Święta Wielkanocne 6.04.202r.-10.04.2020r.
Poniedziałek
1. Słuchanie wiersza D. Gellner „Pisanki”.
Patrzcie ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
I leży na stole grzecznie,
Żeby się nie potłuc
Przypadkiem
W dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki nie są do jedzenia.
Z pisanek się wyklują
Świąteczne życzenia.
Rozmowa na temat wiersza:
- Jak wyglądały pisanki z wiersza?
- Dlaczego powinny grzecznie leżeć na stole?
- Dlaczego nie jemy pisanek?
- Jakie świąteczne życzenia można złożyć drugiej osobie?
2. Zabawa manualna – układanie puzzli.
Proszę przygotować kartkę pocztową o tematyce świątecznej, następnie pociąć ją na 4 lub więcej części w zależności od umiejętności dzieci. Zadaniem dzieci jest ułożyć kartkę w całość.
3. Można opowiedzieć dzieciom o zwyczajach związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
4. Wykonanie karty pracy
- „Nowa trampolina trzylatka 2” – karta 49
- „Trampolina czterolatka 3” – karta 58
WTOREK
1. Zabawa „Na powitanie”. Dzieci wykonują polecenia na hasło – „Na powitanie”:
- pomachaj ręką,
- podskocz,
- tupnij nogą,
- klaśnij nad głową,
- pomrugaj oczami,
2. Wysłuchanie wiersza D. Gellnerowej „Wielkanoc”
Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem i wołają
- Patrzcie, tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha!
Proponuję aby dzieci nauczyły się wiersza na pamięć. Powtarzają kolejne wersy: głośno, cicho, szeptem, śpiewająco, z wystukiwaniem rytmu, z podziałem na sylaby.
3. Wykonanie pracy technicznej – Karta Artysty nr13 – trzylatki, nr 17 - czterolatki
ŚRODA
1. Słuchanie piosenki „Pisanki, pisanki”- link do piosenkiPISANKI, PISANKI
1. Pisanki, pisanki jajka malowane,
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe.
2. Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.
2. Zabawa do piosenki
Dzieci pokazują:
- ruch naśladujący malowanie ściany pędzlem,
- naśladują ruchem kogucika – podpierają boki – to skrzydełka,
- obracają się dookoła siebie z rękami wyprostowanymi ku górze – to słońce,
- przyjmują pozycję baletnicy,
- z pozycji przysiadu podpartego powoli się prostują - naśladują rosnące kwiatki,
- kłaniają się.
3. Malowanie farbami. Karta pracy – „Pisanki” – dzieci starsze, „Zając z pisanką” – dzieci młodsze.
CZWARTEK
1. Zabawy badawcze „Jajko ugotowane i jajko surowe” .
Oglądanie i porównywanie jajka surowego i ugotowanego na twardo. Dziecko razem z rodzicem odpowiada na następujące pytania:
- Po co jajku potrzebna jest skorupka?
- Jakiego koloru mogą być skorupki?
- Co to jest wydmuszka?
- Jakie jest jajko, gdy obierzemy je ze skorupki?
- Opisz, jak zbudowane jest jajko.
2. Zabawa ruchowa „Kurczątka do mamy”. Dziecko biega sobie, podskakuje, a na hasło „Kurczątko do mamy” przybiega i przytula się do rodzica.
3.Proponuję również zabawę przy piosence „Pisanki, pisanki”.
4. Karty pracy:
- „Nowa trampolina trzylatka 2” – karta nr 48,
- „Trampolina czterolatka 3” – karta nr 57
PIĄTEK
1. Proponuję opowiedzieć dzieciom o jednej ze świątecznych tradycji – wykonywaniu palm wielkanocnych.
Ilustracje różnych palm wielkanocnych – ilustracje palm.
2. Zabawy matematyczne:
- Policz ile jest tych palm
- Która palma jest najdłuższa?
- Która palma jest najkrótsza?
- Która palma jest gruba, cienka?
3. Zabawa ruchowa „Skaczące zajączki”.
Rozkładamy na podłodze kilka kartek ( mogą być z gazetek reklamowych). Włączamy muzykę, a dzieci skaczą jak zajączki między nimi. Na przerwę w muzyce dzieci wykonują polecenia, np.: zajączki wskakują na kartkę, zajączki stają za kartką, zajączki stają obok kartki.
4. Karta pracy –Palma wielkanocna.
Palmę można pokolorować kredkami, pomalować farbami, wykleić papierem kolorowym.
Do zabaw z dziećmi można również wykorzystać elementy z zestawów zabaw ruchowych oraz zestawów ćwiczeń porannych.
Zestaw zabaw ruchowych
Zestaw XV
1. Rytmiczny bieg.
Dzieci dobierają się parami. Na dźwięk tamburynu tworzą zaprzęgi. Dziecko stojące z przodu podaje do tyłu ręce drugiemu dziecku i jeżdżą, dostosowując swój bieg do rytmu tamburynu. Gdy tamburyn milknie, zatrzymują się. Koniki grzebią niecierpliwie kopytem (jedną i drugą nogą, na zmianę), a woźnice rozgrzewają ręce, rozcierając je. Potem następuje zmiana ról i powtórzenie zabawy.
2. Ćwiczenie równowagi. Wirujące płatki śniegu.
Nauczyciel gra na tamburynie. Dzieci - płatki śniegowe wirują w czasie, gdy słychać instrument. Gdy tamburyn milknie, płatki spadają na ziemię - dzieci przykucają. (Nauczyciel powinien grać tak długo, aby dzieci miały czas na przynajmniej jeden powolny obrót).
3. Podskoki z elementem wyprostnym Bałwanek.
Dzieci podają sobie ręce, tworząc koło. Jedno stojące w środku dziecko naśladuje ulepionego ze śniegu bałwanka - stoi bez ruchu. Dzieci chodzą wkoło bałwanka, mówiąc wierszyk: Stoi bałwan, stoi,
nikogo się nie boi!
Potem zatrzymują się i zataczając rękami duże koła, mówią: Gdy słonko zaświeciło,
bałwanka już nie było!
W tym czasie bałwanek ucieka ze środka koła. Dzieci wybierają innego bałwanka i powtarzają zabawę.
4. Marsz po sali przy wybranej przez dzieci piosence.
Zestaw ćwiczeń porannych
ZESTAW 30
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kot jest ,kota nie ma”.
Dzieci – myszki biegają swobodnie na palcach po Sali. Na hasło kot jest – dzieci przysiadają, nisko opuszczając głowę i obejmując kolana rękami. Na hasło – kota nie ma znów biegają swobodnie w różnych kierunkach.
2. Zabawa „Koci grzbiet”.
Z przysiadu podpartego, dzieci podnoszą w górę biodra i prostują nogi w kolanach, a następnie znów wracają do przysiadu podpartego.
3. Zabawa „Na spacer z pieskiem lub kotkiem”.
Marsz w różnych kierunkach do rytmu wystukiwanego na bębenku.
Zapraszamy Państwa do wspólnej zabawy z dziećmi. Oto kilka propozycji do wykorzystania