Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Święta Wielkanocne 6.04.202r.-10.04.2020r.

Poniedziałek

1. Słuchanie wiersza D. Gellner „Pisanki”.

Patrzcie ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
I leży na stole grzecznie,
Żeby się nie potłuc
Przypadkiem
W dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki nie są do jedzenia.
Z pisanek się wyklują
Świąteczne życzenia.

Rozmowa na temat wiersza:
- Jak wyglądały pisanki z wiersza?
- Dlaczego powinny grzecznie leżeć na stole?
- Dlaczego nie jemy pisanek?
- Jakie świąteczne życzenia można złożyć drugiej osobie?

2. Zabawa manualna – układanie puzzli.
Proszę przygotować kartkę pocztową o tematyce świątecznej, następnie pociąć ją na 4 lub więcej części w zależności od umiejętności dzieci. Zadaniem dzieci jest ułożyć kartkę w całość.

3. Można opowiedzieć dzieciom o zwyczajach związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

4. Wykonanie karty pracy

  • Nowa trampolina trzylatka 2” – karta 49
  • „Trampolina czterolatka 3” – karta  58

WTOREK

1. Zabawa „Na powitanie”. Dzieci wykonują polecenia na hasło – „Na powitanie”:
- pomachaj ręką,
- podskocz,
- tupnij nogą,
- klaśnij nad głową,
- pomrugaj oczami,

2. Wysłuchanie wiersza D. Gellnerowej „Wielkanoc”

Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem i wołają
- Patrzcie, tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha!

Proponuję aby dzieci nauczyły się wiersza na pamięć. Powtarzają kolejne wersy: głośno, cicho, szeptem, śpiewająco, z wystukiwaniem rytmu, z podziałem na sylaby.

3. Wykonanie pracy technicznej – Karta Artysty nr13 – trzylatki, nr 17 - czterolatki


ŚRODA

1. Słuchanie piosenki „Pisanki, pisanki”- link do piosenkiPISANKI, PISANKI

1. Pisanki, pisanki jajka malowane,
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe.

2. Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.

2. Zabawa do piosenki

Dzieci pokazują:
- ruch naśladujący malowanie ściany pędzlem,
- naśladują ruchem kogucika – podpierają boki – to skrzydełka,
- obracają się dookoła siebie z rękami wyprostowanymi ku górze – to słońce,
- przyjmują pozycję baletnicy,
- z pozycji przysiadu podpartego powoli się prostują - naśladują rosnące kwiatki,
- kłaniają się.

3. Malowanie farbami. Karta pracy – „Pisanki” – dzieci starsze, „Zając z pisanką” – dzieci młodsze. 


CZWARTEK

1. Zabawy badawcze „Jajko ugotowane i jajko surowe” .

Oglądanie i porównywanie jajka surowego i ugotowanego na twardo. Dziecko razem z rodzicem odpowiada na następujące pytania:

- Po co jajku potrzebna jest skorupka?
- Jakiego koloru mogą być skorupki?
- Co to jest wydmuszka?
- Jakie jest jajko, gdy obierzemy je ze skorupki?
- Opisz, jak zbudowane jest jajko.

2. Zabawa ruchowa „Kurczątka do mamy”. Dziecko biega sobie, podskakuje, a na hasło „Kurczątko do mamy” przybiega i przytula się do rodzica.

3.Proponuję również zabawę przy piosence „Pisanki, pisanki”.

4. Karty pracy:

  • „Nowa trampolina trzylatka 2” – karta nr 48,
  • „Trampolina czterolatka 3” – karta nr 57

 PIĄTEK

1. Proponuję opowiedzieć dzieciom o jednej ze świątecznych tradycji – wykonywaniu palm wielkanocnych.

Ilustracje różnych palm wielkanocnych –  ilustracje palm. 

2. Zabawy matematyczne:
- Policz ile jest tych palm
- Która palma jest najdłuższa?
- Która palma jest najkrótsza?
- Która palma jest gruba, cienka?

3. Zabawa ruchowa „Skaczące zajączki”.
Rozkładamy na podłodze kilka kartek ( mogą być z gazetek reklamowych). Włączamy muzykę, a dzieci skaczą jak zajączki między nimi. Na przerwę w muzyce dzieci wykonują polecenia, np.: zajączki wskakują na kartkę, zajączki stają za kartką, zajączki stają obok kartki.

4. Karta pracy –Palma wielkanocna.

Palmę można pokolorować kredkami, pomalować farbami, wykleić papierem kolorowym.  

Do zabaw z dziećmi można również wykorzystać elementy z zestawów zabaw ruchowych oraz zestawów ćwiczeń porannych.

Zestaw zabaw ruchowych  

Zestaw XV
1. Rytmiczny bieg.
Dzieci dobierają się parami. Na dźwięk tamburynu tworzą zaprzęgi. Dziecko stojące z przodu podaje do tyłu ręce drugiemu dziecku i jeżdżą, dostosowując swój bieg do rytmu tamburynu. Gdy tamburyn milknie, zatrzymują się. Koniki grzebią niecierpliwie kopytem (jedną i drugą nogą, na zmianę), a woźnice rozgrzewają ręce, rozcierając je. Potem następuje zmiana ról i powtórzenie zabawy.
2. Ćwiczenie równowagi. Wirujące płatki śniegu.
Nauczyciel gra na tamburynie. Dzieci - płatki śniegowe wirują w czasie, gdy słychać instrument. Gdy tamburyn milknie, płatki spadają na ziemię - dzieci przykucają. (Nauczyciel powinien grać tak długo, aby dzieci miały czas na przynajmniej jeden powolny obrót).
3. Podskoki z elementem wyprostnym Bałwanek.
Dzieci podają sobie ręce, tworząc koło. Jedno stojące w środku dziecko naśladuje ulepionego ze śniegu bałwanka - stoi bez ruchu. Dzieci chodzą wkoło bałwanka, mówiąc wierszyk: Stoi bałwan, stoi,
nikogo się nie boi!
Potem zatrzymują się i zataczając rękami duże koła, mówią: Gdy słonko zaświeciło,
bałwanka już nie było!
W tym czasie bałwanek ucieka ze środka koła. Dzieci wybierają innego bałwanka i powtarzają zabawę.
4. Marsz po sali przy wybranej przez dzieci piosence.

Zestaw ćwiczeń porannych

ZESTAW 30

1. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kot jest ,kota nie ma”.
Dzieci – myszki biegają swobodnie na palcach po Sali. Na hasło kot jest – dzieci przysiadają, nisko opuszczając głowę i obejmując kolana rękami. Na hasło – kota nie ma znów biegają swobodnie w różnych kierunkach.

2. Zabawa „Koci grzbiet”.
Z przysiadu podpartego, dzieci podnoszą w górę biodra i prostują nogi w kolanach, a następnie znów wracają do przysiadu podpartego.

3. Zabawa „Na spacer z pieskiem lub kotkiem”.
Marsz w różnych kierunkach do rytmu wystukiwanego na bębenku.


Zapraszamy Państwa do wspólnej zabawy z dziećmi. Oto kilka propozycji do wykorzystania

ZABAWY NA WIELKANOC