżka
Uczy się pilnie przez całe ranki
Ze swej murzyńskiej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca,
Psoci, figluje – to jego praca.
Aż  mama krzyczy „Bambo łobuzie!”
A Bambo czarna nadyma buzię.
Mama powiada: „Napij się mleka”.
A on na drzewo mamie ucieka.
Mama powiada: „Chodź do kąpieli”,
Lecz on się boi, że się wybieli.
Lecz mama kocha swojego synka,
Bo dobry chłopiec z tego Murzynka.
Szkoda, że Bambo czarny, wesoły,
Nie chodzi razem z nami do szkoły.

Rozmowa na temat wiersza:
- czy wiecie, gdzie mieszka Murzynek?
- Co robi Bambo po powrocie ze szkoły?
- Czemu Murzynek ucieka na drzewo?
- A czemu nie chce się kąpać?

5. Wykonanie kart pracykarta nr 3 


CZWARTEK

1. Zabawa matematyczna „Co tu nie pasuje?”
Układamy w rzędzie autka, a między nimi klocek – co tu nie pasuje?
Układamy w rzędzie ubrania, a między nimi łyżkę – co tu nie pasuje?
Układamy w rzędzie sztućce, a między nimi autko – co tu nie pasuje?
W ten sposób możemy układać różne grupy przedmiotów.

Wykonanie karty pracy
karta nr 4 – 3-latki,
karta nr 14 –4-latki

2.Segregowanie przedmiotów wg określonej cechy.
Przed dziećmi  rozsypujemy klocki. Zadaniem dzieci jest posegregowanie ich wg koloru, potem przeliczamy, ustalamy gdzie jest najmniej, gdzie najwięcej. To samo robimy np. ze sztućcami, książkami, zabawkami.  Dzieci segregują wg wielkości. Przeliczają elementy.

Wykonanie karty pracy:
karta nr 53-latki,
kartanr 64-latki.

3. Dowolny taniec do piosenki „Żabie kroki” - https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

4. „Trampolina czterolatka 3” – karta nr 74


PIĄTEK

1. Dzieci w dniu dzisiejszym samodzielnie wybierają sobie ubranie.
Następnie uzasadniają, dlaczego właśnie ten strój wybrały. Opowiadają o kolorystyce ubrania, opisują cechy charakterystyczne.

2. Zabawa dydaktyczna „Znajdź swój kolor”
Dzieci wskazują karteczki w kolorach swojego ubrania,  odnajdują w swoim otoczeniu przedmioty w danym kolorze.

3. Słuchanie piosenki „Pani zebra” - https://www.youtube.com/watch?v=uG0aRu5oX6M

4. Wykonanie pracy plastycznej „Dziwne zwierzęta”karta nr 7
Dzieci rysują po kropkach postać zebry, a następnie kolorują. Dzieci starsze paski zebry wylepiają kolorowym papierem ( czarnym).

5. Czyje to są nogi?karta nr 8.

6. Dzieci wymyślają i zadają innym zagadki o zwierzętach.

7. Zabawa taneczna do piosenki „Paluszkowa zabawa”.


Propozycje dodatkowych zabaw do indywidualnego wykorzystania:

1. Wypowiadanie się na określony temat.
Po przeczytaniu dowolnej książeczki dzieci wypowiadają się na temat wysłuchanego utworu, lub ilustracji.

2. Wyszukiwanie rymówkarta nr 9

3. Rysowanie po kropkach –karta nr 11.

4. Wytnij i naklej w odpowiednie miejscakarta nr 10.
 Przygotowujemy karton, który składamy na pół. Po obu stronach rysujemy taki sam prosty rysunek, np. grzybek. Po jednej ze stron dorysowujemy kilka elementów, np. trawę, słonko, kropkę na kapeluszu grzybka. Znalezione szczegóły zaznaczamy krzyżykiem.

5. Układanie ciągów rytmicznych.
Do tej zabawy  możemy wykorzystać  wszystko, np. talerze, zabawki przybory do rysowania. Układamy w określonym ciągu np. talerz mały, talerz duży;  kredka ołówkowa, kredka świecowa, czy inne pomysły.

6. Rozróżnianie wielkościkarta nr 12.

7. Ćwiczenia w liczeniukarta nr 13

Do zabaw z dziećmi można również wykorzystać elementy z zestawów zabaw ruchowych oraz zestawów ćwiczeń porannych.

Zestaw zabaw ruchowych
 
Zestaw XIX
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa Witamy się.
Dzieci swobodnie biegają po sali, na hasło Witamy się - chodzą po sali i witają się przez podanie ręki.
2. Ćwiczenia Przynieś babci śniadanie.
Dzieci dobierają się parami i ustawiają się w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Na sygnał dzieci z jednego rzędu niosą na tacy śniadanie (tekturowe tacki z klockiem) do dzieci z naprzeciwka, zostawiają im tace i wracają na drugą stronę. Potem następuje zmiana ról. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.
3. Ćwiczenia tułowia Powitanie kolan głową.
Skłon tułowia w dół i dotknięcie głową kolan. Powolny wyprost i ustawienie głowy prosto.
4. Czworakowanie Kotek babci.
Marsz na czworakach w różnych kierunkach, na hasło Kotek babci dzieci wchodzą na krzesełko i siadają w siadzie skulnym.
5. Ćwiczenia ramion Wiatraki.
Dzieci stają w rozsypce, rozciągaj ą ramiona w bok. Na hasło Wiatraki pracują - obracają rękami (jednocześnie obydwiema) do przodu lub do tyłu.
6. Swobodny marsz po kole przy piosence wybranej przez dzieci.

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH

ZESTAW 37
1. Ćwiczenie orientacyjno – porządkowe „Zapamiętaj swoja parę”.
 
Ustawienie parami. Zapamiętać kto z kim stoi. Na podniesienie przez nauczycielkę chorągiewki dzieci biegają swobodnie. Na uderzenie w bębenek chwytają swoją parę i maszeruję kilka kroków.

2. Ćwiczenie wyprostne „Słonko wstaje”.
Dzieci w rozsypce, w siadzie podpartym. Dzieci prostują się powoli, aż do stania z ramionami w górze i zataczają duże koło, to słonko wstaje, wychodzi na niebo coraz wyżej i wreszcie jest bardzo wysoko.

3. Ćwiczenia tułowia – skręty „Piłowanie drzewa”.
Siad skrzyżny, albo stanie w rozkroku parami, twarzą do siebie. Dzieci oddalone od siebie na długość wyprostowanych podanych rąk. Kolejno uginanie raz prawego, raz lewego ramienia powoduje skręty tułowia. Dzieci naśladują głosem zgrzyt piły.

4. Bieg cwałem „Drobna kaszka”.
Dzieci stoją parami jak w poprzednim ćwiczeniu, podają sobie ręce skrzyżnie i wirują w kole w lewo i w prawo.

5. Marsz parami po obwodzie koła.